DIFpodden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIFpodden

Inlägg av pulverapa »

Jag tänker inte ta den här diskussionen Byström, jag är helt enkelt för okunnig i ämnet. Dessutom hör diskussionen inte hemma i den här tråden.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: DIFpodden

Inlägg av emilin »

Denna diskunion som just nu bedrivs om en individ, känns både jobbig och helt fel.
Vi pratar alltså riktigt hårda personangrep, detta sker alltså på ett öppet forum som bedrivs av Djurgårdens hockey.
Man inte bara kränker personen utan en av de ansvariga som ska se till att diskunionerna ska bedrivas någotsånär humant går i bräschen.
Då måste man sätta stopp innan det spårar ut helt.
Jag har nu fått reda på att en individ har kritiserat en annan individ på twitter.
Tydligen fick denna person inte kritisera.
För nu har jag fått reda på att denna så kallade grisfot inte bara kritiserar han är ett cp, som stjäl från andra Djurgårdare, beter sig otrevligt, bristande respekt, värdelös fantasi och tydligen blivit utburen från globen, innan denna kväll är slut så har nog denne våldtagit mördat och det absolut värsta han är ajkare.

Min vädjan till forumet sätt stop för detta innan det spårar ut helt.
Jag kan ej uttala mig i själva sakfrågan men att på detta sätt hänga ut någon får inte ske på ett öppet forum, som dessutom bedrivs av laget i mitt hjärta.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIFpodden

Inlägg av Staten »

Det är typ Flashback-nivå på den här tråden just nu. D.v.s inte särskilt hög.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIFpodden

Inlägg av pulverapa »

Jag har själv bedrivit en högst amatörmässig och oseriös blogg med kanske 100 läsare per dag. Det är det enda som behövs för att bli en "jagad man". Vi ser det bland de kända bloggerskorna med silikonpattar. Vi ser det hos seriösa twittrare hos som Uffe Pettersson och Joel Lillbroända. Har man en blogg eller en twitter så blir man ofta en måltavla.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

DIFpodden

Inlägg av minalman »

Byström skrev:
pulverapa skrev:
-daniel- skrev:
Raus skrev:Hur kan ni ens försvara honom och hans "hånande" angående podden? Speciellt du Pulver som inte hade något intresse angående läktarkulturen borde väl inte uttala dig?
Det är ju väldigt uppenbart att Pulverapa alltid haft sin åsikt klar angående läktarkultur, Järnkaminerna, poliser osv. Således var det inte direkt förvånande att han kläckte ur sig sin kritik om podden och publikfrågorna utan att uppenbarligen ens ha lyssnat på avsnittet.

Med detta i åtanke är det än mindre förvånande att han skall försvara en sådan som Tomas i den här frågan.

Själv kan jag inte uttala mig om Tomas aka Grisfot för jag vet för lite om honom...
Återigen, jag har aldrig kritiserat DIFpodden. Jag har bara sagt att jag tycker det är synd att det inte finns en proffsig "podd" som inriktar sig på själva laget. För de som är intresserade av vad Järnkaminerna tycker om läktarkultur, relationen med DIF Hockey samt deras analyser av säsongen som gått, så är DIFpodden säkert kul att lyssna på. Och nej, jag har inte lyssnat på avsnitten.

Sen kanske jag var lite otydlig när jag sa att jag "inte var intresserad av läktarkultur", eller vad nu citatet är. Klart jag är det! Jag är en del av den!

Jag minns dock infomötet förra året när det var kris i laget och vi hade ett mycket prekärt tabelläge, då handlade merparten av mötet om problem med polisen etc etc. Det sitter 10-15 man och avbryter Engström hela tiden. Sen när vi slutligen började prata om krisen i klubben så gick killarna längst fram samt flera andra. Det var droppen för mig. Sen dess har jag slutat gå på möten. Jag vet hur det blir i 08 Hockey, poddar och andra diskussioner på forum. Allt blir en grå massa där läktarproblem och spelet blandas.

Jag inser nu att det var fel av mig att skriva om eventuella framtida DIFpoddar i den här tråden eftersom det blir lite OT. Det tar jag på mig.

För övrigt har jag träffat Tomas flera gånger och vi har till och med åkt på bortaresa tillsammans. Jag har bildat mig en uppfattning om honom.
Snabb fråga.

Hur har du tänkt dig att DIF Hockey ska överleva utan en publik? Löser inte DIF Hockey frågan med polisen kommer publiken försvinna för varje år som kommer. Utan kärnan kommer klacken bli svagare än någonsin vilket vi sett i år. Nästa år kommer det vara ännu sämre.

Krisen som du kallar det, börjar vid Abbe Törsleff.
Måste blanda mig i här. Med all respekt för att många (också jag) anser att polisen har förstört en djävla massa och att DIF-ledningen verkligen inte gjort allt för att reda ut var de egentligen står i frågan. Men det finns ingen "fråga med polisen" som förhindrar att 80% av de som går på hockey i år kommer att fortsätta att gå, ta med sig sina polare och familjer och helt enkelt njuta av hockeyn. Dags att gå vidare, kanske? Eller kommer vi ha ett gäng Djurgårds-fans från säsongerna runt 2010-2012 som sitter på hemmet om femtio-sextio år och fortfarande är bittra och kräver en ursäkt?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: DIFpodden

Inlägg av Kungen »

Hur fan kan man ogilla Tomas?



Gryyym ju!
Användarvisningsbild
Byström
Inlägg: 144
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIFpodden

Inlägg av Byström »

minalman skrev:
Byström skrev:
pulverapa skrev:
-daniel- skrev:
Raus skrev:Hur kan ni ens försvara honom och hans "hånande" angående podden? Speciellt du Pulver som inte hade något intresse angående läktarkulturen borde väl inte uttala dig?
Det är ju väldigt uppenbart att Pulverapa alltid haft sin åsikt klar angående läktarkultur, Järnkaminerna, poliser osv. Således var det inte direkt förvånande att han kläckte ur sig sin kritik om podden och publikfrågorna utan att uppenbarligen ens ha lyssnat på avsnittet.

Med detta i åtanke är det än mindre förvånande att han skall försvara en sådan som Tomas i den här frågan.

Själv kan jag inte uttala mig om Tomas aka Grisfot för jag vet för lite om honom...
Återigen, jag har aldrig kritiserat DIFpodden. Jag har bara sagt att jag tycker det är synd att det inte finns en proffsig "podd" som inriktar sig på själva laget. För de som är intresserade av vad Järnkaminerna tycker om läktarkultur, relationen med DIF Hockey samt deras analyser av säsongen som gått, så är DIFpodden säkert kul att lyssna på. Och nej, jag har inte lyssnat på avsnitten.

Sen kanske jag var lite otydlig när jag sa att jag "inte var intresserad av läktarkultur", eller vad nu citatet är. Klart jag är det! Jag är en del av den!

Jag minns dock infomötet förra året när det var kris i laget och vi hade ett mycket prekärt tabelläge, då handlade merparten av mötet om problem med polisen etc etc. Det sitter 10-15 man och avbryter Engström hela tiden. Sen när vi slutligen började prata om krisen i klubben så gick killarna längst fram samt flera andra. Det var droppen för mig. Sen dess har jag slutat gå på möten. Jag vet hur det blir i 08 Hockey, poddar och andra diskussioner på forum. Allt blir en grå massa där läktarproblem och spelet blandas.

Jag inser nu att det var fel av mig att skriva om eventuella framtida DIFpoddar i den här tråden eftersom det blir lite OT. Det tar jag på mig.

För övrigt har jag träffat Tomas flera gånger och vi har till och med åkt på bortaresa tillsammans. Jag har bildat mig en uppfattning om honom.
Snabb fråga.

Hur har du tänkt dig att DIF Hockey ska överleva utan en publik? Löser inte DIF Hockey frågan med polisen kommer publiken försvinna för varje år som kommer. Utan kärnan kommer klacken bli svagare än någonsin vilket vi sett i år. Nästa år kommer det vara ännu sämre.

Krisen som du kallar det, börjar vid Abbe Törsleff.
Måste blanda mig i här. Med all respekt för att många (också jag) anser att polisen har förstört en djävla massa och att DIF-ledningen verkligen inte gjort allt för att reda ut var de egentligen står i frågan. Men det finns ingen "fråga med polisen" som förhindrar att 80% av de som går på hockey i år kommer att fortsätta att gå, ta med sig sina polare och familjer och helt enkelt njuta av hockeyn. Dags att gå vidare, kanske? Eller kommer vi ha ett gäng Djurgårds-fans från säsongerna runt 2010-2012 som sitter på hemmet om femtio-sextio år och fortfarande är bittra och kräver en ursäkt?
Vi börjar komma väldigt Off Topic nu, men för att svara på frågan.

En aktiv klack och en levande supporterkultur drar mer folk än vad du tror. Idag finns många klackfigurer kvar från kärnorna UCS och f.d Fabriken. De går som enskilda individer och vanliga supportrar. Stämningen från förr lever till viss del kvar men som SirDIFalot tidigare sade: på konstgjord andning. När frågan med DIF-säk inte löser sig kommer kärnan sluta köpa säsongskort och gå på hockey, kvar blir en reducerad klack med en troligtvis bedrövlig stämning. Draget från publiken försvinner och vips så försvinner sittplats också.

Utan en levande publik kommer DIF Hockey gå i graven och bli som Hammarby if. Därför måste DIF-säk bort.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: DIFpodden

Inlägg av Staten »

Kungen skrev:Hur fan kan man ogilla Tomas?



Gryyym ju!
Är det Dj-Yes som bytt artistnamn efter den katastrofala säsongen han hade förra året?
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

DIFpodden

Inlägg av minalman »

Byström skrev: Vi börjar komma väldigt Off Topic nu, men för att svara på frågan.

En aktiv klack och en levande supporterkultur drar mer folk än vad du tror. Idag finns många klackfigurer kvar från kärnorna UCS och f.d Fabriken. De går som enskilda individer och vanliga supportrar. Stämningen från förr lever till viss del kvar men som SirDIFalot tidigare sade: på konstgjord andning. När frågan med DIF-säk inte löser sig kommer kärnan sluta köpa säsongskort och gå på hockey, kvar blir en reducerad klack med en troligtvis bedrövlig stämning. Draget från publiken försvinner och vips så försvinner sittplats också.

Utan en levande publik kommer DIF Hockey gå i graven och bli som Hammarby if. Därför måste DIF-säk bort.
Själv älskar jag att gå på hockey, lika mycket nu som under ökenvandringen i Globen i mitten av förra decenniet. Tror inte att DIF står och faller med klacken. Tror faktiskt att folk som står i klacken i stället för att köpa sittplats, de behöver gå på hockey för stämningens skull lika mycket som laget behöver klacken. Det vill säga bägge tjänar på det. Har svårt att tro att de som älskar att stå i klacken och sjunga för Djurgården orkar hålla sig borta särskilt länge till pga en utebliven ursäkt från ett lednings/polisfiasko som inträffade för några säsonger sedan. Kärleken till laget och den otroliga känslan av gemenskap i klacken är starkare än längtan efter en ursäkt. Det är i alla fall vad jag tror. Få strejkar från ett jobb de älskar....
Senast redigerad av minalman den 2013-02-03 23:42:14, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: DIFpodden

Inlägg av Heaty »

