Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av -daniel- »

Upp med Löven matchtråd. Jag brinner av längtan.

Match mot ännu ett jävla brödgäng på en söndag, känner energin pumpa på läktarna och i spelarbåset.

Kommer jag till Hovet och ser 20 par DIF-skridskor stå på isen helt allena innan matchstart så vänder jag och traskar hem. Nu får det vara nog (ja det får det).

Det här var fan DROPPEN! Inga mer gå på plumpen nu!
Bild
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Challen »

-daniel- skrev:Upp med Löven matchtråd. Jag brinner av längtan.

Match mot ännu ett jävla brödgäng på en söndag, känner energin pumpa på läktarna och i spelarbåset.

Kommer jag till Hovet och ser 20 par DIF-skridskor stå på isen helt allena innan matchstart så vänder jag och traskar hem. Nu får det vara nog (ja det får det).

Det här var fan DROPPEN! Inga mer gå på plumpen nu!
Bra surr!
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Lakrisal »

Jag fattar inte att vi har så lätt luras in i Karlskronas spel. De drar ner på tempot, täpper igen framför mål och gör sedan stenhårt på kontringar.

Varför kan vi inte bara gå ut och åka skridskor? Bläh. Pissmatch.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Mäklaren »

Den där Vamos ala Jari, har han spelat ishockey förut?

Adam Reideborn måste vara icke-pondus personifierad. Ser lika ynklig ut i målet som Pugh Rogefeldt gör under en redig bakfylla.

Det här bevisar ännu en gång vad klent ett lag är när de rutinerade, bärande spelarna är borta. Tyngd och rutin, mm, så fantastiskt viktigt i ishockey.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BaronVonDif skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
BaronVonDif skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Minns när vi torskade viktiga matcher då vi krigade om sista slutspelsplatsen. Helvete vad dåligt man mådde då?

Att man numera längtar tillbaka till dessa stunder får en att inse att vi är riktigt i skiten nu.

Ännu lever hoppet kvar om ES nästa år. Frågan är hur man skulle tackla en sådan framgångsaga? Är rädd för att man skulle bli inspärrad på psyket för någon form av överjordiskt glädjeyttrande som skulle anta de allra märkligaste skepnader.
Dansa naken på sergel känns som en av de mildaste som skulle framkallas.
Vi kommer inte gå upp i år, face it. Dock kommer ES sakna oss så mycket så ES kommer utökas och vi kommer kunna snylta oss in om nåt år.Undantaget är om Challe värvar stabilare backar.
Du är en groda utan ben.
Touche, men jag kan säga "kvack" :wink:
Bild
4 segrar kvar
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Bigge »

Är inte förvånad för fem öre egentligen..

Detta är så jävla typiskt Djurgården att gå ut på isen och bli totalt våldtagna av AS två sämsta lag. Det är ju inte det att oturen grinade DIF i ansiktet dessa två matcherna precis...

Västerås, Karlskoga, Leksand och Örebro, fyra tunga 3poängare. Va fan hände efter det. Lär sig aldrig de spelare som spelar för DIF att man inte ska underskatta sämre lag. Verkar inte så för det är fanimej alltid Djurgården som lyckas med bedriften att bli förnedrade av skitlag varje år...

Ta de tre topplagen som ett exempel(Även om de också gått på pumpen ngn gång)de går ut och kör sitt spel och åker skridskor och skiter fullständigt i vilka de möter. De blir inte totalt grundlurade av motståndarna som DIF blir varje gång det är "sämre" motstånd på andra sidan.

