Krisen total i Djurgården Innebandy

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Djurgårdens IF IBF
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-12-13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av Djurgårdens IF IBF »

Det är ingen hemlighet att Djurgården Innebandy har en usel ekonomi och att en insamling har startats för att rädda föreningen från konkurs. Djurgården Innebandy har sedan den nya styrelsen tillträdde varit öppna och ärliga med föreningens situation. Nu kommer indikationer på att den sista stunden är kommen och bödlarna är Svenska Innebandyförbundet och Stockholms Innebandyförbund - de som ska verka för svensk och Stockholms innebandys bästa. Stockholms Innebandyförbund har gått ut med en pressrelease som äventyrar hela vår fortsatta verksamhet.

Återigen så skyller Djurgården Innebandy inte på någon än oss själva, det är Djurgården Innebandy som satt Djurgården Innebandy i den situation som Djurgården Innebandy befinner sig i. Det handlar om en förening som varit misskött och som nu har börjat klättringen uppåt. Ska de som inte gjort fel, drabbas för att föregångarna missat i räkenskaper och betalningsmoral? I vår värld är det inte så.

Nu är Djurgården Innebandy inte den enda Djurgårdsförening som blöder, eller i värsta fall förblöder, ekonomiskt. De flesta av Djurgårdssupportrarna står tyvärr med armarna i kors när föreningen ber om hjälp - antingen är det ”fel sport” eller så är stjärnlaget ”fel kön”, vad hände med kärleken till skölden? Vad hände med Alltid - Oavsett? Det är dags att alla Djurgårdare att dra sitt strå till stacken.

Djurgården Innebandy har idag skulder på cirka 1,2 miljoner kronor. En stor del av dessa har vi fått löften på att de kommer att avskrivas, därför har Djurgården Innebandy tillsammans med Djurgårdens Supporters Club, http://dsclub.se/, kommit fram till att summan 400 000 kronor räddar föreningen från konkurs.

Djurgårdens IF har drygt 85 000 fans på Facebook och fem kronor från varje supporter där skulle göra att insamlingen når sitt mål! Kan man som Djurgårdare verkligen stå och se på när en förening i Sveriges stoltaste klubb går i konkurs? Nej! Det är dags att visa den berömda Djurgårdsandan och ta fram det berömda Djurgårdshjärtat - eller är allt bara en myt?

Bödlarna
Till saken hör att bödlarna i det här fallet är de två förbunden, nationella Svenska Innebandyförbundet och lokala Stockholms Innebandyförbund.

Svenska Innebandyförbundet håller på ersättningen från de centrala sponsorerna som ska till föreningarna i förbundsserierna. Det är en ansenlig summa pengar som kommer att betalas ut i, håll i er nu, januari och april - då är mer än halva säsongen spelad och när resten kommer över!

Stockholms Innebandyförbund har idag gått ut och varnat för att Djurgårdens lag i serierna som administreras av Stockholms Innebandyförbund kommer att uteslutas på grund av, ja just det, föreningens dåliga ekonomi som medfört att vi inte kunnat betala serieavgifterna. Något som skulle kunna täckas av sponsorpengarna från Svenska Innebandyförbundet.


”Detta innebär i praktiken att om inte Djurgården IF IBF:s skulder till förbundet på 59.000:- är reglerade vid nämnda datum tvingas förbundet tyvärr utesluta föreningens samtliga lag från all verksamhet (t.ex. seriespel, DM, Mitti-cupen och Mini-cupen) som administreras av Stockholms Innebandyförbund från och med 1 januari 2013.”, skriver Stockholms Innebandyförbund på sin hemsida.

En stor del av skulden till Stockholms Innebandyförbund har sin del i att vi tvingades dra ur massor av lag från seriespel då Svenska Innebandyförbundet inte tillät att vår tilltänkta samarbetsförening Offensiv Lidingö inte fick byta namn till Djurgården Innebandy Ungdom. Varför? För att Lidingö inte ligger i Stockholms kommun!

Förbunden som ska verka för innebandyns bästa agerar bödel i stället för att hjälpa till att hitta lösningar!

Skruva upp tempot
Djurgården Innebandy kan inom bara några dagar tvingas ge upp kampen om fortsatt existens och därför vädjar föreningen nu till alla Djurgårdare och alla som vill svensk innebandys bästa att skruva upp tempot i Djurgårdens Supporters Clubs insamling, http://dsclub.se/?p=984. Ge ditt bidrag och gör det nu på Djurgårdens Supporters Clubs Bankgiro 121 - 6787. Annars är slutet nära.

