DIFpodden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Inlägg: 7791
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

DIFpodden

Inlägg av Manijock »

John Terry skrev: 2023-11-27 11:32:01 Matchen mot Karlskoga och SSK.

Spoiler alert.
Bara hockey pratas, inget om avbrottet. Rätt eller fel?

Kan bara personligen säga att vi spelade in kort efter slutsignal och jag själv är inte tillräckligt insatt i frågan (var inte på plats bl.a.) för att diskutera det. Så, som sagt, blev bara hockey, VD, Kimby bland annat som avhandlades.-

https://x.com/DIFpodden/status/1729044806935200149?s=20
Väldigt bra avsnitt. Gillade Robins nyanserade utläggning om det jag jagade upp mig om iom rekryteringen av Kimby och att vi helt plötsligt lämnade ursprungsiden med rätt rekrytering i rätt ordning. Kloka analyser!

Saknade avbrottsdiskussionen men förstår varför ni inte öppnade den dörren. Kan vara klokt med tanke på hur era mailkorgar hade sett ut i sånt fall :lol: Enda sättet att fördöma brännarna tillräckligt är i stort sett att vilja införa dödsstraff och sen inte kritisera någonting annat överhuvudtaget som hör till Södertälje eller ordningsmakt. Knappt priset på ölen!

Vet någon av er om det är någon kulturtimme på g?
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Manijock skrev: 2023-11-27 11:50:02
John Terry skrev: 2023-11-27 11:32:01 Matchen mot Karlskoga och SSK.

Spoiler alert.
Bara hockey pratas, inget om avbrottet. Rätt eller fel?

Kan bara personligen säga att vi spelade in kort efter slutsignal och jag själv är inte tillräckligt insatt i frågan (var inte på plats bl.a.) för att diskutera det. Så, som sagt, blev bara hockey, VD, Kimby bland annat som avhandlades.-

https://x.com/DIFpodden/status/1729044806935200149?s=20
Väldigt bra avsnitt. Gillade Robins nyanserade utläggning om det jag jagade upp mig om iom rekryteringen av Kimby och att vi helt plötsligt lämnade ursprungsiden med rätt rekrytering i rätt ordning. Kloka analyser!

Saknade avbrottsdiskussionen men förstår varför ni inte öppnade den dörren. Kan vara klokt med tanke på hur era mailkorgar hade sett ut i sånt fall :lol: Enda sättet att fördöma brännarna tillräckligt är i stort sett att vilja införa dödsstraff och sen inte kritisera någonting annat överhuvudtaget som hör till Södertälje eller ordningsmakt. Knappt priset på ölen!

Vet någon av er om det är någon kulturtimme på g?
Ja, vi klev liksom ifrån den arbetsgången som kändes bra initialt till att det nu känns lite skakigt igen. Vilket vi även säger i avsnittet är något annat än om vi tycker Kimby är spännande val.

Gällande kulturtimmen har jag inte hört något, annat än att jag vet att Farid de senaste dagarna haft en del att stå i de senaste dagarna.
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIFpodden

Inlägg av Donkels-3.0 »

John Terry skrev: 2023-11-27 11:32:01 Matchen mot Karlskoga och SSK.

Spoiler alert.
Bara hockey pratas, inget om avbrottet. Rätt eller fel?

Kan bara personligen säga att vi spelade in kort efter slutsignal och jag själv är inte tillräckligt insatt i frågan (var inte på plats bl.a.) för att diskutera det. Så, som sagt, blev bara hockey, VD, Kimby bland annat som avhandlades.-

https://x.com/DIFpodden/status/1729044806935200149?s=20
En av dom bättre avsnitten som levererats
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

DIFpodden

Inlägg av SirDIFalot »

Vi spelade in typ direkt på slutsignalen mot SSK och pallade inte ta i avbrottet då snacket förmodligen hade varit irrelevant såhär två dagar senare när podden kommer och allt efterspel ägt rum. Ett efterspel som man vid inspelningstillfället inte vet var det ska ta vägen.

Förhoppningvis spelas ett nytt kulturtimmen i veckan.
Expert.
Osten östlund
Inlägg: 1686
Blev medlem: 2022-08-10

DIFpodden

Inlägg av Osten östlund »

SirDIFalot skrev: 2023-11-27 15:24:05 Vi spelade in typ direkt på slutsignalen mot SSK och pallade inte ta i avbrottet då snacket förmodligen hade varit irrelevant såhär två dagar senare när podden kommer och allt efterspel ägt rum. Ett efterspel som man vid inspelningstillfället inte vet var det ska ta vägen.