Karlskrona har egentligen inte ett skit att spela för. De ligger 16p till ingemansland och är precis klara för kvalserien neråt. DIF har allting att spela för jaga en tredje plats eller hålla fjärde platsen inför kvalserien. Spelarna måste fan sätta sig ner och komma på ngt hur fan de ska tagga inför såna här matcher. För det är fan helt oacceptabelt att ha den inställningen man har haft de senaste två matcher(Kan inte tänka mig ngt annat som gör att detta sker)
Djurgårdens 3 sista matcher är i ordning Tingsryd, karlskrona och Asplöven.. Kan ju bli väldigt spännande...
There is no I in TEAM!!!!
Blueberry hill
Inlägg: 288
Blev medlem: 2011-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Blueberry hill »

Vi var där, det finns ett ord som sammanfattar insatsen: URUSELT.
Wennberg och Åberg glimtade till i tredje men annars nattsvart.
Om DIF kommer etta eller sjua spelar ingen roll, kommer aldrig till ES med sånt här spel och inställning.
Har varit i k-krona två gånger nu, DIF lika andefattiga vid båda tillfällena, mot jumbon....
Nä fy faaaan
blundern
Inlägg: 10
Blev medlem: 2012-04-05
Säsongskort: Ja

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av blundern »

-daniel- skrev:Är det bara jag som fått känslan i varenda jävla match när vi ligger under så hängs det med huvuden, ingen tar tag i det eller "går i bräschen" utan alla tycker så förbannat synd om sig själva. Sen kan vi släppa på gasen stundtals och bara ösa på; då är vi ju bra. https://www.psykolog.nu/

Ikväll var vi bajs. Rakt igenom. Länge sen jag skådade en tröttare och lojare tillställning... fy satan i gatan vilken härlig hockeykväll med typ alla ingredienser:

Praktfiasko av våra "krigare" på isen - check
Motståndare som brinner av adenalin att få spöa de där Stockholmarna - check
Palsternacksinavlade bönder på läktarna med egen version av Olé-ole och trumma - check
En supersändning av s24 med bild som en gammal ragata från 82 - check
Pinsam porrmusche på Lidström - check
Praktinsats av våra backklippor - check
Jag satt på första raden bakom vårt bås idag och kan bekräfta den känsla du känner att spelarna hänger med sina huvuden vid minsta motgång. Erik Gustafsson (av alla..) klagade flertalet tillfällen på sina lagkamraters beslut. Den kollektiva statusen på spelarnas kroppsspråk och ansiktsuttryck är att hockey i Karlskrona en tisdag inte är att föredra. Det stora undantaget i båset var Hank. Oavsett hans prestationer på isen som i ärlighetens namn varit sådär så är hans attityd precis vad fler av våra spelare skulle behöva. Han skrek, ställde krav, peppade och drev på sina lagkamrater till den grad att hans röst skar sig. Till och med min bonde till bänkgranne konstaterade att det är den typen av attityd man önskar att hela sitt lag har.

Har nu avverkat 15 av de 55 sköna milen hem till Stockholm. Livet som djurgårdare.
Manijock
Inlägg: 7791
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Manijock »

blundern skrev:
Jag satt på första raden bakom vårt bås idag och kan bekräfta den känsla du känner att spelarna hänger med sina huvuden vid minsta motgång. Erik Gustafsson (av alla..) klagade flertalet tillfällen på sina lagkamraters beslut. Den kollektiva statusen på spelarnas kroppsspråk och ansiktsuttryck är att hockey i Karlskrona en tisdag inte är att föredra. Det stora undantaget i båset var Hank. Oavsett hans prestationer på isen som i ärlighetens namn varit sådär så är hans attityd precis vad fler av våra spelare skulle behöva. Han skrek, ställde krav, peppade och drev på sina lagkamrater till den grad att hans röst skar sig. Till och med min bonde till bänkgranne konstaterade att det är den typen av attityd man önskar att hela sitt lag har.

Har nu avverkat 15 av de 55 sköna milen hem till Stockholm. Livet som djurgårdare.
Precis det jag misstänkt. Gustafsson är en gnällig liten skitunge som inte lärt sig hur man hanterar motgångar. Inte blir det bättre att han ska daltas med konstant också. Indianare efter indianare, nonchalanta snurrfinter trots att Zabel uppenbart inte gillar dem. Gör Lidström ETT av Eriks dåliga pass ska han skjutas, medan Gustafsson glider igenom någon sorts safe space. Kanske är för att han kommer från våra egna led? Totalt felaktigt, då klass ska vägas mot klass, sen skiter jag i om Lidström är smygbajare vid sidan av rinken. När vi vinner åker Gustafsson runt som en rikspajas och larvar sig, men när vi torskar åker han runt som en bortskämd tjurig barnrumpa och gnäller, istället för att stå upp och visa att det här ska fan inte hända igen. Tål fan inte sånt där, precis som jag inte tålde Claesson av samma anledning. Finns ingen proffessionalitet någonstans, de har åkt räkmacka upp genom leden utan att någon lär dem vad det innebär att vara välbetald hockeyspelare i en storförening som Djurgården. Vem är ansvarig för detta?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Magnutz »

blundern skrev:
-daniel- skrev:Är det bara jag som fått känslan i varenda jävla match när vi ligger under så hängs det med huvuden, ingen tar tag i det eller "går i bräschen" utan alla tycker så förbannat synd om sig själva. Sen kan vi släppa på gasen stundtals och bara ösa på; då är vi ju bra. https://www.psykolog.nu/

Ikväll var vi bajs. Rakt igenom. Länge sen jag skådade en tröttare och lojare tillställning... fy satan i gatan vilken härlig hockeykväll med typ alla ingredienser:

Praktfiasko av våra "krigare" på isen - check
Motståndare som brinner av adenalin att få spöa de där Stockholmarna - check
Palsternacksinavlade bönder på läktarna med egen version av Olé-ole och trumma - check
En supersändning av s24 med bild som en gammal ragata från 82 - check
Pinsam porrmusche på Lidström - check
Praktinsats av våra backklippor - check
Jag satt på första raden bakom vårt bås idag och kan bekräfta den känsla du känner att spelarna hänger med sina huvuden vid minsta motgång. Erik Gustafsson (av alla..) klagade flertalet tillfällen på sina lagkamraters beslut. Den kollektiva statusen på spelarnas kroppsspråk och ansiktsuttryck är att hockey i Karlskrona en tisdag inte är att föredra. Det stora undantaget i båset var Hank. Oavsett hans prestationer på isen som i ärlighetens namn varit sådär så är hans attityd precis vad fler av våra spelare skulle behöva. Han skrek, ställde krav, peppade och drev på sina lagkamrater till den grad att hans röst skar sig. Till och med min bonde till bänkgranne konstaterade att det är den typen av attityd man önskar att hela sitt lag har.

Har nu avverkat 15 av de 55 sköna milen hem till Stockholm. Livet som djurgårdare.
Gnälliga, curlade hockey-gossar ska hårtorkas omedelbart. Dessa spelartyper kommer annars att spela oss kvar i denna horribla serie.

Det finns några få egenskaper jag äcklas av mer än gnället men de är inte många. Sug in underläppen, släng dig ut på isen och GÖR DITT BÄSTA.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Mäklaren »

Känns ärligt talat bedrövligt att höra att spelarna i båset gnäller på andras insatser.

Fy fan.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Och hade det varit Ölvestad istället för Gustafsson som klagade på sin medspelare hade det hetat att han "ställde krav".

När jag satt precis bredvid båset i Mora var ju Jimmie helt klart den mest högljudda och "gnälliga" om ni vill kalla det för det.
Expert.
Användarvisningsbild
Bajen Leksingen
Inlägg: 10
Blev medlem: 2013-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Bajen Leksingen »

Underbart att se alla känslor här inne, från att vara bäst i världen efter rånet i leksand till att avgå alla död åt tengil nu. Man kan inte få allt.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av minalman »

Om man nu inte vinner allt är det bättre att förlora genom att göra skitmatcher mot skitlag, än att förlora knappt och hedersamt mot topplag. Om man nu inte kan förlora precis varje gång är det mycket bättre att förlora när man lirar dåligt mot ett bottenlag än att torska när man lirar superbt mot ett riktigt bra lag. Summa summarum, ett streck i räkningen som kom vid ett bra valt tillfälle. Nu laddar vi om!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av minalman »

Bajen Leksingen skrev:Underbart att se alla känslor här inne, från att vara bäst i världen efter rånet i leksand till att avgå alla död åt tengil nu. Man kan inte få allt.
Ja bättre det än att gå på stulna pengadopade låtsaskänslor som en bajare-mas som du är tvungen att göra. Här snackar vi äkta kärlek!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar