Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Degear
Inlägg: 241
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Degear »

Malto skrev:
android skrev:På Söndag ska jag ta mig fan bua från att jag kommer in på hovet och tar en öl 30 minuter innan. Sedan ska jag bua hela vägen till min plats och sätta mig där och BUA! Så fort en spelare inte gör mål så ska jag BUA. Är det någon jävla junior med ska jag bua åt honom. Är det däremot en trött gubbe på isen så ska jag BUA. Tränare? BU! Materialare? BU! Målvakt? BU!

BU BU BU!

Sen ska jag gå hem.
Det blir en sk spökmatch, där du låter som lilla spöket Laban hela tiden alltså?
haha
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av BaronVonDif »

android skrev:På Söndag ska jag ta mig fan bua från att jag kommer in på hovet och tar en öl 30 minuter innan. Sedan ska jag bua hela vägen till min plats och sätta mig där och BUA! Så fort en spelare inte gör mål så ska jag BUA. Är det någon jävla junior med ska jag bua åt honom. Är det däremot en trött gubbe på isen så ska jag BUA. Tränare? BU! Materialare? BU! Målvakt? BU!

BU BU BU!

Sen ska jag gå hem.
Kanske går med min dotter så lite "Hora!!" och "Fitta" vore nice! Kultur växer man in i.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Malto skrev:
android skrev:På Söndag ska jag ta mig fan bua från att jag kommer in på hovet och tar en öl 30 minuter innan. Sedan ska jag bua hela vägen till min plats och sätta mig där och BUA! Så fort en spelare inte gör mål så ska jag BUA. Är det någon jävla junior med ska jag bua åt honom. Är det däremot en trött gubbe på isen så ska jag BUA. Tränare? BU! Materialare? BU! Målvakt? BU!

BU BU BU!

Sen ska jag gå hem.
Det blir en sk spökmatch, där du låter som lilla spöket Laban hela tiden alltså?
Nopp, snarare Uuääh...

Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2013-01-16 21:36:19, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av -daniel- »

Är det bara jag som fått känslan i varenda jävla match när vi ligger under så hängs det med huvuden, ingen tar tag i det eller "går i bräschen" utan alla tycker så förbannat synd om sig själva. Sen kan vi släppa på gasen stundtals och bara ösa på; då är vi ju bra. https://www.psykolog.nu/

Ikväll var vi bajs. Rakt igenom. Länge sen jag skådade en tröttare och lojare tillställning... fy satan i gatan vilken härlig hockeykväll med typ alla ingredienser:

Praktfiasko av våra "krigare" på isen - check
Motståndare som brinner av adenalin att få spöa de där Stockholmarna - check
Palsternacksinavlade bönder på läktarna med egen version av Olé-ole och trumma - check
En supersändning av s24 med bild som en gammal ragata från 82 - check
Pinsam porrmusche på Lidström - check
Praktinsats av våra backklippor - check
Bild
Manijock
Inlägg: 7791
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Manijock »

Inte sett matchen så har inget att säga alls. Fick dock ett sms från en som gjorde detta och han hälsar att Erik Gustafsson måste bänkas, och det NU. Inte förvånad alls över den reaktionen då han då faktum varit en riktig besvikelse i år. Man hade hoppats att han skulle mogna, växa upp och kanske bli en skaplig spelare på denna allsvenska nivå. Men icke! Dumpa fanskapet, bara Holm och Arnesson som jag ser en framtid i. Livet är för kort för att handskas med förlorare...

Hur var Reideborn?
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av BaronVonDif »

Manijock skrev:Inte sett matchen så har inget att säga alls. Fick dock ett sms från en som gjorde detta och han hälsar att Erik Gustafsson måste bänkas, och det NU. Inte förvånad alls över den reaktionen då han då faktum varit en riktig besvikelse i år. Man hade hoppats att han skulle mogna, växa upp och kanske bli en skaplig spelare på denna allsvenska nivå. Men icke! Dumpa fanskapet, bara Holm och Arnesson som jag ser en framtid i. Livet är för kort för att handskas med förlorare...

Hur var Reideborn?
Reideborn var där förutom tre gånger.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av minalman »

Lite försök till kort analys. Vi hade behövt första målet. 1-0 i baken besannade all ångest laget kände på nedfärden. Ett ledningsmål hade blåst bort all oro.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Inte sett matchen så har inget att säga alls. Fick dock ett sms från en som gjorde detta och han hälsar att Erik Gustafsson måste bänkas, och det NU. Inte förvånad alls över den reaktionen då han då faktum varit en riktig besvikelse i år. Man hade hoppats att han skulle mogna, växa upp och kanske bli en skaplig spelare på denna allsvenska nivå. Men icke! Dumpa fanskapet, bara Holm och Arnesson som jag ser en framtid i. Livet är för kort för att handskas med förlorare...

Hur var Reideborn?
Sålde sig lite billigt på första målet men kan inte lastas för de övriga. Kan väl inte säga att det var hans fel direkt. Laget såg lika trötta och sega ut som mot Tingsryd. Plus att vi saknade Otto och Sörensen till skillnad från då.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Minns när vi torskade viktiga matcher då vi krigade om sista slutspelsplatsen. Helvete vad dåligt man mådde då?

Att man numera längtar tillbaka till dessa stunder får en att inse att vi är riktigt i skiten nu.

Ännu lever hoppet kvar om ES nästa år. Frågan är hur man skulle tackla en sådan framgångsaga? Är rädd för att man skulle bli inspärrad på psyket för någon form av överjordiskt glädjeyttrande som skulle anta de allra märkligaste skepnader.
Dansa naken på sergel känns som en av de mildaste som skulle framkallas.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kall-El skrev:Fy tusan vad detta laget faller i bitar utan Otto!
Dagens sanning.

En annan sanning idag var Erik.

Undra om Douglas låtit det här ske?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:
Kall-El skrev:Fy tusan vad detta laget faller i bitar utan Otto!
Dagens sanning.

En annan sanning idag var Erik.

Undra om Douglas låtit det här ske?
Nu ska vi inte överromantisera kring Douglas tid här. Vi såg minst lika dåliga laginsatser då. Men på en mer kontinuerlig basis. Tyvärr. Fast det var ju förstås inte hans fel. Tränarbytet hjälpte.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9440
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Jim Morrison »

Tänkte nästan säga att jag ser fram emot intervjuerna på hemsidan imorgon, men man vet redan nu att det kommer bli någon post-träning intervju med rubriken "De' va' dåligt"

Men samtidigt, vad mer kan man begära? :lol:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av BaronVonDif »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Minns när vi torskade viktiga matcher då vi krigade om sista slutspelsplatsen. Helvete vad dåligt man mådde då?

Att man numera längtar tillbaka till dessa stunder får en att inse att vi är riktigt i skiten nu.

Ännu lever hoppet kvar om ES nästa år. Frågan är hur man skulle tackla en sådan framgångsaga? Är rädd för att man skulle bli inspärrad på psyket för någon form av överjordiskt glädjeyttrande som skulle anta de allra märkligaste skepnader.
Dansa naken på sergel känns som en av de mildaste som skulle framkallas.
Vi kommer inte gå upp i år, face it. Dock kommer ES sakna oss så mycket så ES kommer utökas och vi kommer kunna snylta oss in om nåt år.Undantaget är om Challe värvar stabilare backar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av -daniel- »

BaronVonDif skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Minns när vi torskade viktiga matcher då vi krigade om sista slutspelsplatsen. Helvete vad dåligt man mådde då?

Att man numera längtar tillbaka till dessa stunder får en att inse att vi är riktigt i skiten nu.

Ännu lever hoppet kvar om ES nästa år. Frågan är hur man skulle tackla en sådan framgångsaga? Är rädd för att man skulle bli inspärrad på psyket för någon form av överjordiskt glädjeyttrande som skulle anta de allra märkligaste skepnader.
Dansa naken på sergel känns som en av de mildaste som skulle framkallas.
Vi kommer inte gå upp i år, face it. Dock kommer ES sakna oss så mycket så ES kommer utökas och vi kommer kunna snylta oss in om nåt år.Undantaget är om Challe värvar stabilare backar.
Bingo!





(Rimér).
Bild
Manijock
Inlägg: 7791
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 16/1 2012

Inlägg av Manijock »

Vill inte vara den som är den men för helvete slut med fjompningarna med våra skadade spelare. I läget vi är i nu så kommer en haltande giraff att bidra. Vår juniorverksamhet verkar vara urmjölkad då det enda som kommit upp därifrån sen Zibbe varit ren och skär skit. Claesson, Gustafsson, Åberg osv. Med dessa smågrabbar vinner man inga titlar. Vi har inte mycket spets, och när varenda satans spetslirare ligger på massagebänken och dricker brusalvedon så är det här laget lika imponerande som en spacklad Hollywoodfjälla. Ett gäng gossar som står med handväskan i bägge nävarna som en satans oskuld på chippendales. Slut med larvandet, det är en sjukstuga, inte Grand Hotell... Ge gubbarna varsin ispåse och ut med dem på isen!
Skriv svar