Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Fricke »

SirDIFalot skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... jurgarden/

Jävla skämskudde över att Challe säger att Tony sa upp sig och Tony säger att han fick sparken. Hur oproffsigt sköts den här organisationen?
Zabel gillade väl inte erbjudandet att gå ner som ass och tackade nej till det. Inte så konstigt om Zabel tolkar det som sparken och att Challe tolkar det som att han genom att tacka nej till en fortsättning som ass. sa upp sig?
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av B.I.B.A »

Tror Zabel är en ganska bra, men inte outstanding, tränare. Parar du ihop en sådan tränare med ett lag som också är ganska bra, men inte outstanding, så får du väldigt svårt att lyckas ta en topp 3 plats i serien och en topp 2 plats i kvalserien. Du kan spela riktigt bra vissa matcher och genomuselt i vissa. Totalt sett så ligger vi nog där vi hör hemma i serien.

Att låta Zabel gå är i min åsikt rätt beslut men tidpunkten är helt fel. Nu har vi ju faktiskt spelat riktigt bra i ett par matcher och formen pekar uppåt mot slutet av säsongen. Dessutom är det svårt för en ny tränare att sätta sin prägel på laget och skapa en segermaskin på så kort tid. Sen är jag inte heller jättepositiv till att Säcken är ersättaren. Hans spelstil kommer knappast hjälpa oss bota våra svårigheter att göra mål. Varför tar vi aldrig in nytt blod i DIF!?

Det som borde ha hänt är att Zabel borde ersatts för två månader sedan, med en väldigt erfaren och meriterad coach. Nu fattas det bara att Challe går in som tredjelänk i tränartrion så har vi kompletterat vår inavlade och icke-fungerande tradition.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av diftobbe89 »

Schmosby skrev:Om man ska se det positiva med att vi måste ta in våran egen J-20 tränare istället för en huvudtränare som nyligen hållt på med A-lags hockey på hög nivå vilket vi uppenbarligen inte hade råd med så är det väl att Säcken antagligen har sett fram emot den här chansen ett tag. Känns verkligen som att han kommer lägga ner allt på att göra en bra avslutning av den här säsongen!
Tyvärr befogar vi inte riktigt det materialet Säcken är känd för att vilja spela, tycker jag.
Även en anledning till varför det bara känns fel.

Men vi får se, it is what it is.
Spela fult
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av B.I.B.A »

Förövrigt borde Challe få gå före Zabel. Sportchefen har gjort sämre ifrån sig än tränaren.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Salas »

Min första spontana känsla när jag läste det hela var bara ett djupt suck. Känns så fel.

Fel att sparka Zabel? Nödvändigtvis inte, men i det här läget? Nej, jag köper det inte. Hade Challe kickat Zabel vid årsskiftet hade jag stått bakom beslutet, men precis innan kvalen drar igång, och laget känns något på rätt väg, så känns det bara så fel. Tycker synd om Zabel, ett så fruktansvärt ovärdigt sätt att avsluta tränarsejouren i Djurgården. Challe är den som misslyckats, inte Zabel.

Jag har alltid tyckt att säsongen som lider ska bli Zabels sista chans, inte minst med tanke på att SHL sedan utökas vad det verkar till säsongen 15/16. Hade varit smidigare och bättre att sparka Zabel efter säsongen, tror inte Säcken kan göra mirakel med detta lag på några veckor.

Det är bara att hoppas att killarna i laget tar detta på rätt sätt. Men det känns högst tveksamt att vi får se någon märkvärdig skillnad redan denna säsongen.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Ros och Mrmadhawk tycker att det är konstigt nu när vi sett så bra ut de senaste matcherna, och många här inne tycker också det - men kom ihåg hur många såna här up-and-downs vi har haft under säsongen, vi gör så hela tiden. Att vi sett bra ut mot Troja och Malmö ser jag inte som en grej till att nu har vi direktplats i sikte, nej. Detta lag ska vinna 5-6 matcher i rad innan man börjar se en förändring. Dessutom så tog Challe och styrelsen detta beslut om att ta upp Säcken i fredags, innan Troja matchen alltså!
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av bastis7 »

B.I.B.A skrev:Förövrigt borde Challe få gå före Zabel. Sportchefen har gjort sämre ifrån sig än tränaren.
Tycker jag inte! Dock ska Challe också bort!
bubba
Inlägg: 81
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av bubba »

I sak tycker jag att detta var rätt. Zabel har nu haft 3 chanser i detta lag.

- Hålla oss kvar i SHL säsongen 11/12

- Ta oss till iaf kvalserien säsongen 12/13

- Vet att målsättningen var topp 7, men i ärlighetens namn tror jag att alla inom och runt organisationen hade hoppats på mer säsongen 13/14.

Vet att Zabel kom in i tuffa lägen både 11/12 och 12/13, men han har själv valt att ta jobbet trots tuffa positionen. Från mitt perspektiv har han i inget av dessa tillfällen lyckats och tre chanser är tillräckligt.

Denna säsong tycker jag dessutom att han inte har fått ut full kapacitet av sitt material. Känns som att denna trupp har mer i sig än en 5 plats i HA. Inte tillräckligt för att gå upp, men definitivt topp 3.
Användarvisningsbild
Tibbe
Inlägg: 311
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Tibbe »

Känns märkligt nu när vi hade en av våra bättre matcher och på dom senaste två 11-5 i målskillnad. Nej , då byter vi ut Zabel. Tycker det luktar skit om jag ska vara ärlig. Får se vad Säcken får ut av laget. Han är ju erkänt bra på defensivhockey . Men vårt största problem har ju varit framåt.

När jag läste om detta blev min första reaktion. Nej tycker synd om Zabel.

Håller alla tummar att detta gör att vi går till KS!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av minalman »

Om detta är bra vet vi i maj. Nu sluter i alla fall jag upp bakom Säcken och säger lycka till Zabel! Hoppas vi blir fler som gör detta!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF väntar för länge. De hoppades att spelet skulle blir bättre efter nyår för att se om skutan skulle börja segla framåt. Det gjorde den inte. Att beslutet kommer efter två raka segrar är rimligen endast för att detta bestämdes innan Troja-matchen. Bara det att man inte gjort klart detaljerna innan idag. Men att byta tränare nu osar panik.

Säcken är enda möjliga ekonomiska lösningen, så att diskutera DIF´s inavel är meningslöst i det läge vi är i.
Sedan kan nog Säcken bli bra. Några varnar för tråkhockey, men betänk vilka förutsättningar han hade senast han var här. Det var ett bottenlag som borde ha åkt ur men klarade sig kvar mycket tack vare Säcken.
Nu har han ett lag som ska tillhöra toppen och det är klart att spelet då kan se annorlunda ut än senast.
Lyckas han få bort Zabels stereotypa uppspel och få ordning på det så kommer vi direkt bli klassen bättre.

Tycker även att några vill överanalysera det som skrivs i Aftonbladet. Klart Zabel är besviken och ledsen och vi ska nog vara glada om det inte råkar hoppa ur någon fler groda där och här.


Till sist, nu börjar det bli dags för Challe att få resultat.
4 segrar kvar
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Tibbe skrev:Känns märkligt nu när vi hade en av våra bättre matcher och på dom senaste två 11-5 i målskillnad. Nej , då byter vi ut Zabel. Tycker det luktar skit om jag ska vara ärlig. Får se vad Säcken får ut av laget. Han är ju erkänt bra på defensivhockey . Men vårt största problem har ju varit framåt.

När jag läste om detta blev min första reaktion. Nej tycker synd om Zabel.

Håller alla tummar att detta gör att vi går till KS!
Som jag skrev tidigare. I artikeln från Expressen så säger Challe att detta beslut togs av honom och styrelsen i fredags, detta var innan de två bra matcherna vi hade.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Magnutz »

Synd att Ros på aftonplasket inte fattat att Huddinge-kedjan är menad som framtidssatsning... VemFAN hade trott att de skulle leverera direkt?!

Hur som helst är detta en av två saker.
1: Vår räddning, frälsning
2: Vår undergång

Hoppas nu att justeringen funkar och att laget kan sluta sig samman och vinna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF#1
Inlägg: 281
Blev medlem: 2012-09-16

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av DIF#1 »

Tibbe skrev: ... Men vårt största problem har ju varit framåt.
Vet inte om jag håller med. Jag tycker att vårat problem definitivt har varit i den egna zonen. Ruskigt jävla förvirrat försvar emellanåt (alldeles för ofta). Med en bra defensiv så kommer även det offensiva spelet. Ger mer stabilitet i laget och vi kan våga framåt istället för att vara rädda att puckar ska trilla in bakåt ifall vi får ordning på försvarsspelet.

MEN, att kicka Sabel skulle ha skett för LÄNGE sen. Typ 2 månader tidigare. Då hade man förstått det och stått bakom beslutet. Nu känns det bara flummigt. Luktar som året vi trillade ur :/ Men men.. Nu är det bara att köra på! Vi måste alla stå bakom detta just nu, så slut upp på matcherna och sjung för Djurgården så gör åtminstone vi så gott vi kan! Så hoppas vi att laget och Säcken gör detsamma!
Senast redigerad av DIF#1 den 2014-01-30 17:49:55, redigerad totalt 1 gånger.
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Magnutz skrev:Synd att Ros på aftonplasket inte fattat att Huddinge-kedjan är menad som framtidssatsning... VemFAN hade trott att de skulle leverera direkt?!

Hur som helst är detta en av två saker.
1: Vår räddning, frälsning
2: Vår undergång

Hoppas nu att justeringen funkar och att laget kan sluta sig samman och vinna.
Precis min tanke också.
Challe nämnde nog tusen gånger innan säsongen att de värvas som en tilltänkt framtidssatsning - och endå kommer Ros med sin overkliga teori om att det är dem som har floppat mest!
Låst