Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Leksand »

-daniel- skrev:
Leksand skrev:
-daniel- skrev:
Leksand skrev:
Jepe skrev:17 miljoner hit eller dit, normal diff i Leksands fall.
Tyvärr helt sant.

Vi har SHL:s billigaste trupp och lägsta omkostnader, men är tyvärr snart i konkurs, eftersom vi har vi har den sämsta ledningen i svensk hockey. En vd som är headhuntad, inte för att han är bra, utan för att han är dålig och därmed helt perfekt för en styrelse som inte vill att deras tidigare misstag ska uppdagas.
Är det verkligen så jävla illa ställt med LIF's ledning? Har förvisso också hört att väldigt många sponsorer tröttnat (känner faktiskt en f.d lite större sponsor lite sådär halvt personligen, och han var åtminstone rejält less på hur klubben sköts och hoppade av för efter förrförra säsongen). Beklagligt att en styrelse kan få sänka en klubb till en sådan usel nivå, titta bara på Djurgården. En stor anledning att vi sitter där vi sitter nu är just pga en totalt handlingsförlamad och inkompetent styrelse som inte inser att man måste vidta lämpliga åtgärder när det barkar av åt helvete. Gör man så i företagsvärlden i övrigt? Nej, för då blir man inte långvarig som företagsledare.

Styrande organ i hockeyklubbar måste inse att det faktiskt rimligtvis borde ställas lika höga krav på sina styrelsemedlemmar som i företagsvärlden... nu mer är ju de flesta klubbar drivna just som ett företag så kravprofilen borde vara likvärdig. Tycker rent generellt det verkar vara en jävligt låg nivå och väldigt mycket inbördes beundran i klubbar i vårt land. Det håller inte om man vill driva produkten (dvs sitt lag) framåt.
Tyvärr är det föreningar, där det är de som är sugna på en kopp gratiskaffe med tillhörande kanelbulle, och inte har så mycket för sig, som styr svensk elitidrott. Det är de som går på stämmorna och därmed röstar och utser styrelser, för företag som omsätter hundratals miljoner.

Ni sitter i precis samma skit som vi. Er Challe Berglund är vad vår Masken var för oss.

Svensk elitidrott styrs i grunden av människor vars mest framträdande egenskap är att de inte har något vettigt att göra på dagarna och inte har råd att pröjsa för egna kanelbullar. Och ju folkligare (och därmed kommersiellt viktigare) förening, desto större sannolikhet att kanelbullen avgör vilka som sitter i styrelsen nästa år.

Och det är också ert stora problem, liksom vårt, som folklig förening: att det är folk som går på stämman för bullen och kaffet, istället för folk som brinner för och har koll på hockeyn.
Du kan ha en poäng, kanske en något överdriven nidbild av en typisk styrelsemedlem ur valfri storklubb i Sverige - men visst finns det ett uns av sanning där. ;)

Jag tycker att klubbarna verkat fastna i något slags mellanläge där man inte riktigt vet hur man skall hantera situationen; tidigare var det lättare när det inte var bolagiserat på samma sätt men nu måste man inse att det faktiskt krävs en professionell styrning om man skall kunna driva verksamheten framåt. Går inte att lalla runt och hålla fast vid sina polare och köra sin inbördes beundrarklubb. Det kan man hålla på med på fritiden om man har lust, men håll det utanför våra styrelserum tack.
Var inte styrelseledamöterna jag syftade på, utan medlemmarna i respektive förening som i sin tur utser styrelserna.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av -daniel- »

Leksand skrev: Var inte styrelseledamöterna jag syftade på, utan medlemmarna i respektive förening som i sin tur utser styrelserna.
Ah du menar så, men jag vet inte riktigt om jag håller med dig där. Ser man till Djurgården har vi en hel del engagerade medlemmar som faktiskt kan något om hockey (de jag känner till i varje fall) men problemet är väl att man liksom måste få med samtliga på skutan för att få till förändringar högre upp - och det är inte så jäkla lätt alla gånger.
Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av minalman »

I skenet av Tyresö damfotbolls förlust av elitlicensen framstår lyxfällans bedrift att ta sig upp till SHL under rekonstruktion och ackord som årtusendets största skandal inom elitidrott.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av seppuko »

Precis. Helt sjukt. Och dessutom värva en målvakt med externa finansiärer under detta.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Think if... »

Dom vet hur en bidragsdriven slipsten ska dras dom där masarna. Man lyckades dessutom få till grädde på moset med en redovisad miljonvinst ngn månad senare. Se och lär, se och lär...