Måste väl bara säga det att man blir förbannat besviken. Det är allt jag känner gällande den här jävla poddengate. Jag är besviken på Tomas som jag tycker kritiserar på ett väldigt provocerande vis. Och jag blir besviken på framför allt SirDIFalot att han drar sig till personangrepp. Om man inte tycker om vissa människor kan man strunta i att beblanda sig med dessa. Vad jag har sett så riktade inte ens Tomas tweeten mot någon i podden utan ansåg att det var många faktafel i den.
Vad är det för jävla nivå på vår s.k Djurgårdsfamilj? Varför ska man göra någon jävla hetsjakt mot någon som lägger ner otroligt mycket tid på DIF bara för att man ogillar personen? Jag ogillar t.ex. Jenny Borg som person av diverse skäl, men jag går fan inte runt och sprider skit för det. Jenny (liksom Tomas) lägger ner mycket tid och kärlek på DIF, om de är kompetenta eller rätt person på rätt position är en annan femma.
Så jävla besviken på att folk jag haft respekt för på forumet inte verkar vara annat än översittare.
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: DIFpodden

Inlägg av Kungen »

Heaty skrev:Måste väl bara säga det att man blir förbannat besviken. Det är allt jag känner gällande den här jävla poddengate. Jag är besviken på Tomas som jag tycker kritiserar på ett väldigt provocerande vis. Och jag blir besviken på framför allt SirDIFalot att han drar sig till personangrepp. Om man inte tycker om vissa människor kan man strunta i att beblanda sig med dessa. Vad jag har sett så riktade inte ens Tomas tweeten mot någon i podden utan ansåg att det var många faktafel i den.
Vad är det för jävla nivå på vår s.k Djurgårdsfamilj? Varför ska man göra någon jävla hetsjakt mot någon som lägger ner otroligt mycket tid på DIF bara för att man ogillar personen? Jag ogillar t.ex. Jenny Borg som person av diverse skäl, men jag går fan inte runt och sprider skit för det. Jenny (liksom Tomas) lägger ner mycket tid och kärlek på DIF, om de är kompetenta eller rätt person på rätt position är en annan femma.
Så jävla besviken på att folk jag haft respekt för på forumet inte verkar vara annat än översittare.
+1, spot on!
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: DIFpodden

Inlägg av Jimmy Peterson »

Vi vill ha högt i tak för diskussioner här men de ska vara sakliga utan fula ord och personpåhopp. En del inlägg är redigerade och efterföljande citeringar likaså. Håll debatten på en bra nivå.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIFpodden

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.jarnkaminerna.se/2013/02/04/ ... an-i-topp/
Nu är nästa avsnitt ute!

Ludde och Pang förklarar varför Fabriken lägger ner.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: DIFpodden

Inlägg av Manijock »

Lyssnade precis på del 2:1, tar tvåan senare när jag har tid. Men väldigt intressant sistadel, för att knyta till Hockeyn. Retar mig väldigt mycket när man hör att DIF Hockey lägger sig i tifo-arrangemanget i den utsträckning de på klippet verkar göra. Klart att de ska se till att ligareglerna följs men det är också that's it. Det är idiellt arbetande människor vi pratar om här. Tråkigt men samtidigt intressant att höra deras versioner, det måste jag säga.

Vad gällande snacket om Abbe Törsleffs roll i det hela är jag tyst. Vet bara av egna erfarenheter, att Abbe varit oerhört trevlig och bemötande, när undertecknad träffat honom.

Hoppas på en lösning, klart att vanliga supportrar inte ska känna sig förföljda på arenan. Det ska även DIF Hockey känna till, och är de mänskliga så tar de tag i problemet pronto.
brsk
Inlägg: 119
Blev medlem: 2010-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIFpodden

Inlägg av brsk »

Om det som sägs i 2.1 är sant(och det tänker jag utgå ifrån) så vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Är det så att trakasserier av denna typ föregår mot såväl tifon som tifomakare så borde det vara grund för att styrelsens ansvarsfrihet inte skall beviljas på nästa årsmöte. Jävla dårar som motarbetar den egna publiken och river sönder det som byggdes upp under förra årtiondet.

Jävla skitpissidioter. Fan.
Skriv svar