Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:
ciirree skrev:Jag är väl ganska positiv till Säcken som tränare, men inte såhär sent kanske.
Om artikeln stämmer så har ju Challe velat detta hela säsongen. Någon som vet mer om det "bråket"?
Typiska AB-påståenden, inget annat.

Kan naturligtvis stämma men låter som spekulationer snarare än nåt annat. Jag kan dock tänka mig (precis lika mycket spekulation som Ros, således) att Zabel känt sig ganska kuvad under Challe. Säcken har garanterat mer auktoritet än Zabel, så svårt att se att Challe kan hunsa honom hur han vill. Därför är jag tämligen skeptisk till det Ros skriver.

Jag gillar Säcken dock. Men sjukt sent att komma in nu. :?
Okej.
Nej det var väl lite så jag kände också. Man har ju inte hört nånting alls om detta innan.

10 matcher kvar visst, men som sagt, det kan bara bli bättre. Gör han bra ifrån sig nu så kanske vi har en spikat tränarsida nästa säsong i Nyman och Säcken.
Det går mkt tankar nu men man får se helt enkelt!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sensei »

Måste smälta det här, men fullt klart så känns timingen lite märklig efter den senaste uppryckningen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Godnoken »

Tror också "bråket" är väldigt mycket bullshit.

Kommer ihåg att Challe och Zabel skakade hand och klappade om varandra och såg glada ut efter någon storvinst för inte alls så längesen. Känns inte alls som att det skulle hända om de nu varit bråk från sommaren till nu.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev: Okej.
Nej det var väl lite så jag kände också. Man har ju inte hört nånting alls om detta innan.

10 matcher kvar visst, men som sagt, det kan bara bli bättre. Gör han bra ifrån sig nu så kanske vi har en spikat tränarsida nästa säsong i Nyman och Säcken.
Det går mkt tankar nu men man får se helt enkelt!
Amen vafan... Har vi inte redan varit där?!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av BaronVonDif »

ciirree skrev:Jag är väl ganska positiv till Säcken som tränare, men inte såhär sent kanske.
Om artikeln stämmer så har ju Challe velat detta hela säsongen. Någon som vet mer om det "bråket"?
Blir ju ett uppehåll snart så Säcken hinner sätta sin prägel på spelet men jag vet inte om det känns rätt så här sent. Vet att det varit lite tjafs vilket är naturligt i motgång men nåt jättebråk känner jag inte till.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:
ciirree skrev: Okej.
Nej det var väl lite så jag kände också. Man har ju inte hört nånting alls om detta innan.

10 matcher kvar visst, men som sagt, det kan bara bli bättre. Gör han bra ifrån sig nu så kanske vi har en spikat tränarsida nästa säsong i Nyman och Säcken.
Det går mkt tankar nu men man får se helt enkelt!
Amen vafan... Har vi inte redan varit där?!
Bara spekulationer från min egen sida. Har inte hört nåt om detta. tat lugnt nu ;)
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Axel_K »

Med Säcken och Nymann känns det som att det kommer bli väldigt defensivt spel från och med nu... Aja, så länge vi gör fler mål än vad vi släpper in är jag nöjd!
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sthlm1891 »

har vi åkt tillbaka i tiden?
11 matcher kvar och tränaren sparkas, detta är så fel på så många plan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev:
Jim Morrison skrev:
ciirree skrev: Okej.
Nej det var väl lite så jag kände också. Man har ju inte hört nånting alls om detta innan.

10 matcher kvar visst, men som sagt, det kan bara bli bättre. Gör han bra ifrån sig nu så kanske vi har en spikat tränarsida nästa säsong i Nyman och Säcken.
Det går mkt tankar nu men man får se helt enkelt!
Amen vafan... Har vi inte redan varit där?!
Bara spekulationer från min egen sida. Har inte hört nåt om detta. tat lugnt nu ;)
Ja men, vill någon seriöst ha Säcken som huvudtränare? Ännu en säsong? Folk glömmer så jävla fort.

