Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av 18DIF91 »

Skall jag vara ärlig så HOPPAS jag DIF Hockey har sina affärer i ordning.

På sätt och vis ser jag fanemig hellre ett DIF Hockey som FÖRSÖKER kämpa på med de medel man faktiskt har, snarare än att man börjar ta genvägar för att klara sig.

Skulle till skillnad från rabiata läxandsfans bli jävligt förbannad om det visar sig at DIF Hockey fifflat runt med massa siffror på samma sätt som övriga lag.

Må så vara att nästa säsongs DIF Hockey kommer vara ett bantat lag med spelare anpassade för den budget vi har att leva på, men det är i allafall en långt hedersammare väg att gå än att försöka fuska sig till en plats i ES.

Så snälla styrelsen, don't do a leksand please!
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Jepe »

Att Leksand skulle få byta serie var väntat, dock så hade det korrekta varit en serie ner och inte upp. Helt ovärdiga att ta klivet upp i ES!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av 18DIF91 »

Jepe skrev:Att Leksand skulle få byta serie var väntat, dock så hade det korrekta varit en serie ner och inte upp. Helt ovärdiga att ta klivet upp i ES!
Tjavars, kommunen har väl betalat biljetten för dem upp. :P
Alltid Oavsett.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Morwin »

- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Rix »

Morwin skrev:http://blackindeed.wordpress.com/2013/0 ... -rattvisa/

Otroligt bra skriver faktiskt
Bra skrivet, men tråkigt nog lär Leksand få igenom sin licensen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Mattias_87 »

Så är det. Leksand kommer att få sin licens, tro inte något annat. Frågan är om verkligen Örebro ska få spela i ES när dom inte uppfyller kraven.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av 18DIF91 »

Mattias_87 skrev:Så är det. Leksand kommer att få sin licens, tro inte något annat. Frågan är om verkligen Örebro ska få spela i ES när dom inte uppfyller kraven.
Som jag ser det blir det enormt svårt för ES att neka örebro en plats i ES samtidigt som man låter lyxand avancera.

Särskilt med tanke på den negativa publicitet som lyxand fått i media, så jag tror både lyxand och örebro kommer få sina licenser och spelar i ES nästa år.

Sen är ju frågan också hur många av spelarna som spelade upp lyxand till ES som kommer få vara kvar inför nästa säsong. Tror inte deras lag som det är nu direkt kommer hålla någon högre ES standard. Visst att de slog timrå och rögle, men detta är ju ES sämsta lag och numera AS lag också så.

Vore så jävla skönt och se bibic bli kickad från lyxand.

Vid lite reflektion så tror jag säkerligen att vi kommer se ett av dessa lag tillbaka i AS efter nästa säsong igen. Finns det någon rättvisa på denna jord så är det laget lyxand.
Alltid Oavsett.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Morwin »

18DIF91 skrev:
Mattias_87 skrev:Så är det. Leksand kommer att få sin licens, tro inte något annat. Frågan är om verkligen Örebro ska få spela i ES när dom inte uppfyller kraven.
Som jag ser det blir det enormt svårt för ES att neka örebro en plats i ES samtidigt som man låter lyxand avancera.

Särskilt med tanke på den negativa publicitet som lyxand fått i media, så jag tror både lyxand och örebro kommer få sina licenser och spelar i ES nästa år.

Sen är ju frågan också hur många av spelarna som spelade upp lyxand till ES som kommer få vara kvar inför nästa säsong. Tror inte deras lag som det är nu direkt kommer hålla någon högre ES standard. Visst att de slog timrå och rögle, men detta är ju ES sämsta lag och numera AS lag också så.

Vore så jävla skönt och se bibic bli kickad från lyxand.

Vid lite reflektion så tror jag säkerligen att vi kommer se ett av dessa lag tillbaka i AS efter nästa säsong igen. Finns det någon rättvisa på denna jord så är det laget lyxand.
Tyvärr så har ju båda Unibrow bröderna kontrakt med lexand så dem ka nnog dessvärre inte bli sparkade
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Ohddan »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6941495.ab

Ja, lif går bättre än nånsin efter turerna :P
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Kagen »

Välförtjänt att en förening som jobbar hårt och har koll på ekonomin också får göra lite vinst.

Alla vi andra som bidragit med hjälp av skattsedeln för att betala kostnader som Leksands IF inte själva klarat av ska ju också känna stolthet i detta - det här stärker ju bilden av Leksands IF, Hela sveriges lag.

.......................

Jag minns åren då man hatade Malmö som med en ciggarrökande Percy i vit cowboyhatt köpte sig till SM-guld och sade att det var för mycket idrott i sporten. Då såg man med respekt på Leksand, den lilla kommunen som hade så många fans. De klarade sig trots små medel.

Idag känns förhållandet närmast tvärtom. Malmö IF satsar på att utbilda unga spelare och pratar inte om SM-guld medan Leksands IF kör med advokater, fulspel och skatteupplägg som får det mesta att blekna i jämförelse.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av minalman »

Att man räddas från konkurs med hjälp av skuldnedskrivningar och sedan gör miljonvinst med ett par månaders mellanrum är nog det värsta jag hört talas om.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:Att man räddas från konkurs med hjälp av skuldnedskrivningar och sedan gör miljonvinst med ett par månaders mellanrum är nog det värsta jag hört talas om.
Ja det är faktiskt helt absurt. Bara i Sverige. Bara i Sverige...
Bild
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Daniel942 »

Hur är det ens möjligt?!?!
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av pulverapa »

:lol:
Användarvisningsbild
Arkju
Inlägg: 257
Blev medlem: 2012-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vendelsö

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Arkju »

Utan en skuldavskrivning på 50 MSEK så handlar det ju om en förlust på 37 MSEK. Inte överdrivet imponerande.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Skriv svar