Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av minalman »

Bamsefar skrev:Även om matchen igår var bedrövlig tycker jag att mycket av kritiken här inne känns väldigt missriktad och det är dags att rycka ut till försvar för Gustafsson och Lennhammer:

Ingen här inne förnekat nog att backsidan varit bedrövlig i år (också), men är det verkligen Lennhammers, Gustafssons - eller för den delen Arnessons - fel att det blivit så? Vi pratar om unga grabbar som på sin höjd skulle spelat i ett tredje backpar. Nu har det - av en mängd olika anledningar - inte blivit så, då Nils varit skadad och Lidström, Granath och Timmy har underpresterat å det grövsta.

På grund av detta har alltså Erik G, Lennhammer och Arnesson (+ Falk och Bohman) fått ta roller de egentligen inte är redo för. I min mening har de därför snarare överträffat förväntningar än förtjänat de skällsord de får på det här forumet - och nästa gång Gustafsson gör bort sig i egen zon hoppas jag därför att vi alla ställer oss frågan: är det egentligen Gustafsson som underpresterar, eller har han försatts i en situation han inte ens borde vara i?

PS. Inget av det jag skrivit ovan är väl egentligen nytt, men jag hoppas vi kan komma ihåg det inför kommande matcher/DS
Med tanke på att G fyller 21 i mars har du förstås rätt. Sett över säsongen 12/13 är han vår bäste back oräknat Douglas. Ganska sjukt...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av seppuko »

Än en gång, sett till insläppta mål har vi 1) Inte så dålig backsida som ni tror (då i jämförelse med andra HA-lag, ej att jämföras med Elitseriematchen du råkade se igår) eller 2) Inte så pjåkiga målvakter som vissa har velat påskina säsongen igenom eller 3) Helt OK backsida (sett till förutsättningarna som nämnts ovan, underpresterande "toppbackar" och riktigt bra junisbackar samt målvakt som i Challes huvud var någonstans ett 5-6 val och en riktig chansning).

Med det sagt, alla gör bättre och sämre matcher. Igår, och matchen innan tycker jag 56 gör en par sämre matcher. Det är han på något sätt "värd", tycker faktiskt han burit backsidan ett tag nu, sjukt nog.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Challen »

SkönaDjurgårn skrev:Ni Gustafsson-älskare kan ju räkna ihop alla mål han var inne på idag, så inåthelvete pissdålig som vanligt. Kan verkligen inte förstå varför ni gillar honom. Forumets mest överskattade spelare genom tiderna.
Kan ha vart det bästa jag någonsin läst på detta forum.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Mäklaren »

Lennhammer är fortfarande ingen junior. Han fyller i år 23 och då kan man kräva att han ska bidra.

Jag tycker han är vår överlägset sämsta back. Ingen här inne verkar kunna svara på min tidigare fråga heller, vad han är bra på som hockeyspelare?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Challen »

Mäklaren skrev:Lennhammer är fortfarande ingen junior. Han fyller i år 23 och då kan man kräva att han ska bidra.

Jag tycker han är vår överlägset sämsta back. Ingen här inne verkar kunna svara på min tidigare fråga heller, vad han är bra på som hockeyspelare?
Passa, göra mål, tackla, spela resolut i egen zon, kan hålla i pucken och titta upp för att slå en pass på bladet. Våran bästa back helt klart.
Not.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Mäklaren »

Challen skrev:
Mäklaren skrev:Lennhammer är fortfarande ingen junior. Han fyller i år 23 och då kan man kräva att han ska bidra.

Jag tycker han är vår överlägset sämsta back. Ingen här inne verkar kunna svara på min tidigare fråga heller, vad han är bra på som hockeyspelare?
Passa, göra mål, tackla, spela resolut i egen zon, kan hålla i pucken och titta upp för att slå en pass på bladet. Våran bästa back helt klart.
Not.
Tok.

Gustafsson är vår bästa back.
Sedan är det jämnt skägg mellan Arnesson och Holm.
Sedan Timmy och Granath.
Resten skit.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Magnutz »

Vore smakfullt om det inte buades åt vårt lag nästa gång när vi lirar på hamma-is. Fan så jag skäms när publiken buar åt vårt eget lag. Det är en skam att uppleva för mig och säkert många andra Djurgårdare och alldeles säkert hemskt att uppleva som spelare.

sjunger man med i SFGD i början av matchen kan man för helvete inte stå och bua 40 minuter senare. Det går inte ihop.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Challen »

Mäklaren skrev:
Challen skrev:
Mäklaren skrev:Lennhammer är fortfarande ingen junior. Han fyller i år 23 och då kan man kräva att han ska bidra.

Jag tycker han är vår överlägset sämsta back. Ingen här inne verkar kunna svara på min tidigare fråga heller, vad han är bra på som hockeyspelare?
Passa, göra mål, tackla, spela resolut i egen zon, kan hålla i pucken och titta upp för att slå en pass på bladet. Våran bästa back helt klart.
Not.
Tok.

Gustafsson är vår bästa back.
Sedan är det jämnt skägg mellan Arnesson och Holm.
Sedan Timmy och Granath.
Resten skit.
Tycker Holm går före Gustafsson varje dag i veckan.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av zetterberg_88 »

Holm och Gustafsson är lätt våra bästa backar. Arnesson ligger hack i häl. Dom som är sämst är dem som borde ha levererat och varit bäst.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av förevigtdjurgården »

Magnutz skrev:Vore smakfullt om det inte buades åt vårt lag nästa gång när vi lirar på hamma-is. Fan så jag skäms när publiken buar åt vårt eget lag. Det är en skam att uppleva för mig och säkert många andra Djurgårdare och alldeles säkert hemskt att uppleva som spelare.

sjunger man med i SFGD i början av matchen kan man för helvete inte stå och bua 40 minuter senare. Det går inte ihop.
Supporter; någon som supportar. Support; att stötta.

Support =/= att gå emot sitt lag.

För helvete.

Dessutom. Alla sånger som slutar abrupt när motståndarna gör mål... SJUNG HÖGRE ISTÄLLET. Hatar när folk står och glor som fågelholkar. SJUNG. SKRIK. Gör vad fan som helst, men stå inte tysta, stå inte och gnäll. Då kan ni sätta er hemma i soffan istället.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Malto »

Spelar Otto?
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av zetterberg_88 »

Mot tingsryd? Ja det får vi se många matcher kvar.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Malto »

zetterberg_88 skrev:Mot tingsryd? Ja det får vi se många matcher kvar.
Haha, fel tråd.....
Skriv svar