Gå på matchen
Imorgon fredag spelar Djurgården Innebandys damer seriefinal mot Kais Mora och du kan göra skillnad där för föreningens ekonomi! Eriksdalshallen tar 2 500 åskådare och om alla betalar 50 kronor i snitt ett tillskott på 125 000 kronor till föreningen.

Våra ordinarie biljettpriser är 80 kronor för vuxen över 18 år, 40 kronor för ungdomar 7-17 år, pensionärer, CSN-studerande, Medlemmar i Djurgårdsförening, Djurgårdens Supporters Club och Järnkaminerna. 200 kronor kostar lagbiljetter för lag i Mitt i cupen, innebandy.

Matchen startar 19.00 i Eriksdalshallen.




Styrelsen
Djurgården Innebandy
Djurgårdens Supporters Clubs insamling, http://dsclub.se/?p=984. Ge ditt bidrag och gör det nu på Djurgårdens Supporters Clubs Bankgiro 121 - 6787

SM-GULD 2011 - Europamästare 2011
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av Enbom »

Jag blir bara förbannad när du pratar om att ni är fullt medvetna om att ni har misskött föreningen, och sedan försöker lägga över ansvaret på supportrar.

"Vad hände med Alltid - Oavsett? Det är dags att alla Djurgårdare att dra sitt strå till stacken."
Nej. Det är dags att ni sköter ert jobb och skärper er. Jag ger gärna bort mina pengar till DIF, men det känns fan inte lockande i det här fallet. Någon hundralapp kastar jag in.


Sen, tog inte DIF bara över något daminnebandylag som redan spelade i högsta serien på något vänster? Känns väldigt udda att kräva mer supporterstöd när ni varit aktiva i några år, i damvarianten av en sport som främst spelas på skolidrotten. Inte direkt det mest publikattraktiva.
Användarvisningsbild
Djurgårdens IF IBF
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-12-13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av Djurgårdens IF IBF »

Enbom skrev:Jag blir bara förbannad när du pratar om att ni är fullt medvetna om att ni har misskött föreningen, och sedan försöker lägga över ansvaret på supportrar.
Ja, föreningens nuvarande styrelse är fullt medvetna om att ekonomin i föreningen har misskötts. Det är den tidigare styrelsen som har fått föreningen att hamna i det trista ekonomiska läget som vi befinner oss i. Vi lägger inget ansvar på supportrarna, däremot ber vi om supportrarnas hjälp att rädda föreningen.
Enbom skrev:"Vad hände med Alltid - Oavsett? Det är dags att alla Djurgårdare att dra sitt strå till stacken."
Nej. Det är dags att ni sköter ert jobb och skärper er. Jag ger gärna bort mina pengar till DIF, men det känns fan inte lockande i det här fallet. Någon hundralapp kastar jag in.
Det handlar i första hand om att vi får höra "det är fel sport", "innebandyn kan lägga ner", "tjejer, nä det stöttar vi inte" och så vidare. Det är här vi undrar vad som har hänt med Alltid - Oavsett. Djurgården Innebandy är en del av Djurgården!

Den nuvarande styrelsen gör sitt jobb och har fått ner skulderna med drygt 600 000 kronor, tyvärr räcker inte det och därför ber vi om hjälp.

Du ska ha all heder Enbom! Hoppas att fler följer ditt exempel och hjälper oss!

Hoppas att vi ses i Eriksdalshallen ikväll, klockan 19.00 då vi möter Kais Mora!


/Djurgården Innebandy
Djurgårdens Supporters Clubs insamling, http://dsclub.se/?p=984. Ge ditt bidrag och gör det nu på Djurgårdens Supporters Clubs Bankgiro 121 - 6787

SM-GULD 2011 - Europamästare 2011
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av mb81 »

Kommunen betalar väl?

Oj glömde bort att det inte var leksands stars vi pratade om!
brsk
Inlägg: 119
Blev medlem: 2010-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av brsk »

Djurgårdens IF IBF skrev: [/b] Nu är Djurgården Innebandy inte den enda Djurgårdsförening som blöder, eller i värsta fall förblöder, ekonomiskt. De flesta av Djurgårdssupportrarna står tyvärr med armarna i kors när föreningen ber om hjälp - antingen är det ”fel sport” eller så är stjärnlaget ”fel kön”, vad hände med kärleken till skölden? Vad hände med Alltid - Oavsett? Det är dags att alla Djurgårdare att dra sitt strå till stacken.
Jag satt med bankdosan i handen och skulle sätta in en slant. Inga enorma summor men iafall betydligt mer än dom 5 kr per supporter som behövdes. Jag följder inte innebandyn men det lag som spelar med skölden är alltid mitt lag.

