DIFpodden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nattuggla_
Inlägg: 3130
Blev medlem: 2021-08-14

DIFpodden

Inlägg av Nattuggla_ »

Wikegård nämnde ju i förra veckans Rinkside-podd att han snart ska iväg på ett möte med Jacob Josefson, som börjat/börjar arbetsträna i Djurgården.

Är detta något ni tror har med sportchefsrollen att göra?
Med tanke på det ni säger i dagens podd vad Wikegård sa på medlemsmötet. Att det främst handlar om att ta in bra folk sen kan man skräddarsy den rollen.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

DIFpodden

Inlägg av B.I.B.A »

Nattuggla_ skrev: 2024-03-18 12:08:23 Wikegård nämnde ju i förra veckans Rinkside-podd att han snart ska iväg på ett möte med Jacob Josefson, som börjat/börjar arbetsträna i Djurgården.

Är detta något ni tror har med sportchefsrollen att göra?
Med tanke på det ni säger i dagens podd vad Wikegård sa på medlemsmötet. Att det främst handlar om att ta in bra folk sen kan man skräddarsy den rollen.
Hoppas inte.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

DIFpodden

Inlägg av SirDIFalot »

Som jag förstått det har inte Jacob Josefson visat något enormt enagemang att involvera sig efter att karriären tog slut. Men KG nämnde ju att han ska början jobba lite smått med hockeygymnasiet. Det lär väl ha med det att göra.
Expert.
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIFpodden

Inlägg av DIFLuWi »

SirDIFalot skrev: 2024-03-19 20:22:44 Som jag förstått det har inte Jacob Josefson visat något enormt enagemang att involvera sig efter att karriären tog slut. Men KG nämnde ju att han ska början jobba lite smått med hockeygymnasiet. Det lär väl ha med det att göra.
Jacob har ju med sin fru nyligen renoverat hus utanför Eskilstuna. Barnen går väl förskola där. Tror han och familjen är måttligt sugna på vad det skulle innebära tidsmässigt med ett jobb som sportchef i DIF.

Tror han vill ha några år när barnen är små och ger tillbaka till frun och hennes karriär.
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIFpodden

Inlägg av thelinho »

DIF podden redan inne. Vilken leverans!

Tack!
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

DIFpodden

Inlägg av Henkos »

Mycket fint, uppskattas. Ska lyssnas på genast.
Nattuggla_
Inlägg: 3130
Blev medlem: 2021-08-14

DIFpodden

Inlägg av Nattuggla_ »

Tänkte på det ni sa i podden angående PP spelet, där det blir lite väl statiskt med både Ytterell och Liss, för båda är "skyttar".
Jag tänker att man borde testa Ytterell på Liss position och Loponen på blå.

Ytterell har ju varit mycket mer lyckosam med sina skott senaste tiden än Liss, och Loponen är rörligare på blå än vad Alexander är.
Tänker att man offrar inte så mycket i potentiellt hemjobb heller, då det inte är någon skillnad i speed på Liss/Ytterell.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

DIFpodden

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2024-03-21 10:55:47 Tänkte på det ni sa i podden angående PP spelet, där det blir lite väl statiskt med både Ytterell och Liss, för båda är "skyttar".
Jag tänker att man borde testa Ytterell på Liss position och Loponen på blå.

Ytterell har ju varit mycket mer lyckosam med sina skott senaste tiden än Liss, och Loponen är rörligare på blå än vad Alexander är.
Tänker att man offrar inte så mycket i potentiellt hemjobb heller, då det inte är någon skillnad i speed på Liss/Ytterell.
Liss ska inte flyttas på. Han är inget problem. Det är där han ska vara. Samma med Klasen, hur galen man än blir på honom när han är så dålig som han var igår. Ytterell/Loponen/Andersson är dock hugget som stucket för mig.

Vi har ju dessutom redan testat Ytterell på Liss plats. Funkade ju skit!
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

DIFpodden

Inlägg av Rojk »

Vi kan börja med att mata puckar på Liss igen. Galen tanke jag vet.
It's easier to be an asshole to words than to people
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

DIFpodden

Inlägg av Manijock »

Rojk skrev: 2024-03-21 12:17:29 Vi kan börja med att mata puckar på Liss igen. Galen tanke jag vet.
Lite så. Ofattbart att man tycker att han uträttar lite i 5 mot 5 igår också. Tidigare, absolut, men just igår är han och Brodin bästa RW. Grymt stark på puck! Han och Grewe ligger ju bakom flera fina långa anfall både i första och andra. Eklund däremot börjar bli lite populistiskt. Han brinner ju verkligen, men har problem med att hålla puck. Som sig bör på något sätt, han är ung.
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIFpodden

Inlägg av DIFLuWi »

Manijock skrev: 2024-03-21 12:23:21
Rojk skrev: 2024-03-21 12:17:29 Vi kan börja med att mata puckar på Liss igen. Galen tanke jag vet.
Lite så. Ofattbart att man tycker att han uträttar lite i 5 mot 5 igår också. Tidigare, absolut, men just igår är han och Brodin bästa RW. Grymt stark på puck! Han och Grewe ligger ju bakom flera fina långa anfall både i första och andra. Eklund däremot börjar bli lite populistiskt. Han brinner ju verkligen, men har problem med att hålla puck. Som sig bör på något sätt, han är ung.
Victor har ju samma spelstil som William. Båda är ganska små, kvicka, gillar att vrida och vända och spelar på fart och explosivitet. Victor behöver slipa lite på sina skills, skillnaden på seniornivå är betydande.
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIFpodden

Inlägg av thelinho »

DIFLuWi skrev: 2024-03-21 14:45:59
Manijock skrev: 2024-03-21 12:23:21
Rojk skrev: 2024-03-21 12:17:29 Vi kan börja med att mata puckar på Liss igen. Galen tanke jag vet.
Lite så. Ofattbart att man tycker att han uträttar lite i 5 mot 5 igår också. Tidigare, absolut, men just igår är han och Brodin bästa RW. Grymt stark på puck! Han och Grewe ligger ju bakom flera fina långa anfall både i första och andra. Eklund däremot börjar bli lite populistiskt. Han brinner ju verkligen, men har problem med att hålla puck. Som sig bör på något sätt, han är ung.
Victor har ju samma spelstil som William. Båda är ganska små, kvicka, gillar att vrida och vända och spelar på fart och explosivitet. Victor behöver slipa lite på sina skills, skillnaden på seniornivå är betydande.
Absolut, men det finns något oberäkneligt med junisformationen. Och dom är tillräckligt bra för att det ska kunna bli ett hot. Tidsfråga innan dom avgör?
Wikegårds järnkaminer
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIFpodden

Inlägg av thelinho »

SWISHA JK TIFO!

1230670786

Medverkar i DIF podden idag och nu behöver vi spänna musklerna inför en potentiell semi mot Råttorna.
Wikegårds järnkaminer
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

DIFpodden

Inlägg av DIFLuWi »

thelinho skrev: 2024-03-22 10:09:30
DIFLuWi skrev: 2024-03-21 14:45:59
Manijock skrev: 2024-03-21 12:23:21
Rojk skrev: 2024-03-21 12:17:29 Vi kan börja med att mata puckar på Liss igen. Galen tanke jag vet.
Lite så. Ofattbart att man tycker att han uträttar lite i 5 mot 5 igår också. Tidigare, absolut, men just igår är han och Brodin bästa RW. Grymt stark på puck! Han och Grewe ligger ju bakom flera fina långa anfall både i första och andra. Eklund däremot börjar bli lite populistiskt. Han brinner ju verkligen, men har problem med att hålla puck. Som sig bör på något sätt, han är ung.
Victor har ju samma spelstil som William. Båda är ganska små, kvicka, gillar att vrida och vända och spelar på fart och explosivitet. Victor behöver slipa lite på sina skills, skillnaden på seniornivå är betydande.
Absolut, men det finns något oberäkneligt med junisformationen. Och dom är tillräckligt bra för att det ska kunna bli ett hot. Tidsfråga innan dom avgör?
Jag håller verkligen med dig. Lite väl oslipat för att riktigt fungera på den här nivån i ett slutspel. Seniorbackar är bättre på att ligga rätt och hantera den sortens spelare.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIFpodden

Inlägg av mb81 »

thelinho skrev: 2024-03-22 10:11:33 SWISHA JK TIFO!

1230670786

Medverkar i DIF podden idag och nu behöver vi spänna musklerna inför en potentiell semi mot Råttorna.
Kungar!!!
Skriv svar