Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sensei »

Kall-El skrev:
sensei skrev:Nej tack till Norman.
Menar du på fullaste allvar att du skulle säga nej tack till en center som håller för SHL-spel?

Norman hade gått in och blivit vår gjutna etta som center med en gång samtidigt som Johner kunde få börja spela forward igen.

Vi hade blivit bra mycket bättre med Norman i laget och dessutom förbättrar vår balans på lagbygget avsevärt.
Javisst, han tar bevisligen en "halvtröja" i SHL, inget snack om det. Men då våra kvalseriekonkurrenter värvar riviga transatlanter med storlek och tyngd, så känns det inte som rätt komplement till laget. Jag ser inte Norman som en spelare som kan vända en matchbild.

Sen hjälper det ju inte att jag inte är någon fan av Norman i största allmänhet, har aldrig vart.

Lägger dock till den vanliga "hoppas jag har fel och det blir succe"-disclaimern.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Manijock »

Haha jo du snacka om att man kan alla skribenter vid det här laget. Rätt häftigt ändå att man efter de åren man haft här liksom satt en typ av personlighetsbeskrivning på flertalet skribenter, detta trots att man inte har den blekaste om vem människan är i verkligheten. Suttit och väntat på något form av uttalande från sensei efter att Norman-ryktet poppat ut, och besviken blev jag inte :wink:

Smaken är som baken naturligtvis, men visst tar Norman plats med råge i detta skicklighetsbristande lag. Även om många lag värvat transatlanter så behöver inte det per automatik betyda att det ger tyngd åt laget. Kan mycket väl bli tvärtom! Tror inte alls på att ta in någon transatlant, tjeck eller liknande. Värva spelare som snabbt kommer in i gänget och spelsystemet. Nu är det prestation 0-100 på direkten som gäller.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev:Haha jo du snacka om att man kan alla skribenter vid det här laget. Rätt häftigt ändå att man efter de åren man haft här liksom satt en typ av personlighetsbeskrivning på flertalet skribenter, detta trots att man inte har den blekaste om vem människan är i verkligheten. Suttit och väntat på något form av uttalande från sensei efter att Norman-ryktet poppat ut, och besviken blev jag inte :wink:

Smaken är som baken naturligtvis, men visst tar Norman plats med råge i detta skicklighetsbristande lag. Även om många lag värvat transatlanter så behöver inte det per automatik betyda att det ger tyngd åt laget. Kan mycket väl bli tvärtom! Tror inte alls på att ta in någon transatlant, tjeck eller liknande. Värva spelare som snabbt kommer in i gänget och spelsystemet. Nu är det prestation 0-100 på direkten som gäller.
På tal om början du nämner där, jag har alltid undrat hur Rocky3000 ser ut :mrgreen:
Men han bör vara under 25, det är jag klar vid.
Spela fult
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av ciirree »

Norman affären verkar vara körd. Bara 55 min kvar!

EDIT: Lite synd. Men men. Nu är det bara köra på!
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Rocky3000 »

diftobbe89 skrev: På tal om början du nämner där, jag har alltid undrat hur Rocky3000 ser ut :mrgreen:
Men han bör vara under 25, det är jag klar vid.
Någonstans här finns jag: http://www.viasatsport.se/videoklipp/ho ... ntastiskt/ 8)
Bild
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av bastis7 »

Daniel Bellissimo, målvakt, Luleå
Johan Jonsson, back, Södertälje
Evan McGrath, forward, Frölunda
Tomas Hyka, forward, Färjestad
Erik Lindhagen, forward, Linköping

Västerås gjorde inga dåliga värvningar direkt!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av diftobbe89 »

Rocky3000 skrev:
diftobbe89 skrev: På tal om början du nämner där, jag har alltid undrat hur Rocky3000 ser ut :mrgreen:
Men han bör vara under 25, det är jag klar vid.
Någonstans här finns jag: http://www.viasatsport.se/videoklipp/ho ... ntastiskt/ 8)
Suveränt att du styrde upp klacken där nere Rocky, hördes genom tv-rutan.
Spela fult
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Malto »

ciirree skrev:Norman affären verkar vara körd. Bara 55 min kvar!

EDIT: Lite synd. Men men. Nu är det bara köra på!
Verkar väl dumt att kasta bort ett SM guld när man har chansen, även om han inte spelar så mycket...
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av Morwin »

bastis7 skrev:Daniel Bellissimo, målvakt, Luleå
Johan Jonsson, back, Södertälje
Evan McGrath, forward, Frölunda
Tomas Hyka, forward, Färjestad
Erik Lindhagen, forward, Linköping

Västerås gjorde inga dåliga värvningar direkt!
blir väl så när kommunen betalar.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Fricke »

bastis7 skrev:Daniel Bellissimo, målvakt, Luleå
Johan Jonsson, back, Södertälje
Evan McGrath, forward, Frölunda
Tomas Hyka, forward, Färjestad
Erik Lindhagen, forward, Linköping

Västerås gjorde inga dåliga värvningar direkt!
Imponerande, samtidigt ersätter McGrath skadade Williams och Challe har ju faktiskt fyllt på hyggligt under säsongen också...

Jens Jakobs, forward Leksand
Jocke Hagelin, forward Linköping
Marcus Högström, back Almtuna
Henrik Nyberg, forward Kelowna Rockets
Emil Lundberg, forward Asplöven
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av jensa öhling »

Västerås har ju tidigare tagit in Matt Fornatoro också
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Fricke »

jensa öhling skrev:Västerås har ju tidigare tagit in Matt Fornatoro också
Och skickat Leisenbring och Doel. Men det ser onekligen bra ut på förhand.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av sensei »

Manijock skrev:Haha jo du snacka om att man kan alla skribenter vid det här laget. Rätt häftigt ändå att man efter de åren man haft här liksom satt en typ av personlighetsbeskrivning på flertalet skribenter, detta trots att man inte har den blekaste om vem människan är i verkligheten. Suttit och väntat på något form av uttalande från sensei efter att Norman-ryktet poppat ut, och besviken blev jag inte :wink:

Smaken är som baken naturligtvis, men visst tar Norman plats med råge i detta skicklighetsbristande lag. Även om många lag värvat transatlanter så behöver inte det per automatik betyda att det ger tyngd åt laget. Kan mycket väl bli tvärtom! Tror inte alls på att ta in någon transatlant, tjeck eller liknande. Värva spelare som snabbt kommer in i gänget och spelsystemet. Nu är det prestation 0-100 på direkten som gäller.
Skönt att veta att man i alla fall levererar istället för att det skall bli besvikelser 8)

Jag har nog en ganska normal personlighet, men man kan ju se olika på vad man tycker är en effektiv taktik för att vinna matcher. Lägger man också till vad man tycker är stimulerande och roligt att se, så är det ingen tvekan om att jag är svag för riviga och obekväma spelare som vinner puck i närkamper, gärna är först vid dumpningar samt skjuter och fullföljer utan att be om ursäkt för det. I den kategorin finns tyvärr inte riktigt Norman tycker jag, därav mitt utspel.

Nåväl, det verkade ju inte bli något ändå.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Frasse »

Transfer-fönstret stängt för denna gång och således stängs även denna tråd.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Låst