DIFpodden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 403
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Nattuggla_ skrev: 2022-08-26 14:14:14 Riktigt bra avsnitt.
Gör absolut inget att avsnitten är över timmen långa.

Noterar att Luke Green som ni nämner i podden även spelat två säsonger med Cam Schilling i Manitoba.
Så KG borde ha hört sig för om han är/varit aktuell.
Det som är lurigt med Luke Green är att han även äger fastigheter vid sidan av hemma. Så när jag läst på så har jag fått intrycket av att det är en stor del i hans liv. Han bröt ju sitt kontrakt med finska Sport (tror jag) efter bara två matcher 2021 av oklara anledningar för att sen efter sommaren signa med Västervik. Där han gjorde sin första fulla säsong på typ fyra år.

Men utifrån hans fjolårssäsong tycker jag han ser intressant. Hade missat att han spelat med Schilling :-)
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 403
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Jag kan inte länka så där snyggt till twitterinlägget som SirDIFalot.

Men nu finns det ett nytt avsnitt ute där vi pratar Stefan Elliot, varför vi tror det blir nio backar redan nu, fyra träningsmatcher, vad vill vi ha för forwards och lite mer.

Här hittar ni avsnittet:
Spotify
Podplay
Manijock
Inlägg: 7611
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

DIFpodden

Inlägg av Manijock »

John Terry skrev: 2022-09-13 19:41:24 Jag kan inte länka så där snyggt till twitterinlägget som SirDIFalot.

Men nu finns det ett nytt avsnitt ute där vi pratar Stefan Elliot, varför vi tror det blir nio backar redan nu, fyra träningsmatcher, vad vill vi ha för forwards och lite mer.

Här hittar ni avsnittet:
Spotify
Podplay
Riktigt kul att ni börjat med hockeysnack. Bra analyser i det mesta och oerhört imponerad för eran tid och energi. Framförallt håller jag med er om diskussionen angående ettårskontrakt. Undantaget Söderlund har vi verkligen dragit jackpott i min mening. Hyll hyll och hoppas ni fortsätter över säsong.

Ska jag ge ett önskemål på vägen så är det att hitta minst en person till som är lite olik er. Märks att du och SirDIF är stöpta lite i samma form. Vore roligt och givande med lite oenigheter. Där har fotbollssidan hittat en fin balans. Kanske någon som ni skulle kalla för "Old school" eller "omodern"...

Ring sensei eller DIFtobbe vettja
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17427
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

DIFpodden

Inlägg av SirDIFalot »

Om KG Stoppel rent hypotetiskt skulle gästa en podcast, vad skulle ni vilja att han fick för frågor då?
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

DIFpodden

Inlägg av Sjöwall »

SirDIFalot skrev: 2022-09-18 23:44:46 Om KG Stoppel rent hypotetiskt skulle gästa en podcast, vad skulle ni vilja att han fick för frågor då?
Någon fråga om det fantastiska dubbelnamnet Kurt-Gerog är självklar!
Detblir3poäng
Inlägg: 2142
Blev medlem: 2017-02-14

DIFpodden

Inlägg av Detblir3poäng »

SirDIFalot skrev: 2022-09-18 23:44:46 Om KG Stoppel rent hypotetiskt skulle gästa en podcast, vad skulle ni vilja att han fick för frågor då?
Fråga gärna om han började känna sig lite mer "desperat" över backsidan allt eftersom att tiden gick och ifall han fick kasta om i sin värvningsstategi för att få in bra backar då alla svenska allternativ började förvinna. T. ex om man började se lite lättare på att skaffa backar som ansluter sent även om det inte är optimalt eller att värvningen av tex Falk framstod som märklig hos supportrar när han som uppenbar extraback kommer in när vi redan hade den typen av backar men saknade spets. Fråga gärna om hur mycket av spelarbudgeten som redan har används.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9349
Blev medlem: 2009-12-01

DIFpodden

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev: 2022-09-18 23:44:46 Om KG Stoppel rent hypotetiskt skulle gästa en podcast, vad skulle ni vilja att han fick för frågor då?
Hur ser han på underliggande statistik?

