Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Rix skrev:Finns ju ett flertal faktorer som spelar in:
Folk har inte pengar efter jul/nyår. De flesta barnfamiljer och dem har inte råd att gå just nu, det är ju ändå två veckor kvar till lönen för de flesta.

Söndagar är en helt värdelös match dag enligt de flesta.
Tingsryd ligger näst sist och det är ju så att dem här smålagen inte lockar så mycket publik som exempelvis BIK/Leksand/MIF/Malmö etc.

Jag själv ska självklart gå och säkert alla ni andra som också har säsongkort, men vi får nog förvänta oss på att det kan bli en publik-siffra på runt 5000 högst.
Du glömde det här:

Man U - Liverpool 14.30
Arsenal - Man C 17.00

Sad but true.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Nummer19 »

136_Djurgårdare skrev:
Rix skrev:Finns ju ett flertal faktorer som spelar in:
Folk har inte pengar efter jul/nyår. De flesta barnfamiljer och dem har inte råd att gå just nu, det är ju ändå två veckor kvar till lönen för de flesta.

Söndagar är en helt värdelös match dag enligt de flesta.
Tingsryd ligger näst sist och det är ju så att dem här smålagen inte lockar så mycket publik som exempelvis BIK/Leksand/MIF/Malmö etc.

Jag själv ska självklart gå och säkert alla ni andra som också har säsongkort, men vi får nog förvänta oss på att det kan bli en publik-siffra på runt 5000 högst.
Du glömde det här:

Man U - Liverpool 14.30
Arsenal - Man C 17.00

Sad but true.
Stannar man hemma för att titta på dessa två matcher istället för Djurgår'n så har man en väldigt märklig prioriteringslista. Minst sagt.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Vikas »

Torskar SSK ikväll så torskar vi denna matchen.

Vinner SSK ikvälls så vinner vi denna matchen.


DIF-logik.
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Mindrocker »

Daniel942 skrev:
Alexander skrev:
Manijock skrev:
Leijon skrev:Någon siffra på antal sålda biljetter? Partysöndag!
Efter att ha sett hur det ser ut på Ticnet så tippar jag på säsongens lägsta publiksiffra och det rejält. Inte så konstigt kanske, men ack så tråkigt!
Nja ser ut att bli åtminstone 5000 tycker jag, kan dock ha helt fel
Det är en söndagsmatch, typ den sämsta dagen som man kan spela ishockey på.
Förstår inte det där resonemanget. Söndagar och torsdagar är ju de klassiska hockeydagarna. Finns inget bättre en söndag än att gå och kolla på DIF på Hovet!!!
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Nummer19 skrev:
136_Djurgårdare skrev:
Du glömde det här:

Man U - Liverpool 14.30
Arsenal - Man C 17.00

Sad but true.
Stannar man hemma för att titta på dessa två matcher istället för Djurgår'n så har man en väldigt märklig prioriteringslista. Minst sagt.
Så är det men garanterar att denna prioritering kommer göras av många imorgon. Den brittiska kärleken är ju väldokumenterad i våra led och då speciellt till United (iaf i Haninge). Bekväma svenskar finns det ju trots allt bland våra supportrar också. Men skit samma, är på plats imorgon och hoppas på över 5000 i alla fall.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av mb81 »

Ja Tingsryd lockar väl inte direkt mycket och varit rätt mycket matcher att gå på för marginalsupportern med järnkaminernas dag och gratismatchen båda mot topplag så naturligt med en liten dipp nu!
Å andra sidan är vi ju inne i ett flow nu och folk gillar att gå och se ett vinnande lag så borde dra lite också!
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Isabo »

Jag nappade på senaste kampanjen och köpte två biljetter till Tingsryd och får därför också två till Asplöven nästa söndag å köpet (om inte annat vill man ju se vad haparanda har för spelare när man ska upp och se "returen").
Förhoppningsvis har andra också nappat på det, men som tidigare nämnts så är det mitten av januari då väldigt många inte har mycket pengar att röra sig med.

Men, men, hoppas på att det kommer 5000 åtminstone.

sen är jag lite sur för att Karlskrona-DIF inte ens visas på S24 bara för att man för en gångs skull tänkte betala för att se en match över nätet...
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 810
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Tobbis »

KHK - DIF visas väl på Hockeyallsvenskan? Med tanke på att varken S24 eller Viasat sänder den.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Isabo »

det är möjligt, finns dock ingen avisering om det, det enda som står där just nu är Västerås-Aplöven.
Kanske bara finns med en i taget då.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Kall-El »

Jag tror nog att PLs supersöndag kan få en hel del folk att stanna hemma i bekväma soffan.

Brukar vara lagom slött en söndagseftermiddag och detta kombinerat med massor av matcher på slutet mot "hetare lag" kan nog göra att publiksiffran blir ovanligt låg, inte minst då ekonomin hos rätt många brukar vara lite ansträngd just nu efter alla helger.

Kort sagt denna match borde inte placerats denna söndag alls egentligen utan förlagts till en annan dag.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av -daniel- »

Söndagar är helt värdelösa för matcher (i likhet med fredagar).

Men matchen blir sjukt spännande trots allt. Hoppas på stor Johner-show mot sitt forna lag. Vill se minst 2 baljor och ett fenomenalt spel.
Bild
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Isabo »

Västerås-DIF och DIF-Karlskoga här senast var båda på fredagar. Det var riktigt mycket folk på läktarna vid båda tillfällena. Visserligen var det i jultider då fler är lediga.

Men söndagar håller jag med om att det är en dålig hockeydag.

Lördagar är bättre då. Sen är det alldeles för lite matcher på torsdagar, en för mig klassisk hockeydag.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av -daniel- »

Mitt problem är att söndagar är så sjukt söminga... för vissa är det en bakis-dag och för vissa (vi något mer mogna individer) är det en dag för planering av den kommande veckan. Hockey har för gemena man ingen vidare stor genomslagskraft.

Med detta sagt ser jag sjukt mycket fram emot morgondagen. ;)
Bild
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Isabo »

Det gör jag också. Söndagar är för mig en typisk tvätt- och städdag och en sista förberedelse inför veckan, så söndag är inte så kul alls när det ska vara hockey mitt i allt.

Första VIK-matchen borta var på en söndag, den var jag på. Men så var jag också ledig dagen efter så det var ingen riktig söndag på det sättet.

Men det ska bli kul!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Remy Lebeau »

Tingsryd ska inte underskattas. Motivation slår klass, och jag är rädd för att Tingsryd kommer vilja mer i matchen. Segrarna mot Örebro och Leksand är inte värt nått om vi förlorar nu.

Ryktas bli stökigt på Hovet i morgon.



Redan en klassiker!
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Skriv svar