Förhoppningvis spelas ett nytt kulturtimmen i veckan.
Bra snack. Skönt att slippa höra ngt om avbrottet. Har redan ältats tillräckligt!
Manijock
Inlägg: 7791
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

DIFpodden

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev: 2023-11-27 15:24:05 Vi spelade in typ direkt på slutsignalen mot SSK och pallade inte ta i avbrottet då snacket förmodligen hade varit irrelevant såhär två dagar senare när podden kommer och allt efterspel ägt rum. Ett efterspel som man vid inspelningstillfället inte vet var det ska ta vägen.

Förhoppningvis spelas ett nytt kulturtimmen i veckan.
Snyggt!

Hade uppskattat en liten sittning där supporterkulturen diskuteras även runt hockeyn. Fotbollen rörs ju det ämnet en hel del, främst via Marcus i panelen, men kanske finns klackräv från hockeyn där i korridorerna som man kan ha med. Någon från JK! Skulle vara oerhört intressant, då diskussionen runt hockeykulturen kanske hamnat lite extra på tapeten nu senaste tiden.

Blev ju så oerhört laddat nu efter Järnkaminernas uttalande. Hade kanske gett folk lite mera insyn och perspektiv.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Avsnitt med speedsurr om fem matcher, sportchefer, lån med mera.

Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

DIFpodden

Inlägg av DIF_Soldier »

Varför är det alltid den andra jeppen som sköter intervjuerna med folk inom DIF och inte Robin och Jonas? Låt hockeykillarna göra sitt? Varför är de förpassade att bara spekulera och så glider jeppen in från vänster när det är kändisbesök? Blir lika förbluffad/besviken varje gång

Hela grejen tycker jag är att tankar och spekulationer som lyfts i en podd över tid ska få ställas av samma personer som drivit podden när det väl ges möjlighet att
få dem konkretiserade av ansvariga. Även om det "bara"är en podd så finns en storytelling -aspekt här som går förlorad. Nu har vi hört de prata om oron kring sportchefsjobbet och nu får de äntligen ställa frågan m

Är ju som att Filip och Fredrik skulle diskutera säg Arga snickaren, men när Arga snickaren väl är i studion har de plötsligt låtit Pontus Gårdinger ta över. Det blir bara snett. Jag är inte intresserad av Gårdinger liksom
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2023-12-19 12:02:04, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

DIFpodden

Inlägg av Rojk »

Farid intervjuar Djurgårdens nya VD Matthias Sånemyr och sportsligt ansvarige Niclas Wikegård.

It's easier to be an asshole to words than to people
Manijock
Inlägg: 7791
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

DIFpodden

Inlägg av Manijock »

DIF_Soldier skrev: 2023-12-19 11:54:53 Varför är det alltid den andra jeppen som sköter intervjuerna med folk inom DIF och inte Robin och Jonas? Låt hockeykillarna göra sitt? Varför är de förpassade att bara spekulera och så glider jeppen in från vänster när det är kändisbesök? Blir lika förbluffad/besviken varje gång

Hela grejen tycker jag är att tankar och spekulationer som lyfts i en podd över tid ska få ställas av samma personer som drivit podden när det väl ges möjlighet att
få dem konkretiserade av ansvariga. Även om det "bara"är en podd så finns en storytelling -aspekt här som går förlorad. Nu har vi hört de prata om oron kring sportchefsjobbet och nu får de äntligen ställa frågan m

Är ju som att Filip och Fredrik skulle diskutera säg Arga snickaren, men när Arga snickaren väl är i studion har de plötsligt låtit Pontus Gårdinger ta över. Det blir bara snett. Jag är inte intresserad av Gårdinger liksom
Tycker att Farid är fantastisk på att just intervjua. Han har förmågan att ställa frågor ur alla synvinklar på ett seriöst sätt. Inte bara sina egna!

Sen hade jag gärna sett Robin eller Jonas med också, men när det kommer till den här typen av program så är Farid outstanding.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

DIFpodden

Inlägg av DIF_Soldier »

Rojk skrev: 2023-12-19 12:00:37 Farid intervjuar Djurgårdens nya VD Matthias Sånemyr och sportsligt ansvarige Niclas Wikegård.

Tycker tyvärr killen som intervjuar har jävligt kassa frågor dessutom. Dryga, cyniska undertoner som med Garpen.