Men så läste jag det här. Vadå jävla sitta mer armarna i kors? Det är fruktansvärt osnyggt att KRÄVA hjälp. Att ifrågasätta "Alltid - Oavsett" är så lågt att jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Djurgårdens IF IBF skrev:Djurgården Innebandy har idag skulder på cirka 1,2 miljoner kronor. En stor del av dessa har vi fått löften på att de kommer att avskrivas, därför har Djurgården Innebandy tillsammans med Djurgårdens Supporters Club, http://dsclub.se/, kommit fram till att summan 400 000 kronor räddar föreningen från konkurs.
Djurgårdens IF IBF skrev:Djurgårdens IF har drygt 85 000 fans på Facebook och fem kronor från varje supporter där skulle göra att insamlingen når sitt mål! Kan man som Djurgårdare verkligen stå och se på när en förening i Sveriges stoltaste klubb går i konkurs?
Exakt det här var min tanke när jag såg ropet på hjälp på våran sida.
Djurgårdens IF IBF skrev:Nej! Det är dags att visa den berömda Djurgårdsandan och ta fram det berömda Djurgårdshjärtat - eller är allt bara en myt?
Styrelsen
Djurgården Innebandy
Ah, det räckte inte med att hugga på "alltid - oavsett" utan ifrågasätt vårt hjärta för klubben med. Snyggt jobbat. Jävla idioter.

Så ta bort det här inlägget. Skriv ett där ni ber om hjälp. Inte ett där ni försöker kräva hjälp och helst ett utan förtidiga angrepp på oss supportrar. Jag slantar gärna upp när en av föreningarna ber om hjälp. Jag släpper dock inte ett öre när ni kräver det och dessutom förolämpar mig.
Användarvisningsbild
Djurgårdens IF IBF
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-12-13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av Djurgårdens IF IBF »

brsk>>>

Det är den mentaliteten vi får höra att det är "fel sport" och "fel kön". Tyvärr är det så. Vi vill försöka få ett "wake up call".

Det finns många Djurgårdare som gör otroligt mycket för Djurgården och det är stort.

Det är inte mot dig, du som är på väg att hjälpa föreningen, som vi är på! Fem kronor eller hur mycket du känner att du vill hjälpa med är så uppskattat. Varje krona är värt mycket för oss.

Hoppas att du och många Djurgårdare med dig förstår vår frustration!
Djurgårdens Supporters Clubs insamling, http://dsclub.se/?p=984. Ge ditt bidrag och gör det nu på Djurgårdens Supporters Clubs Bankgiro 121 - 6787

SM-GULD 2011 - Europamästare 2011
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av mb81 »

Djurgårdens IF IBF skrev:brsk>>>

Det är den mentaliteten vi får höra att det är "fel sport" och "fel kön". Tyvärr är det så. Vi vill försöka få ett "wake up call".

Det finns många Djurgårdare som gör otroligt mycket för Djurgården och det är stort.

Det är inte mot dig, du som är på väg att hjälpa föreningen, som vi är på! Fem kronor eller hur mycket du känner att du vill hjälpa med är så uppskattat. Varje krona är värt mycket för oss.

Hoppas att du och många Djurgårdare med dig förstår vår frustration!
Btw så sätter jag gärna in en liten slant. Brinner ju inte direkt för innebandyn och kändes inte lika angeläget som Otto. Men en hundring blir det nog iaf!
Användarvisningsbild
Djurgårdens IF IBF
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-12-13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av Djurgårdens IF IBF »

mb81 skrev: Btw så sätter jag gärna in en liten slant. Brinner ju inte direkt för innebandyn och kändes inte lika angeläget som Otto. Men en hundring blir det nog iaf!
Stort tack!
Djurgårdens Supporters Clubs insamling, http://dsclub.se/?p=984. Ge ditt bidrag och gör det nu på Djurgårdens Supporters Clubs Bankgiro 121 - 6787

SM-GULD 2011 - Europamästare 2011
Per-Allan
Inlägg: 607
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av Per-Allan »

Innebandyn briljerade i går med en rekordförlust. Riktigt skämigt.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Donkels-3.0
Inlägg: 1114
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av Donkels-3.0 »

mb81 skrev: 2012-12-14 12:05:10
Djurgårdens IF IBF skrev:brsk>>>

Det är den mentaliteten vi får höra att det är "fel sport" och "fel kön". Tyvärr är det så. Vi vill försöka få ett "wake up call".