Hur ser han på framtiden med sportcheferiet för DIF? Personligen tycker jag att två sportchefer där en hade mer koll på det sportsliga samt en på det organisatoriska var optimalt. Inte nu när det är en sportchef för juniorerna samt en för a-laget.

Många DIF-anknutna spelare i KHL denna säsong. Har dom bränt sig här i framtiden? Vi är ändå en av dom mer röststarka/viljestarka supporterskarorna i Sverige.

Mer coachfråga kanske men när försvinner överbelastningen i egen zon? Den som gjort att vi säsong efter säsong släppt till mest skott framför eget mål?

Vilka möjligheter skapas av spel i Globen kontra Hovet? Tänker att det blir som i fotbollen med stadion kontra Tele2. Klart att man helst vill vara kvar men för DIF som förening är Globen bättre sett till förutsättningar att ta ”nästa steg”.

Vilka möjligheter skapas av två träningsanläggningar i Tallkrogen?

Er idé att ha någon ”lite mer nördig” person i båset som står för det lite mer moderna - är det något som diskuterats?

Scoutverksamhet i DIF - måste ju finnas ett hundratal kunniga och ”hungriga” personer som är beredda att jobba för en mindre slant och arbeta med scoutverksamhet för DIF. Ett koncept som varit vinnande för DIF genom åren med många fullträffar från HA exempelvis. Något som diskuterats?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17427
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

DIFpodden

Inlägg av SirDIFalot »

Inspelat och klart. Hade gärna grävt djupare i allt, men tiden rinner ofta iväg.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
AlltidDIF
Inlägg: 385
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

DIFpodden

Inlägg av AlltidDIF »

Grymt avsnitt med KG! Tack
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1557
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIFpodden

Inlägg av jsson »

Mera K-G. Bra avsnitt!
Nattuggla_
Inlägg: 2856
Blev medlem: 2021-08-14

DIFpodden

Inlägg av Nattuggla_ »

Mycket bra avsnitt. Blev ännu mer taggad på säsongen nu.
Difjs
Inlägg: 226
Blev medlem: 2018-06-08

DIFpodden

Inlägg av Difjs »

Mycket bra och intressant avsnitt!
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 634
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIFpodden

Inlägg av Rudi »

Gud så härligt med matchpodd!
Manijock
Inlägg: 7611
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

DIFpodden

Inlägg av Manijock »

Riktigt fin införpodd. Väldigt bra och viktigt att ni lyfter biljettpriserna på slutet. Bokade nyligen långsida till Häckenmatchen i fotbollen och noterar skillnaden att gå på en seriefinal i blomstrande fotbollsallsvenskan kontra premiär I HA på Hovet.... Skrattretande och ohållbart! Kommer bli tufft att nå 5000 med dessa priser. Klacken blir dock säkert full många matcher.

Ni pratar om balansen i backparen när individerna är lite olika spelartyper. Ett briljant exempel när sådant funkat exemplariskt är ju Tom Nilsson - Olle Alsing. Vilket par!
Detblir3poäng
Inlägg: 2142
Blev medlem: 2017-02-14

DIFpodden

Inlägg av Detblir3poäng »

Grymt med införpodd! Kommer bara att bli ännu bättre när serien rullat igång! Stort hyll till hela Difpodden som börjat lyfta fram hockeyn "påriktigt". Tror, och har trott länge, att det skulle kunna göra skillnad påriktigt angående intresset för hockeyn igen. Ni gör ett grymt jobb. Finns det planer på matchuppföljningar? Eller kan man kanske göra veckosummeringar där man tar dom matcher som varit i veckan i detalj i en smäll?
Skriv svar