Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av Rocky3000 »

Lee Harvey Oswald skrev:
android skrev:Booo eller Buuu?
Röstar fortfarande på denna
Nattens bästa! :lol:
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Är det något vi behöver ändra på när det gäller värvningar så är det följande:

Bygg laget långsiktigt. Klart det blir en och annan misslyckad värvning när man byter ut tiotalet spelare säsong efter säsong. Dessutom byter man ut nyckelspelare varje år, spelare som ska "bära laget".

I år värvades Timmy, Lidström, Granath och Nisse. Alla fyra tänkt att tillhöra våra stabila och pålitliga backar.
Finns alltid risk att någon/några floppar. Bofors spelar i år med 7 av 8 backar kvar från fjolåret.
Skillnaden i stabilitet är enorm. Kollar man namnen på ryggarna ser man också hur lite det spelar roll. Viktigare att ge alla en rejäl chans att spela ihop sig.

Nu åkte vi ur, det orsakar alltid stora truppförändringar. men backa bandet några år så får ni se samma strategi år efter år.

Resultatet?

En mardröm.

Blir vi kvar i AS nästa år krävs en helrenovering. Bygg nytt, tänk nytt, gör rätt.

Annars kommer vi fortsätta göra oss av med flertalet spelare, chansa på många nya, bli besvikna osv. Ett tragiskt hamsterhjul.

Så, att hålla på att kritisera nyförvärv kan man väl roa sig med. Men det är inget konstigt att några är misslyckade. Inte som jag ser det. Det är riskabelt att ta in ett nytt halvt lag varje år.


Väntar med att tro något om denna match. Har vi borta lika många som senast är det en helt öppen historia. Som lag är vi inte så bra att vi klarar oss utan flertalet tongivande spelare.
Laguppställningen senast är lika bra/dåligt som vilket randomlag i AS du än väljer. Ett slätstruket kollektiv med få skickliga spelare som sticker ut.
Jag tycker du säger emot dig själv lite. Visst. Kontinuitet är jätteviktigt och jag håller med. Därför ser jag gärna att vi behåller så stora delar av truppen som möjligt till nästa år. I synnerhet de yngre spelarna som inte nått sin peak än. Förstår inte varför du vill ha en helrenovering när du i resten av inlägget förespråkar långsiktighet och att spelarna får en möjlighet att spela ihop sig.
Du har så rätt. Det jag egentligen menade (men inte beskrev särskilt bra) är att det krävs att man tänker om helt när det gäller lagbygget. Försöka få till en långsiktighet och kontinuitet. En helrenovering av "lagbyggestänket".

Jag vill få till en förändring av nuvarande spelarkarusell av förluster och nyförvärv. Med det kanske det måste till en lite större förändring till nästa år, första året på det nya "tänket".
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Manijock skrev:Lidström har tyvärr blivit lite som Klubertanz. Allt hat han fått från de flesta gör en dominoeffekt och även de "små" misstagen han gör räknas som skandal. Tycker personligen Lidström varit hyfsat osynlig, till skillnad från Gustafsson, Lennhammer och Timmy som lyst igenom med ren och skär uselhet. Granath är helt okej, och Holm har allt som oftast spelat bra...
Haha mmm..

Förr hade vi mer eller mindre bra backar. Nu tävlar de om vem som är minst usel.
När är förr i så fall?

Ifjol gick ju citat "Backsidan ser nästan onödigt bra ut" som en löpeld så fort någon back gjorde ett misstag. 09/10 tjatades det hela säsongen om att vi behövde en till back så att inte Deilert/Eklund behövde spela 6:e back. Innan det var det Frylén... Och innan det landar vi på Ryman och Mattsson osv.
Nu använde jag ju ordet "FÖRR" för att liksom trycka på att det var längesen och inte typ förra säsongen. Jag tänker på gamla favoriter såsom Arto Blomsten, Björn Nord, Micke Magnusson, Due-Boje, Ragge mfl. Listan kan göras hur lång som helst. Då var alla mer eller mindre bra och nu är alla mer eller mindre dåliga varje säsong. Wtf?

Sen håller jag fast vid att Erik är dålig och jag har gjort det sen första stund, så det är absolut inte snack om något grupptryck för min del. Blev rätt chockad när jag såg att han var bra på +/- för några månader sen, känns som att hans morsa sköter den statistiken.

Det jag retar mig mest på är dock något som inte statistikförs: nonchalans och temposänkning deluxe.
Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2013-01-19 13:32:56, redigerad totalt 1 gånger.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av Isabo »

zetterberg_88 skrev:Förövrigt hoppas på vinst för Troja, Leksand och Örebro idag.. Låt oss ha flyt med resultaten.
Två av tre var ju inte illa i varje fall.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av Staten »

"Räkna med mycket folk" står det, men det är ju inte mer sålt än vad det brukar vara om man kollar på ticnet? Mellan 5500 och 6000 kanske.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Sv: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av Sjöwall »

Följer matchen härifrån: Bild

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av Staten »

Dra åt helvete.

:wink:
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Sv: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av Stentuff »

Sjöwall skrev:Följer matchen härifrån: Bild

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Ha det så trevligt!

... Själv blir det vandring i 15 minus mot Hovet... :cry:
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av -daniel- »

Inte nog med att du är på semester och glassar runt, Sjöwall, utan du lyckas också med konststycket att sabba forumet med din skrytbild. Skämmes!

:wink:
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Behagligt..

Efter matchen kan du kolla trailern till denna stämningsskapande film
http://www.imdb.com/title/tt1649419/?ref_=fn_al_tt_1
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Sv: Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av Sjöwall »

-daniel- skrev:Inte nog med att du är på semester och glassar runt, Sjöwall, utan du lyckas också med konststycket att sabba forumet med din skrytbild. Skämmes!

:wink:
Sorry! Hoppas att det funkar bra med Thainät, VPN och s24.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
järnkaminen82
Inlägg: 113
Blev medlem: 2011-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av järnkaminen82 »

Någon som vet när dom stänger insläppet idag. Är på whiskey kryssning och kommer in med båten 17.00
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av 1962FenderStrat »

järnkaminen82 skrev:Någon som vet när dom stänger insläppet idag. Är på whiskey kryssning och kommer in med båten 17.00

Ehh. Matchen börjar 16.. Why bother?
järnkaminen82
Inlägg: 113
Blev medlem: 2011-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av järnkaminen82 »

1962FenderStrat skrev:
järnkaminen82 skrev:Någon som vet när dom stänger insläppet idag. Är på whiskey kryssning och kommer in med båten 17.00

Ehh. Matchen börjar 16.. Why bother?
Tänkte om man kan komma in till andra perioden.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Djurgårdens IF - Asplöven HC 20/1 2012

Inlägg av sthlm1891 »

tror vi studsar tillbaka idag 5-0, 3 mål av johner
Skriv svar