Det finns många Djurgårdare som gör otroligt mycket för Djurgården och det är stort.

Det är inte mot dig, du som är på väg att hjälpa föreningen, som vi är på! Fem kronor eller hur mycket du känner att du vill hjälpa med är så uppskattat. Varje krona är värt mycket för oss.

Hoppas att du och många Djurgårdare med dig förstår vår frustration!
Btw så sätter jag gärna in en liten slant. Brinner ju inte direkt för innebandyn och kändes inte lika angeläget som Otto. Men en hundring blir det nog iaf!
Sätter också in en en slant även om jag som föregående talare inte heller är överförtjust i innebandy
Praetori
Inlägg: 13703
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av Praetori »

Djurgårdens IF IBF skrev: 2012-12-13 18:52:31 Det är ingen hemlighet att Djurgården Innebandy har en usel ekonomi och att en insamling har startats för att rädda föreningen från konkurs. Djurgården Innebandy har sedan den nya styrelsen tillträdde varit öppna och ärliga med föreningens situation. Nu kommer indikationer på att den sista stunden är kommen och bödlarna är Svenska Innebandyförbundet och Stockholms Innebandyförbund - de som ska verka för svensk och Stockholms innebandys bästa. Stockholms Innebandyförbund har gått ut med en pressrelease som äventyrar hela vår fortsatta verksamhet.

Återigen så skyller Djurgården Innebandy inte på någon än oss själva, det är Djurgården Innebandy som satt Djurgården Innebandy i den situation som Djurgården Innebandy befinner sig i. Det handlar om en förening som varit misskött och som nu har börjat klättringen uppåt. Ska de som inte gjort fel, drabbas för att föregångarna missat i räkenskaper och betalningsmoral? I vår värld är det inte så.

Nu är Djurgården Innebandy inte den enda Djurgårdsförening som blöder, eller i värsta fall förblöder, ekonomiskt. De flesta av Djurgårdssupportrarna står tyvärr med armarna i kors när föreningen ber om hjälp - antingen är det ”fel sport” eller så är stjärnlaget ”fel kön”, vad hände med kärleken till skölden? Vad hände med Alltid - Oavsett? Det är dags att alla Djurgårdare att dra sitt strå till stacken.

Djurgården Innebandy har idag skulder på cirka 1,2 miljoner kronor. En stor del av dessa har vi fått löften på att de kommer att avskrivas, därför har Djurgården Innebandy tillsammans med Djurgårdens Supporters Club, http://dsclub.se/, kommit fram till att summan 400 000 kronor räddar föreningen från konkurs.

Djurgårdens IF har drygt 85 000 fans på Facebook och fem kronor från varje supporter där skulle göra att insamlingen når sitt mål! Kan man som Djurgårdare verkligen stå och se på när en förening i Sveriges stoltaste klubb går i konkurs? Nej! Det är dags att visa den berömda Djurgårdsandan och ta fram det berömda Djurgårdshjärtat - eller är allt bara en myt?

Bödlarna
Till saken hör att bödlarna i det här fallet är de två förbunden, nationella Svenska Innebandyförbundet och lokala Stockholms Innebandyförbund.

Svenska Innebandyförbundet håller på ersättningen från de centrala sponsorerna som ska till föreningarna i förbundsserierna. Det är en ansenlig summa pengar som kommer att betalas ut i, håll i er nu, januari och april - då är mer än halva säsongen spelad och när resten kommer över!

Stockholms Innebandyförbund har idag gått ut och varnat för att Djurgårdens lag i serierna som administreras av Stockholms Innebandyförbund kommer att uteslutas på grund av, ja just det, föreningens dåliga ekonomi som medfört att vi inte kunnat betala serieavgifterna. Något som skulle kunna täckas av sponsorpengarna från Svenska Innebandyförbundet.