"Ska man vara orolig?" verkar vara favoriten. Vad tror du att en så stängd fråga ger för svar? De har ju precis anställt Wikegård för att de tror på en förbättring. De lär ju inte svara "Ja för fan jag sket ned mig av skräck när han sajnade"

Vill du ha svar på frågan på ett konstruktivt sätt hade du kunnat fråga "Vad är risken med att anställa Wikegård?" och du får ett intressantare svar

"Fat and happy." Kom igen, det märks att hockey inte är favoritsporten men ansträng dig lite för fan
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2023-12-19 12:24:56, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

DIFpodden

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev: 2023-12-19 12:12:58
DIF_Soldier skrev: 2023-12-19 11:54:53 Varför är det alltid den andra jeppen som sköter intervjuerna med folk inom DIF och inte Robin och Jonas? Låt hockeykillarna göra sitt? Varför är de förpassade att bara spekulera och så glider jeppen in från vänster när det är kändisbesök? Blir lika förbluffad/besviken varje gång

Hela grejen tycker jag är att tankar och spekulationer som lyfts i en podd över tid ska få ställas av samma personer som drivit podden när det väl ges möjlighet att
få dem konkretiserade av ansvariga. Även om det "bara"är en podd så finns en storytelling -aspekt här som går förlorad. Nu har vi hört de prata om oron kring sportchefsjobbet och nu får de äntligen ställa frågan m

Är ju som att Filip och Fredrik skulle diskutera säg Arga snickaren, men när Arga snickaren väl är i studion har de plötsligt låtit Pontus Gårdinger ta över. Det blir bara snett. Jag är inte intresserad av Gårdinger liksom
Tycker att Farid är fantastisk på att just intervjua. Han har förmågan att ställa frågor ur alla synvinklar på ett seriöst sätt. Inte bara sina egna!

Sen hade jag gärna sett Robin eller Jonas med också, men när det kommer till den här typen av program så är Farid outstanding.
Haha, well let's agree to disagree. Bra frågor har öppna slut som kräver eftertanke. Han sätter sina intervjuobjekt i försvarsställning efter 30 sek
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2023-12-19 12:22:23, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
thelinho
Inlägg: 984
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIFpodden

Inlägg av thelinho »

Hoppas Robin och Jonas får en sittning med Honken snart. Vore smutt!
Wikegårds järnkaminer
Andrekuratorn
Inlägg: 27
Blev medlem: 2019-04-14

DIFpodden

Inlägg av Andrekuratorn »

DIF_Soldier skrev: 2023-12-19 12:17:17
Manijock skrev: 2023-12-19 12:12:58
DIF_Soldier skrev: 2023-12-19 11:54:53 Varför är det alltid den andra jeppen som sköter intervjuerna med folk inom DIF och inte Robin och Jonas? Låt hockeykillarna göra sitt? Varför är de förpassade att bara spekulera och så glider jeppen in från vänster när det är kändisbesök? Blir lika förbluffad/besviken varje gång

Hela grejen tycker jag är att tankar och spekulationer som lyfts i en podd över tid ska få ställas av samma personer som drivit podden när det väl ges möjlighet att
få dem konkretiserade av ansvariga. Även om det "bara"är en podd så finns en storytelling -aspekt här som går förlorad. Nu har vi hört de prata om oron kring sportchefsjobbet och nu får de äntligen ställa frågan m

Är ju som att Filip och Fredrik skulle diskutera säg Arga snickaren, men när Arga snickaren väl är i studion har de plötsligt låtit Pontus Gårdinger ta över. Det blir bara snett. Jag är inte intresserad av Gårdinger liksom
Tycker att Farid är fantastisk på att just intervjua. Han har förmågan att ställa frågor ur alla synvinklar på ett seriöst sätt. Inte bara sina egna!

Sen hade jag gärna sett Robin eller Jonas med också, men när det kommer till den här typen av program så är Farid outstanding.
Haha, well let's agree to disagree. Bra frågor har öppna slut som kräver eftertanke. Han sätter sina intervjuobjekt i försvarsställning efter 30 sek
Du borde vara j-ligt glad att "Den andra snubben" driver en podd som matar dig med innehåll du först kan konsumera och sen sitta och spy över. Farid/Difpodden är en lyx, som utklasssar en massa andra sportpoddar. Antar att du inte betalar en spänn heller?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9443
Blev medlem: 2009-12-01

DIFpodden

Inlägg av Jim Morrison »

Farid är grym men nog hade jag också varit intresserad av att ha med åtminstone en av dom som driver hockeypodden vanligtvis tillsammans med Farid vid sådana här stora och viktiga intervjuer. För att få just lite andra typer av frågor utöver dom som Farid ställer.

Men det kanske är en tillgänglighetsfråga helt enkelt och något mer matigt kommer vad det lider?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar