Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

Är det ingen som har en åsikt om Challe Berglund? Vad jag har fått höra så har det varit en maktkamp från första början. Zabel fick t.ex aldrig veta om det fanns en ledig spelare på marknaden utan alla beslut gick igenom och togs av CB. Därför gick flera spelare som var i TZ-intresse till andra klubbar. Det gäller att kunna jobba med rätt förutsättningar och problemet sitter återigen väldigt högt upp.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av pulverapa »

Håller med DIFalot, vi får inte tappa Zabel från föreningen. Jag har aldrig varit med om en tränare som tar sig så mycket tid med fansen som han.

Det han sa till mig i Berlin betyder mycket: "Jag är inte här på puben och snackar med er fans för att jag måste, jag är här för att jag vill vara här."
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Glory1 »

Helt rätt. Skiter i att det är sent. Zabel är ingen jag kan se ta oss upp till SHL i år och framförallt inte leda oss i SHL. Sen om jag tycker Säcken är rätt är väl en annan fråga, men ja hellre det än Zabel just nu känner jag faktiskt.

Men all lycka till Zabel i framtiden, inget ont
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

Misslyckas Challe med den här förändringen också så tycker jag han har misslyckats med alldeles för många sportsliga beslut på bara två år för att få förnyat förtroende.
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av ciirree »

pulverapa skrev:Håller med DIFalot, vi får inte tappa Zabel från föreningen. Jag har aldrig varit med om en tränare som tar sig så mycket tid med fansen som han.

Det han sa till mig i Berlin betyder mycket: "Jag är inte här på puben och snackar med er fans för att jag måste, jag är här för att jag vill vara här."
Sant.
Men undra hur han själv tänker, han blir sparkad och sedan riktad hit och dit, sen igen hit och dit. Känns helt enkelt som om han inte skulle vilja vara kvar efter detta.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Mattias_87 »

Ojdå, det var verkligen oväntat. Jag vet inte vad jag tycker. Kommande spel och resultat får väl säga sitt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Misslyckas Challe med den här förändringen också så tycker jag han har misslyckats med alldeles för många sportsliga beslut på bara två år för att få förnyat förtroende.
Håller helt med.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av -daniel- »

pulverapa skrev: Det han sa till mig i Berlin betyder mycket: "Jag är inte här på puben och snackar med er fans för att jag måste, jag är här för att jag vill vara här."
Men det där betyder inte att han är en bra tränare, bara en fantastiskt trevlig person. Vilket jag inte tvivlar en endaste sekund att han är.
Bild
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av diftobbe89 »

Tycker jävligt synd om Tony, han har nog mått förjävligt många stunder och fått höra ett och annat, men gjort allt han kan för att uppnå så bra resultat som möjligt med en jävla press från alla håll och med tanke på målsättningen måste han väl ändå vara klart godkänd, och vi är inne i en bra period just nu (vilket säkert hade vänts på Lördag men ändå)

Att få gå nu, med 10ma kvar, känns jävligt knas, hade velat ge honom hela säsongen, han kunde ju åtminstone få slutföra det jobb han lagt ner all sin tid på med så lite kvar, vi kommer inte gå upp till SHL denna säsongen om så Dan Bylsma tagit över så jag fattar inte grejen med att ändra NU.

Intervju med Challe tack.
Spela fult
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

http://www.difhockey.se/artikel/2764/

Då var det officiellt. Tony försvinner helt.
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

Vi hade hoppats på att vi skulle utöka ledarstaben med hjälp av Hans Särkijärvi och därmed förstärka resurserna för att optimera resultatet. Tony Zabel har avböjt att fortsätta i den nya konstellationen. Hans Särkijärvi kommer att assisteras av Stefan Nyman.
Bra. Jävligt synd att vi förlorar honom dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
AdamPickard
Inlägg: 317
Blev medlem: 2012-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av AdamPickard »

Jim Morrison skrev:
Vi hade hoppats på att vi skulle utöka ledarstaben med hjälp av Hans Särkijärvi och därmed förstärka resurserna för att optimera resultatet. Tony Zabel har avböjt att fortsätta i den nya konstellationen. Hans Särkijärvi kommer att assisteras av Stefan Nyman.
Bra. Jävligt synd att vi förlorar honom dock.
Tycker jag också, dock fullt förståeligt att han själv väljer att hoppa av istället för att kliva ner, igen.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

"Tony Zabel har avböjt att fortsätta i den nya konstellationen."

Tro fan det, bli omkringskickad som en jäkla Fed-ex kartong, då skulle inte jag vilja vara kvar heller.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev:"Tony Zabel har avböjt att fortsätta i den nya konstellationen."

Tro fan det, bli omkringskickad som en jäkla Fed-ex kartong, då skulle inte jag vilja vara kvar heller.

Istället kommer Challe Berglund att kliva ned i båset igen, som vi tror med sin rutin kommer att vända det här skeppet.


Nä, inte riktigt, men nästan va? :roll:
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av bastis7 »

Zabel säger till Expressen att han fått sparken! Antar att han ljuger och inte Challe!
Låst