”Detta innebär i praktiken att om inte Djurgården IF IBF:s skulder till förbundet på 59.000:- är reglerade vid nämnda datum tvingas förbundet tyvärr utesluta föreningens samtliga lag från all verksamhet (t.ex. seriespel, DM, Mitti-cupen och Mini-cupen) som administreras av Stockholms Innebandyförbund från och med 1 januari 2013.”, skriver Stockholms Innebandyförbund på sin hemsida.

En stor del av skulden till Stockholms Innebandyförbund har sin del i att vi tvingades dra ur massor av lag från seriespel då Svenska Innebandyförbundet inte tillät att vår tilltänkta samarbetsförening Offensiv Lidingö inte fick byta namn till Djurgården Innebandy Ungdom. Varför? För att Lidingö inte ligger i Stockholms kommun!

Förbunden som ska verka för innebandyns bästa agerar bödel i stället för att hjälpa till att hitta lösningar!

Skruva upp tempot
Djurgården Innebandy kan inom bara några dagar tvingas ge upp kampen om fortsatt existens och därför vädjar föreningen nu till alla Djurgårdare och alla som vill svensk innebandys bästa att skruva upp tempot i Djurgårdens Supporters Clubs insamling, http://dsclub.se/?p=984. Ge ditt bidrag och gör det nu på Djurgårdens Supporters Clubs Bankgiro 121 - 6787. Annars är slutet nära.

Gå på matchen
Imorgon fredag spelar Djurgården Innebandys damer seriefinal mot Kais Mora och du kan göra skillnad där för föreningens ekonomi! Eriksdalshallen tar 2 500 åskådare och om alla betalar 50 kronor i snitt ett tillskott på 125 000 kronor till föreningen.

Våra ordinarie biljettpriser är 80 kronor för vuxen över 18 år, 40 kronor för ungdomar 7-17 år, pensionärer, CSN-studerande, Medlemmar i Djurgårdsförening, Djurgårdens Supporters Club och Järnkaminerna. 200 kronor kostar lagbiljetter för lag i Mitt i cupen, innebandy.

Matchen startar 19.00 i Eriksdalshallen.




Styrelsen
Djurgården Innebandy
Dum fråga nr 1. Har ni kollat med Alliansen? Bosse borde ha lite deg över kan man tycka.

Dum fråga nr 2. Finns det swish? Jag pytsar gärna in men om man skall sprida och få lite momentum så är ju swish bra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
#10
Inlägg: 13484
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av #10 »

Praetori skrev: 2022-03-08 21:41:59
Djurgårdens IF IBF skrev: 2012-12-13 18:52:31 Det är ingen hemlighet att Djurgården Innebandy har en usel ekonomi och att en insamling har startats för att rädda föreningen från konkurs. Djurgården Innebandy har sedan den nya styrelsen tillträdde varit öppna och ärliga med föreningens situation. Nu kommer indikationer på att den sista stunden är kommen och bödlarna är Svenska Innebandyförbundet och Stockholms Innebandyförbund - de som ska verka för svensk och Stockholms innebandys bästa. Stockholms Innebandyförbund har gått ut med en pressrelease som äventyrar hela vår fortsatta verksamhet.

Återigen så skyller Djurgården Innebandy inte på någon än oss själva, det är Djurgården Innebandy som satt Djurgården Innebandy i den situation som Djurgården Innebandy befinner sig i. Det handlar om en förening som varit misskött och som nu har börjat klättringen uppåt. Ska de som inte gjort fel, drabbas för att föregångarna missat i räkenskaper och betalningsmoral? I vår värld är det inte så.

Nu är Djurgården Innebandy inte den enda Djurgårdsförening som blöder, eller i värsta fall förblöder, ekonomiskt. De flesta av Djurgårdssupportrarna står tyvärr med armarna i kors när föreningen ber om hjälp - antingen är det ”fel sport” eller så är stjärnlaget ”fel kön”, vad hände med kärleken till skölden? Vad hände med Alltid - Oavsett? Det är dags att alla Djurgårdare att dra sitt strå till stacken.

Djurgården Innebandy har idag skulder på cirka 1,2 miljoner kronor. En stor del av dessa har vi fått löften på att de kommer att avskrivas, därför har Djurgården Innebandy tillsammans med Djurgårdens Supporters Club, http://dsclub.se/, kommit fram till att summan 400 000 kronor räddar föreningen från konkurs.