A11
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:I skenet av Tyresö damfotbolls förlust av elitlicensen framstår lyxfällans bedrift att ta sig upp till SHL under rekonstruktion och ackord som årtusendets största skandal inom elitidrott.
Absolut. Fuskland var en gång för mig en rätt beundransvärd förening som jag respekterade.
En relativt liten håla som ändå lyckades kämpa med de betydligt större städerna. Jag unnade dem all framgång så länge det inte var mot oss.

Numera känner jag bara avsky.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Millwall »

Ingen petar på Leksands IF. Det spelar liksom ingen roll om Leksands kommun får dra ned på kommunala angelägenheter i form av skolor, äldrevård m.m. Leksands IF har prio ett i den byn.

Inte riktigt vad som är tanken med Robin Hood-skatten.

Föraktet mot Leksands IF är större än mot något annat lag.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Stulle »

Samtidigt hade många andra klubbar gjort samma sak i samma situation i förhoppning om att ha samma utgång som för Leksand. I mina ögon ligger inte föraktet hos Leksand för vad dom gjorde utan mer hos dom som gick med på att Leksand kunde göra som dom gjorde utan att det blev konsekvenser.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av minalman »

Stulle skrev:Samtidigt hade många andra klubbar gjort samma sak i samma situation i förhoppning om att ha samma utgång som för Leksand. I mina ögon ligger inte föraktet hos Leksand för vad dom gjorde utan mer hos dom som gick med på att Leksand kunde göra som dom gjorde utan att det blev konsekvenser.
Men det är ju känslan av att det är inavel bakom tingsrätt, sponsorer, förbundsfolk, kommunpampar osv osv som gör just leksand så äckliga.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Malto »

minalman skrev:
Stulle skrev:Samtidigt hade många andra klubbar gjort samma sak i samma situation i förhoppning om att ha samma utgång som för Leksand. I mina ögon ligger inte föraktet hos Leksand för vad dom gjorde utan mer hos dom som gick med på att Leksand kunde göra som dom gjorde utan att det blev konsekvenser.
Men det är ju känslan av att det är inavel bakom tingsrätt, sponsorer, förbundsfolk, kommunpampar osv osv som gör just leksand så äckliga.
Leksand har numera ingen tingsrätt. Mora tingsrätts domsaga.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av minalman »

Malto skrev:
minalman skrev:
Stulle skrev:Samtidigt hade många andra klubbar gjort samma sak i samma situation i förhoppning om att ha samma utgång som för Leksand. I mina ögon ligger inte föraktet hos Leksand för vad dom gjorde utan mer hos dom som gick med på att Leksand kunde göra som dom gjorde utan att det blev konsekvenser.
Men det är ju känslan av att det är inavel bakom tingsrätt, sponsorer, förbundsfolk, kommunpampar osv osv som gör just leksand så äckliga.
Leksand har numera ingen tingsrätt. Mora tingsrätts domsaga.
Hade frågan om ackordsuppgörelse avgjorts i Södertörns tingsrätt i stället hade jag inte varit lika förbannad nu över ett år senare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Malto »

minalman skrev:
Malto skrev:
minalman skrev:
Stulle skrev:Samtidigt hade många andra klubbar gjort samma sak i samma situation i förhoppning om att ha samma utgång som för Leksand. I mina ögon ligger inte föraktet hos Leksand för vad dom gjorde utan mer hos dom som gick med på att Leksand kunde göra som dom gjorde utan att det blev konsekvenser.
Men det är ju känslan av att det är inavel bakom tingsrätt, sponsorer, förbundsfolk, kommunpampar osv osv som gör just leksand så äckliga.
Leksand har numera ingen tingsrätt. Mora tingsrätts domsaga.
Hade frågan om ackordsuppgörelse avgjorts i Södertörns tingsrätt i stället hade jag inte varit lika förbannad nu över ett år senare.
Haha. Rätt.
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Staten »

Att 30000 kan låta så lite.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av Godnoken »

Trumma på det. :lol:
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
ÖlvestadJr
Inlägg: 41
Blev medlem: 2014-04-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vi KRÄVER att Leksand tar sitt Ansvar !!

Inlägg av ÖlvestadJr »

Samma volym på våra matcher fast vi är en tredjedel så många...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar