Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av SirDIFalot »

S24
Expert.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Raus »

Tror vi får det runkigt svårt i den här matchen. Almtuna känns starka på hemmplan.
Fast med DIF-logik lär vi vinna den här matchen med uddamålet..
Losing all hope was freedom.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Donkels »

Jag tror vi "runkar" till oss en seger....
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Staten »

Tänk om detta kunde få vara matchen vi för första gången på hela säsongen (antar jag) spelar med fullt lag. Vilken dröm. Skynda på och bli friska nu!
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Axel_K »

Donkels skrev:Jag tror vi "runkar" till oss en seger....
Tror jag också vi kommer :lol:
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Rix »

Vi vinner med 3-1. Almtuna har inte mycket att sätta emot om vi går på full kraft. Gäller att jobba hårt, passa pucken bra och sätta våra lägen.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Challen »

Flera spelare klev av igår och några spelare är borta sedan tidigare. Hur ser läget ut inför morgondagens match?
- Fimpen (Christian Eklund) har sina problem och för honom är det dag till dag, men han spelar inte mot Almtuna. Det gör inte heller Linkan (Fredrik Bremberg) som fick en känning av sin skada han har i benet.

- Både Jimmie Ölvestad och Marcus Sörensen var tillbaka idag och åkte skridskor på träningen men de är inte spelklara till i morgon.


jahap
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Staten »

Antingen har vi en sjukt petig läkare eller så har vi en dålig fystränare. Har något lag haft samma problem med skador som vi?
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Axel_K »

Staten skrev:Antingen har vi en sjukt petig läkare eller så har vi en dålig fystränare. Har något lag haft samma problem med skador som vi?
Tror lite på sjukt petig läkare. Inte många matcher kvar till PO&KS. Kanske lika bra att vara försiktig med Jimmie och Linkan? Spela dem fullt ut i PO&KS så kanske vi kan gå upp.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Isabo »

SirDIFalot skrev:S24

Eller så är man på plats, vilket jag kommer att vara :-)

Gick inte så bra förra gången, men det får faktiskt vara slut på idiotförluster mot bottenskrap nu!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av -daniel- »

Tunatattare!
Bild
Användarvisningsbild
Bajen Leksingen
Inlägg: 10
Blev medlem: 2013-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Bajen Leksingen »

ja det lär ju bli en holmgång utav den värre sorten, jag tror på en målrik match 1-0 till gränby, otto gör 5mål. Hoppas vi kan bli mer än 10 på bortastå1!
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Rix »

Bajen Leksingen skrev:ja det lär ju bli en holmgång utav den värre sorten, jag tror på en målrik match 1-0 till gränby, otto gör 5mål. Hoppas vi kan bli mer än 10 på bortastå1!
Visste inte att Leksand möter Gränby imorgon, hoppas ni har det så kul i division 3 :). Eller ja du kanske talar om Bajen fans?
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Salas »

Kvällsmöte imorgon på jobbet, följt av ett besök på gymmet. Det bör medföra att jag är hemma vid ungefär 20:30, med andra ord lagom till den tredje perioden. Då får resultatet avgöra om jag ska se slutet av matchen eller om jag ska göra som jag gjorde senast mot Karlskrona, då jag undvek att se matchen.

Kanske är det bäst att göra likadant imorgon. Är matchen ens något att se? Vi har allt att förlora i matchen. Vinner vi så är man knappt glad pga att vi ska vinna mot pissiga Almtuna, men tappar vi å andra sidan poäng så lär tangentbordet flyga i väggen. Nej... Högst tveksamt om jag ska se matchen imorgon. Kanske är det klokast att inte ens kolla resultatet.

Och på tal om ingenting, jag hatar hockeyallsvenskan. Jag kan inte namnet på en enda jävla spelare i Almtuna. Det är resultatet av en fullkomligt ointressant serie. Timrå som var skitlaget nummer ett i elitserien ifjol kunde jag typ halva laget, och Almtuna är inte ens skitlaget nummer ett i allsvenskan. Nej... Jag blir bara deprimerad. Snälla, snälla, snälla Djurgården. Gå upp till elitserien igen.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 22/1 2012

Inlägg av Mattebo »

Salas skrev:Kvällsmöte imorgon på jobbet, följt av ett besök på gymmet. Det bör medföra att jag är hemma vid ungefär 20:30, med andra ord lagom till den tredje perioden. Då får resultatet avgöra om jag ska se slutet av matchen eller om jag ska göra som jag gjorde senast mot Karlskrona, då jag undvek att se matchen.

Kanske är det bäst att göra likadant imorgon. Är matchen ens något att se? Vi har allt att förlora i matchen. Vinner vi så är man knappt glad pga att vi ska vinna mot pissiga Almtuna, men tappar vi å andra sidan poäng så lär tangentbordet flyga i väggen. Nej... Högst tveksamt om jag ska se matchen imorgon. Kanske är det klokast att inte ens kolla resultatet.

Och på tal om ingenting, jag hatar hockeyallsvenskan. Jag kan inte namnet på en enda jävla spelare i Almtuna. Det är resultatet av en fullkomligt ointressant serie. Timrå som var skitlaget nummer ett i elitserien ifjol kunde jag typ halva laget, och Almtuna är inte ens skitlaget nummer ett i allsvenskan. Nej... Jag blir bara deprimerad. Snälla, snälla, snälla Djurgården. Gå upp till elitserien igen.
Förstår känslan precis. Har samma problem, kunde nästan alla spelare i Elitserien, men i HA kan jag ingenting.

En spelare i Almtuna har spelat i Djurgården denna säsong, så en jävla spelare kan du. =)
Skriv svar