Betyder detta att Challe ska få bygga även nästa säsongs lag? Det var ju antingen Zabel eller Challe, känns det som.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Jag har faktiskt ingen aning vad man vill till nästa säsong.
Hur ska man veta? Allt går så upp och ner som en berg-och-dalbana. Ex. Ena året va Hardy kung, sedan va han inget värd liksom, en sopa typ enligt många.

Men tänk såhär istället. Skellefteå sparkade Forsberg med en serieledning och allt att förlora förra året - sen vann dem SM-Guld.
Vi har verkligen inte allt att förlora, snarare allt att vinna, jag tror aldrig att detta kan bli sämre än innan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9487
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev:Jag har faktiskt ingen aning vad man vill till nästa säsong.
Hur ska man veta? Allt går så upp och ner som en berg-och-dalbana. Ex. Ena året va Hardy kung, sedan va han inget värd liksom, en sopa typ enligt många.

Men tänk såhär istället. Skellefteå sparkade Forsberg med en serieledning och allt att förlora förra året - sen vann dem SM-Guld.
Vi har verkligen inte allt att förlora, snarare allt att vinna, jag tror aldrig att detta kan bli sämre än innan.
Verkligen inte ALLS jämförbart. Skellefteå var/är ett självspelande piano där jag tror nästan vem som helst skulle kunna "träna" dom till guld. För fan, sätt Zabel där och jag tror definitivt att dom ändå vinner guld. SAIK sparkade Forsberg för att han redan var klar för Modo. Det hade varit skillnad om vi var totalt dominanta, låg etta och att det sedan kom ut att Zabel var klar för någon annan klubb.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-01-30 16:13:58, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Axel_K »

ciirree skrev:Jag har faktiskt ingen aning vad man vill till nästa säsong.
Hur ska man veta? Allt går så upp och ner som en berg-och-dalbana. Ex. Ena året va Hardy kung, sedan va han inget värd liksom, en sopa typ enligt många.

Men tänk såhär istället. Skellefteå sparkade Forsberg med en serieledning och allt att förlora förra året - sen vann dem SM-Guld.
Vi har verkligen inte allt att förlora, snarare allt att vinna, jag tror aldrig att detta kan bli sämre än innan.
Det är sant, finns bara ett kval vi kan hamna i och det är till SHL, inte till Div1!

Hoppas Säcken kan få till laget iallafall, hans rutin kan ju få laget att höja sig!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Jag tror helt enkelt inte att Zabel har den auktoritet som krävs för att leda ett lag med rätt starka karaktärer, det har visat sig ganska tydligt den här säsongen. Tror krasst Tony är lite för mesig.

Däri ligger mitt stora hopp om att det blir bättre med Säcken. MEN, och ett stort jävla men, det känns alldeles för sent.

EDIT: Däremot delar jag oron om att Challe skall fortsätta "sportchefa" nästa säsong, mycket tyder verkligen på det. Hade varit betydligt roligare med en nystart på många positioner...
Senast redigerad av -daniel- den 2014-01-30 16:15:54, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Kluven. Skulle det skett så borde det skett tidigare så Säcken fick lite tid på sig. I grund och botten gillar jag Zabel och tror att vi gör ett misstag om vi tappar honom från föreningen som vi gjorde med Montén. Samtidigt har Tony känts uppgiven en längre tid.

Lär för övrigt sticka lite extra i ögonen på vissa att det är Tomas Ros/Aftonbladet som breakar en stor nyhet om DIF, igen.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17535
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Intressant info från Ros.

"Redan i somras ville sportchef Charles Berglund sparka Zabel, men fick inte hela styrelsen med sig som tyckte Zabel hade gjort bra resultat."

"Tränaren Tony Zabel och sportchef Charles Berglund har varit som hund och katt länge och bråkat öppet inför laget."
Expert.
Låst