DIFpodden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

DIFpodden

Inlägg av B.I.B.A »

m0ng00se skrev: 2023-12-22 13:12:53
B.I.B.A skrev: 2023-12-22 13:00:15
SirDIFalot skrev: 2023-12-21 23:24:12
B.I.B.A skrev: 2023-12-21 18:19:23
SirDIFalot skrev: 2023-12-20 22:13:41
Varför kan ni inte släppa podcasten i en RSS-feed som en vanlig podcast?
Det var knappt tvåsiffrigt antal som lyssnade på podden på det sättet längre så vi slutade med det helt enkelt.
Kan det verkligen stämma? Känner inte en enda person som skulle få för sig att använda spotify för poddar. Deras app är ju helt bedrövlig för det ändamålet.
jag använder spotify men vi känner ju inte varandra så;)

allting samlat på samma ställe. Orkar inte hålla på med nån ny app för poddar när jag har en för musik
Rekommenderar inte spotify för musik heller, om man ska vara ärlig. Men lyssnar du mycket på poddar så testa en riktig podd-app så kommer du se att det är som natt och dag :D för mig som lyssnar på poddar halva dagarna är inte spotify ett fungerande alternativ.
Avgå Jocke.
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIFpodden

Inlägg av DIFLuWi »

B.I.B.A skrev: 2023-12-22 13:25:20
m0ng00se skrev: 2023-12-22 13:12:53
B.I.B.A skrev: 2023-12-22 13:00:15
SirDIFalot skrev: 2023-12-21 23:24:12
B.I.B.A skrev: 2023-12-21 18:19:23
Varför kan ni inte släppa podcasten i en RSS-feed som en vanlig podcast?
Det var knappt tvåsiffrigt antal som lyssnade på podden på det sättet längre så vi slutade med det helt enkelt.
Kan det verkligen stämma? Känner inte en enda person som skulle få för sig att använda spotify för poddar. Deras app är ju helt bedrövlig för det ändamålet.
jag använder spotify men vi känner ju inte varandra så;)

allting samlat på samma ställe. Orkar inte hålla på med nån ny app för poddar när jag har en för musik
Rekommenderar inte spotify för musik heller, om man ska vara ärlig. Men lyssnar du mycket på poddar så testa en riktig podd-app så kommer du se att det är som natt och dag :D för mig som lyssnar på poddar halva dagarna är inte spotify ett fungerande alternativ.
Off-topic, men vad är det som är så dåligt med Spotify?
Jag lyssnar dagligen på poddar, använder Spotify.

OBS att jag är snål och inte vill betala för mer än Spotify, som jag dessutom delar med frun samt hatar att ha 1000 appar på telefonen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

DIFpodden

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Vi spelade in efter SSK i fredags och nytt avsnitt är inplanerat att släppas på nyårsdagen.
25#Johansson
Inlägg: 14
Blev medlem: 2023-12-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIFpodden

Inlägg av 25#Johansson »

Härligt! Tack, mycket uppskattat!
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »



Nattuggla_
Inlägg: 3120
Blev medlem: 2021-08-14

DIFpodden

Inlägg av Nattuggla_ »

I senaste avsnittet så pratar ni om Carl Lidö.
K-G har ju bekräftat att han är registrerad. Så det handlar nog inte om något lån. Jag tolkar det som att han är namngiven, precis som Piteås målvakt var för oss förra säsongen.

Så det är ju möjligt att vi ser honom hos oss snart igen, även om vi inte köper loss honom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

DIFpodden

Inlägg av SirDIFalot »

Nattuggla_ skrev: 2024-01-12 15:44:54 I senaste avsnittet så pratar ni om Carl Lidö.
K-G har ju bekräftat att han är registrerad. Så det handlar nog inte om något lån. Jag tolkar det som att han är namngiven, precis som Piteås målvakt var för oss förra säsongen.

Så det är ju möjligt att vi ser honom hos oss snart igen, även om vi inte köper loss honom.
Ja, men vad gäller? Får han spela med oss så fort vi vill? Betalar vi per dag vi lånar honom? I så fall borde han ju varit med senast.
Expert.
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIFpodden

Inlägg av dr111DIF »

SirDIFalot skrev: 2024-01-12 19:34:01
Nattuggla_ skrev: 2024-01-12 15:44:54 I senaste avsnittet så pratar ni om Carl Lidö.
K-G har ju bekräftat att han är registrerad. Så det handlar nog inte om något lån. Jag tolkar det som att han är namngiven, precis som Piteås målvakt var för oss förra säsongen.