Djurgårdens IF har drygt 85 000 fans på Facebook och fem kronor från varje supporter där skulle göra att insamlingen når sitt mål! Kan man som Djurgårdare verkligen stå och se på när en förening i Sveriges stoltaste klubb går i konkurs? Nej! Det är dags att visa den berömda Djurgårdsandan och ta fram det berömda Djurgårdshjärtat - eller är allt bara en myt?

Bödlarna
Till saken hör att bödlarna i det här fallet är de två förbunden, nationella Svenska Innebandyförbundet och lokala Stockholms Innebandyförbund.

Svenska Innebandyförbundet håller på ersättningen från de centrala sponsorerna som ska till föreningarna i förbundsserierna. Det är en ansenlig summa pengar som kommer att betalas ut i, håll i er nu, januari och april - då är mer än halva säsongen spelad och när resten kommer över!

Stockholms Innebandyförbund har idag gått ut och varnat för att Djurgårdens lag i serierna som administreras av Stockholms Innebandyförbund kommer att uteslutas på grund av, ja just det, föreningens dåliga ekonomi som medfört att vi inte kunnat betala serieavgifterna. Något som skulle kunna täckas av sponsorpengarna från Svenska Innebandyförbundet.


”Detta innebär i praktiken att om inte Djurgården IF IBF:s skulder till förbundet på 59.000:- är reglerade vid nämnda datum tvingas förbundet tyvärr utesluta föreningens samtliga lag från all verksamhet (t.ex. seriespel, DM, Mitti-cupen och Mini-cupen) som administreras av Stockholms Innebandyförbund från och med 1 januari 2013.”, skriver Stockholms Innebandyförbund på sin hemsida.

En stor del av skulden till Stockholms Innebandyförbund har sin del i att vi tvingades dra ur massor av lag från seriespel då Svenska Innebandyförbundet inte tillät att vår tilltänkta samarbetsförening Offensiv Lidingö inte fick byta namn till Djurgården Innebandy Ungdom. Varför? För att Lidingö inte ligger i Stockholms kommun!

Förbunden som ska verka för innebandyns bästa agerar bödel i stället för att hjälpa till att hitta lösningar!

Skruva upp tempot
Djurgården Innebandy kan inom bara några dagar tvingas ge upp kampen om fortsatt existens och därför vädjar föreningen nu till alla Djurgårdare och alla som vill svensk innebandys bästa att skruva upp tempot i Djurgårdens Supporters Clubs insamling, http://dsclub.se/?p=984. Ge ditt bidrag och gör det nu på Djurgårdens Supporters Clubs Bankgiro 121 - 6787. Annars är slutet nära.

Gå på matchen
Imorgon fredag spelar Djurgården Innebandys damer seriefinal mot Kais Mora och du kan göra skillnad där för föreningens ekonomi! Eriksdalshallen tar 2 500 åskådare och om alla betalar 50 kronor i snitt ett tillskott på 125 000 kronor till föreningen.

Våra ordinarie biljettpriser är 80 kronor för vuxen över 18 år, 40 kronor för ungdomar 7-17 år, pensionärer, CSN-studerande, Medlemmar i Djurgårdsförening, Djurgårdens Supporters Club och Järnkaminerna. 200 kronor kostar lagbiljetter för lag i Mitt i cupen, innebandy.

Matchen startar 19.00 i Eriksdalshallen.




Styrelsen
Djurgården Innebandy
Dum fråga nr 1. Har ni kollat med Alliansen? Bosse borde ha lite deg över kan man tycka.

Dum fråga nr 2. Finns det swish? Jag pytsar gärna in men om man skall sprida och få lite momentum så är ju swish bra.
Japp, var är swishen? Djurgården och Ukraina är dom man swishar i dessa tider
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av AirQ »

Orginaltråden är från 2012..
Swish fanns knappt då :)
Praetori
Inlägg: 13703
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av Praetori »

AirQ skrev: 2022-03-08 23:30:59 Orginaltråden är från 2012..
Swish fanns knappt då :)
Därav frågan. Jag utgår ifrån att det finns modernare sätt att bidra idag. Läget är ju totalkatastrof i laget idag igen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Inlägg: 1114
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Krisen total i Djurgården Innebandy

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2022-03-09 11:24:56
AirQ skrev: 2022-03-08 23:30:59 Orginaltråden är från 2012..
Swish fanns knappt då :)
Därav frågan. Jag utgår ifrån att det finns modernare sätt att bidra idag. Läget är ju totalkatastrof i laget idag igen.
Har DIF innebandy månne plockat in rättshaveristen grisfot igen?
Skriv svar