DIFpodden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

DIFpodden

Inlägg av DIF_Soldier »

Andrekuratorn skrev: 2023-12-19 12:41:14
DIF_Soldier skrev: 2023-12-19 12:17:17
Manijock skrev: 2023-12-19 12:12:58
DIF_Soldier skrev: 2023-12-19 11:54:53 Varför är det alltid den andra jeppen som sköter intervjuerna med folk inom DIF och inte Robin och Jonas? Låt hockeykillarna göra sitt? Varför är de förpassade att bara spekulera och så glider jeppen in från vänster när det är kändisbesök? Blir lika förbluffad/besviken varje gång

Hela grejen tycker jag är att tankar och spekulationer som lyfts i en podd över tid ska få ställas av samma personer som drivit podden när det väl ges möjlighet att
få dem konkretiserade av ansvariga. Även om det "bara"är en podd så finns en storytelling -aspekt här som går förlorad. Nu har vi hört de prata om oron kring sportchefsjobbet och nu får de äntligen ställa frågan m

Är ju som att Filip och Fredrik skulle diskutera säg Arga snickaren, men när Arga snickaren väl är i studion har de plötsligt låtit Pontus Gårdinger ta över. Det blir bara snett. Jag är inte intresserad av Gårdinger liksom
Tycker att Farid är fantastisk på att just intervjua. Han har förmågan att ställa frågor ur alla synvinklar på ett seriöst sätt. Inte bara sina egna!

Sen hade jag gärna sett Robin eller Jonas med också, men när det kommer till den här typen av program så är Farid outstanding.
Haha, well let's agree to disagree. Bra frågor har öppna slut som kräver eftertanke. Han sätter sina intervjuobjekt i försvarsställning efter 30 sek
Du borde vara j-ligt glad att "Den andra snubben" driver en podd som matar dig med innehåll du först kan konsumera och sen sitta och spy över. Farid/Difpodden är en lyx, som utklasssar en massa andra sportpoddar. Antar att du inte betalar en spänn heller?
Där kom den :D Kritik är förbjudet av alla som har någon slags position i DIF:s supporterskara och det finns kamphundar redo att hugga. Knutby i sportform, vill man ha det så?

Bemöt min konkreta kritik istället för "öeh håll käft", det är sååå tröttsamt. Titta lite längre så ser du att det är konstruktiv kritik till en bra produkt. Anamma den så blir det bättre.
Säg den glädje som varar
Andrekuratorn
Inlägg: 27
Blev medlem: 2019-04-14

DIFpodden

Inlägg av Andrekuratorn »

Och du tillhör den skara grinhundar som inte tvekar en sekund att snacka nedlåtande om våra egna. Det överskuggar den eventuellt konstruktiva kritik som finns inbäddad i vad du försöker få fram. Så, antar att vi delar känslan, men min trötthet kommer från de som alltid är redo att rycka ut och nedvärdera. Blanda inte ihop det med kritik, det är helt olika saker.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

DIFpodden

Inlägg av DIF_Soldier »

Andrekuratorn skrev: 2023-12-19 12:56:53 Och du tillhör den skara grinhundar som inte tvekar en sekund att snacka nedlåtande om våra egna. Det överskuggar den eventuellt konstruktiva kritik som finns inbäddad i vad du försöker få fram. Så, antar att vi delar känslan, men min trötthet kommer från de som alltid är redo att rycka ut och nedvärdera. Blanda inte ihop det med kritik, det är helt olika saker.
Det är just sån där tribalism jag avsäger mig.

Podden är bra (hockeysidan iallafall). Jag tycker bara att någon annan bör intervjua, alternativt att frågorna bör bli bättre.That's all. Visst, det är säkert nedlåtande att vara nedlåtande till nedlåtande frågor men det är ju för att frågorna är nedlåtande. Allt handlar om "oro" "sabba sitt rykte inom DIF", "Fat and happy"... Bara negg som sätter dem i försvarsställning. Och det var samma frågor till Garpenlöv och Henke. "Orolig?" "Är du snål?" Jag menar, wtf?

Och jag har pröjsat om du undrar. Men okej allt med podden är perfekt två tummar upp heja
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2023-12-19 13:18:44, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

DIFpodden

Inlägg av Rojk »

Jim Morrison skrev: 2023-12-19 12:43:11 Farid är grym men nog hade jag också varit intresserad av att ha med åtminstone en av dom som driver hockeypodden vanligtvis tillsammans med Farid vid sådana här stora och viktiga intervjuer. För att få just lite andra typer av frågor utöver dom som Farid ställer.

Men det kanske är en tillgänglighetsfråga helt enkelt och något mer matigt kommer vad det lider?
Robin har ju varit med vid sittning på försäsongen med KoT till exempel. Men inte när Farid intervjuande Henrik Berggren så det verkar vara fall till fall.
It's easier to be an asshole to words than to people
Osten östlund
Inlägg: 1687
Blev medlem: 2022-08-10

DIFpodden

Inlägg av Osten östlund »

DIF_Soldier skrev: 2023-12-19 12:47:05
Andrekuratorn skrev: 2023-12-19 12:41:14
DIF_Soldier skrev: 2023-12-19 12:17:17
Manijock skrev: 2023-12-19 12:12:58
DIF_Soldier skrev: 2023-12-19 11:54:53 Varför är det alltid den andra jeppen som sköter intervjuerna med folk inom DIF och inte Robin och Jonas? Låt hockeykillarna göra sitt? Varför är de förpassade att bara spekulera och så glider jeppen in från vänster när det är kändisbesök? Blir lika förbluffad/besviken varje gång

Hela grejen tycker jag är att tankar och spekulationer som lyfts i en podd över tid ska få ställas av samma personer som drivit podden när det väl ges möjlighet att
få dem konkretiserade av ansvariga. Även om det "bara"är en podd så finns en storytelling -aspekt här som går förlorad. Nu har vi hört de prata om oron kring sportchefsjobbet och nu får de äntligen ställa frågan m

Är ju som att Filip och Fredrik skulle diskutera säg Arga snickaren, men när Arga snickaren väl är i studion har de plötsligt låtit Pontus Gårdinger ta över. Det blir bara snett. Jag är inte intresserad av Gårdinger liksom
Tycker att Farid är fantastisk på att just intervjua. Han har förmågan att ställa frågor ur alla synvinklar på ett seriöst sätt. Inte bara sina egna!

Sen hade jag gärna sett Robin eller Jonas med också, men när det kommer till den här typen av program så är Farid outstanding.
Haha, well let's agree to disagree. Bra frågor har öppna slut som kräver eftertanke. Han sätter sina intervjuobjekt i försvarsställning efter 30 sek
Du borde vara j-ligt glad att "Den andra snubben" driver en podd som matar dig med innehåll du först kan konsumera och sen sitta och spy över. Farid/Difpodden är en lyx, som utklasssar en massa andra sportpoddar. Antar att du inte betalar en spänn heller?
Där kom den :D Kritik är förbjudet av alla som har någon slags position i DIF:s supporterskara och det finns kamphundar redo att hugga. Knutby i sportform, vill man ha det så?

Bemöt min konkreta kritik istället för "öeh håll käft", det är sååå tröttsamt. Titta lite längre så ser du att det är konstruktiv kritik till en bra produkt. Anamma den så blir det bättre.

Alla är vi olika. Det här formatet passar mig utmärkt . Gällande DIF hockey. Lyssnar jag gärna på mer kvantitet än om det måste vara kvalitet= blir mer sällan!?

Filip o Fredrik slutade jag titta/lyssna för flera år sen.

Sen just denna intervjun var "väl exklusive ". Spelade nog in det igår. Med kort varsel? Samt ville man hålla det hemligt. Tills det blev officiellt.

Än en gång. Alla får tycka precis som man vill. Problemet är när det blir som "typ religion". När "dom som vet bättre". Ska tala om vad som är rätt eller fel!?
Manijock
Inlägg: 7791
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

DIFpodden

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-12-19 12:43:11 Farid är grym men nog hade jag också varit intresserad av att ha med åtminstone en av dom som driver hockeypodden vanligtvis tillsammans med Farid vid sådana här stora och viktiga intervjuer. För att få just lite andra typer av frågor utöver dom som Farid ställer.

Men det kanske är en tillgänglighetsfråga helt enkelt och något mer matigt kommer vad det lider?
Alltså Robin och Jonas sysslar ju med någon typ av sidosnalys och snabbreferat av våra matcher främst. Farid är ju poddens "programledare" på något sätt. Egentligen en rätt rimlig fördelning.

Farid är ju även en enorm anledning till att kulturtimmen flyter som ett vattendrag rakt in i hjärtat. Önskar att han hade tid att vara med lika mycket i alla hockeypoddar som han är i fotbollen. Ger en helt annan dimension i allting, då han som sagt är kapabel att kliva in i alla olika läger på ett trovärdigt och prestigelöst sätt.

Det är ingen kritik mot övriga. Men alla har olika styrkor helt enkelt. De är bara väldigt lika varandra och då saknas djupet.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

DIFpodden

Inlägg av Buford »

Jag känner faktiskt en enorm trygghet inför framtiden efter att ha lyssnat på podden! Jag tror att både Matthias och Wikegård kommer att bidra till väldigt mycket inom föreningen, båda är sympatiska samtidigt som dom är målmedvetna, det är där vi behöver börja, från toppen och ner... Nu gör vi det!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

DIFpodden

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2023-12-19 13:32:04
Jim Morrison skrev: 2023-12-19 12:43:11 Farid är grym men nog hade jag också varit intresserad av att ha med åtminstone en av dom som driver hockeypodden vanligtvis tillsammans med Farid vid sådana här stora och viktiga intervjuer. För att få just lite andra typer av frågor utöver dom som Farid ställer.

Men det kanske är en tillgänglighetsfråga helt enkelt och något mer matigt kommer vad det lider?
Alltså Robin och Jonas sysslar ju med någon typ av sidosnalys och snabbreferat av våra matcher främst. Farid är ju poddens "programledare" på något sätt. Egentligen en rätt rimlig fördelning.

Farid är ju även en enorm anledning till att kulturtimmen flyter som ett vattendrag rakt in i hjärtat. Önskar att han hade tid att vara med lika mycket i alla hockeypoddar som han är i fotbollen. Ger en helt annan dimension i allting, då han som sagt är kapabel att kliva in i alla olika läger på ett trovärdigt och prestigelöst sätt.

Det är ingen kritik mot övriga. Men alla har olika styrkor helt enkelt. De är bara väldigt lika varandra och då saknas djupet.
Jag gillar Farid och tycker om att han ställer svåra och jobbiga frågor. Men jag ville ha både det och lite mer hockeynördigt från Jonas eller Robin :)

Men ser nu att det var en tillgänglighetsfråga som jag anade och det kommer ett till avsnitt. Gott så!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Robin har faktiskt varit med vid intervju med KG.

Sen tror jag personligen att det hade varit svårt att få ut så mkt mer från två herrar som inte ens sitter på stolarna ännu.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

DIFpodden

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

DIFpodden

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev: 2023-12-20 22:13:41
Snyggt jobbat! Läser mina inlägg nu i efterhand och inser att de var lite för barska. Ber om ursäkt för det.
Uppskattar podden, kör på!
Säg den glädje som varar
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

DIFpodden

Inlägg av B.I.B.A »

SirDIFalot skrev: 2023-12-20 22:13:41
Varför kan ni inte släppa podcasten i en RSS-feed som en vanlig podcast?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

DIFpodden

Inlägg av SirDIFalot »

B.I.B.A skrev: 2023-12-21 18:19:23
SirDIFalot skrev: 2023-12-20 22:13:41
Varför kan ni inte släppa podcasten i en RSS-feed som en vanlig podcast?
Det var knappt tvåsiffrigt antal som lyssnade på podden på det sättet längre så vi slutade med det helt enkelt.
Expert.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

DIFpodden

Inlägg av B.I.B.A »

SirDIFalot skrev: 2023-12-21 23:24:12
B.I.B.A skrev: 2023-12-21 18:19:23
SirDIFalot skrev: 2023-12-20 22:13:41
Varför kan ni inte släppa podcasten i en RSS-feed som en vanlig podcast?
Det var knappt tvåsiffrigt antal som lyssnade på podden på det sättet längre så vi slutade med det helt enkelt.
Kan det verkligen stämma? Känner inte en enda person som skulle få för sig att använda spotify för poddar. Deras app är ju helt bedrövlig för det ändamålet.
Avgå Jocke.
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

DIFpodden

Inlägg av m0ng00se »

B.I.B.A skrev: 2023-12-22 13:00:15
SirDIFalot skrev: 2023-12-21 23:24:12
B.I.B.A skrev: 2023-12-21 18:19:23
SirDIFalot skrev: 2023-12-20 22:13:41
Varför kan ni inte släppa podcasten i en RSS-feed som en vanlig podcast?
Det var knappt tvåsiffrigt antal som lyssnade på podden på det sättet längre så vi slutade med det helt enkelt.
Kan det verkligen stämma? Känner inte en enda person som skulle få för sig att använda spotify för poddar. Deras app är ju helt bedrövlig för det ändamålet.
jag använder spotify men vi känner ju inte varandra så;)

allting samlat på samma ställe. Orkar inte hålla på med nån ny app för poddar när jag har en för musik
Skriv svar