Så det är ju möjligt att vi ser honom hos oss snart igen, även om vi inte köper loss honom.
Ja, men vad gäller? Får han spela med oss så fort vi vill? Betalar vi per dag vi lånar honom? I så fall borde han ju varit med senast.
Han är reggad för oss sedan i somras men sen finns det väl någon deal vad gäller nyttjande. Att han inte var med senast kan väl vara för att Hävelid var tillbaka som backup. Jag tror (men vet såklart inte) att situationen är sådan att man kommer ge Hävelid 1-3 matcher närmsta tiden innan man bestämmer sig hur man gör med Hävelid/Lidö-situationen. Ändå fair på något sätt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

DIFpodden

Inlägg av SirDIFalot »



Matcherna mot Almtuna, BIK och AIK.

Samt om insamlingen och potentiella värv
Expert.
Steef
Inlägg: 344
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

DIFpodden

Inlägg av Steef »

SirDIFalot skrev: 2024-01-23 13:56:32

Matcherna mot Almtuna, BIK och AIK.

Samt om insamlingen och potentiella värv
Angående den långa diskussionen om Brynäsmålvakter, en källa till mig med god insyn i Brynäs som vi kan kalla Hinge Ammarström, säger att Brynäs hade klart med en AHL-målvakt med förflutet i Brynäs och därför man valde att kicka Lindbäck. Men på grund av en då icke namngivna målvakten från Kanadas juniorlandslag 2018 potentiellt var inblandad i en "situation" så ville man inte släppa någon målvakt innan det var klart.

Nu är det ju ute allt som hände 2018 så då kan man ju gissa sig till att Felix Sandström (Även Samuel Ersson passar ju in på den beskrivningen man han spelar i NHL för det mesta så)var nära Brynäs.

Så enligt min källa blev det ganska stökigt och panikartat när förstaalternativet försvann. Så njut av skadeglädjen.
*skriv signatur här*
Nattuggla_
Inlägg: 3120
Blev medlem: 2021-08-14

DIFpodden

Inlägg av Nattuggla_ »

Altså fan, jag hade helt glömt bort att Andrén hade kontrakt nästa år också.
Så vi sitter altså med Hävelid/Andrén en säsong till? Vilket mörker.

Mycket bra avsnitt för övrigt. Kul med Hockeypodd igen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

DIFpodden

Inlägg av SirDIFalot »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-13 08:33:35 Altså fan, jag hade helt glömt bort att Andrén hade kontrakt nästa år också.
Så vi sitter altså med Hävelid/Andrén en säsong till? Vilket mörker.

Mycket bra avsnitt för övrigt. Kul med Hockeypodd igen.
Det stod fel på eliteprospects, så många har trott att Andrén hade ett år. Men det är korrigerat nu.
Expert.
Nattuggla_
Inlägg: 3120
Blev medlem: 2021-08-14

DIFpodden

Inlägg av Nattuggla_ »

Ska ni ha något slutsnack med K-G?

Kan ni kolla då vad som gäller med Pontus Johansson och Arvid Costmar.
Kan de gå till oss en sista vända om det är så att de åker ur innan våran säsong är klara?
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-16 12:05:44 Ska ni ha något slutsnack med K-G?

Kan ni kolla då vad som gäller med Pontus Johansson och Arvid Costmar.
Kan de gå till oss en sista vända om det är så att de åker ur innan våran säsong är klara?
Nej det kan de inte.

En klubb (SHL i det här fallet) kan placera 5 juniorer (födda 04 och 05) och/eller 5 överåriga (födda 02 och 03) i HA eller HE (vi kan göra samma men placera i HE/division två) och då kan de flytta fritt mellan föreningarna fram till och med 15e februari. Efter det kan man göra EN övergång.

PJ och Costmar är 01:or så de kan bara lånas ut konventionellt och således inte vara namngivna och ej göra några övergångar efter 15e februari.
Skriv svar