DIFpodden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Manijock skrev: 2022-09-14 07:54:24
John Terry skrev: 2022-09-13 19:41:24 Jag kan inte länka så där snyggt till twitterinlägget som SirDIFalot.

Men nu finns det ett nytt avsnitt ute där vi pratar Stefan Elliot, varför vi tror det blir nio backar redan nu, fyra träningsmatcher, vad vill vi ha för forwards och lite mer.

Här hittar ni avsnittet:
Spotify
Podplay
Riktigt kul att ni börjat med hockeysnack. Bra analyser i det mesta och oerhört imponerad för eran tid och energi. Framförallt håller jag med er om diskussionen angående ettårskontrakt. Undantaget Söderlund har vi verkligen dragit jackpott i min mening. Hyll hyll och hoppas ni fortsätter över säsong.

Ska jag ge ett önskemål på vägen så är det att hitta minst en person till som är lite olik er. Märks att du och SirDIF är stöpta lite i samma form. Vore roligt och givande med lite oenigheter. Där har fotbollssidan hittat en fin balans. Kanske någon som ni skulle kalla för "Old school" eller "omodern"...

Ring sensei eller DIFtobbe vettja
Bra och vettig synpunkt. Tas helt klart i beaktande.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Nu finns nytt avsnitt ute där vi bryter ner premiären och snackar lite kort om Kristianstad hemma ikväll.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Nytt avsnitt där vi avverkar SSK och ger oss på de inledande tre matcherna.
Praetori
Inlägg: 13698
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

DIFpodden

Inlägg av Praetori »

John Terry skrev: 2022-10-01 18:34:17 Nytt avsnitt där vi avverkar SSK och ger oss på de inledande tre matcherna.
Bra jobbat och jag gillar generellt sett allt i podden men tyvärr kräktes jag lite i munnen kring eldarvurmandet i "serieledaravsnittet" och smaken sitter i än.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

DIFpodden

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev: 2022-10-01 18:59:04
John Terry skrev: 2022-10-01 18:34:17 Nytt avsnitt där vi avverkar SSK och ger oss på de inledande tre matcherna.
Bra jobbat och jag gillar generellt sett allt i podden men tyvärr kräktes jag lite i munnen kring eldarvurmandet i "serieledaravsnittet" och smaken sitter i än.
Vet inte riktigt vad detta gäller, jag hinner inte lyssna på alla avsnitt själv. Men det är helt okej att endast gilla någon specifik gren av podden om det är så att du inte gillar vad som sägs i panelen, intervjuer eller fotbollsdelen.
Expert.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Nytt avsnitt ute
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIFpodden

Inlägg av DRC »

John Terry skrev: 2022-10-11 21:59:41 Nytt avsnitt ute
Bra och intressant.

Att du säger ”liksom” i varannan mening är inte ett problem - men tänk på att ”så är det” och ”jag tycker” oftast är två olika saker.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

DIFpodden

Inlägg av SirDIFalot »

Idag tänkte vi spela in igen om någon vill slänga in nå frågor
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

DIFpodden

Inlägg av Mattias_87 »

SirDIFalot skrev: 2022-10-17 16:07:57 Idag tänkte vi spela in igen om någon vill slänga in nå frågor
Är Klasen den spelartyp laget saknar? Eller är någon annan spelartyp viktigare?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Nu finns nytt avsnitt ute.

Matcherna mot Västervik och Västerås, Schillings intåg, powerplay, lite silly och Robin bjuder en samtalsövergång av extreeemt hög klass. Fem plus!
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Mattias_87 skrev: 2022-10-17 16:32:23
SirDIFalot skrev: 2022-10-17 16:07:57 Idag tänkte vi spela in igen om någon vill slänga in nå frågor
Är Klasen den spelartyp laget saknar? Eller är någon annan spelartyp viktigare?
Missade tyvärr att gå in på din fråga i djupet, till exempel om någon annan spelartyp behövs. Men Klasen nämns kan lovas iaf 😊
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

DIFpodden

Inlägg av SirDIFalot »



Pratade matcherna mot Hästen och Löven, samt jättemycket om Linus Klasen.
Expert.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Vi har släppt två avsnitt nu sedan sist.

Först ett avsnitt som täcker Mora, SSK och Vita Hästen.

Sen nu idag en ren matchpodd som handla om derbyt.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

DIFpodden

Inlägg av emilin »

Vill till att börja med att rikta ett stort tack till er som jobbar med detta, det får mig som Djurgårdare möjligheten att känna sig delaktig och informerad, ni har snart hamnat (i mina ögon) i samma kategori som Anton Högsander ( ni som inte har upptäckt honom gå in och läs hans analyser om vårt kära Djurgården grymma och alltid huvudet på spiken), sen har vi DIF-Dokumentären som har följt vårt lag under många år och har verkligen bidragit till att få en större bild av vad Djurgården är, har ni inte skaffat deras filmer så har ni garanterat missat något( brukar kasta på filmen när vi gick upp tårarna rinner av glädje)
Men nu till sista poden mycket bra, vill gärna levera mina synpunkter, är dålig på namn därför kommer inte punkterna vara riktade till individ.
Är beredd atthålla med om att direkt efter matchen var man besviken men dagen efter nöjd , bota match och vi kan vinna mot ajk kan vara grymt viktigt för framtiden.

Publiken herre jävlar vad stolt man blir, stort hyll till alla inblandade, längtar redan till hemma matchen.

Utvisningen kan man diskutera men de flesta täcker av med klubban oavsett tid i match, sen att motståndaren lägger sig på klubban kan inte belasta tilltaget, fel beslut, men kan se mellan fingrarna på detta då ajk hade kunnat utöka till 2-0 i första.

Laget diskussionen kan jag hålla med om, detta lag är väldigt lätt att gilla eller förlåta, där har KG gjort ett bra jobb, byggt ett lag som är ett lag trots stora stjärnor (angående firandet).

Det taktiska tycker jag är helt rätt låt de bästa spela mest, i de bästa världar har man 4 linor som kan pumpa på, men tror att i den riktiga värden funkar det inte, finns ju en anledning att man lägger extra kosing på toppen.

Angående Kevin, lite som ni nämner vi har dålig koll på vad som sker bakom de stängda dörrarna, Kevin har ju varit skadad, sen gillar jag att ni samband med detta nämner ledarskapet, en stor del som faktiskt påverkar en lagidrott( tänk Hank inte den bästa men oerhört saknad för gruppen)

Det var det hela och tack för ert grymma arbete, gillar att hockeyn har börjat fått röster utåt.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

DIFpodden

Inlägg av John Terry »

Nytt avsnitt finns ute där vi pratar Västervik x 2, Elliot, backarna (igen), svarar på lite frågor med mera.
Skriv svar