Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av elklingo »

Mäklaren skrev:Som det känns nu vill jag behålla alla spelare förutom Hank och Bohman.
Av alla med kontrakt över nästa säsong menar du hoppas jag?
"Målsättning: Top 6"
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Mäklaren »

elklingo skrev:
Mäklaren skrev:Som det känns nu vill jag behålla alla spelare förutom Hank och Bohman.
Av alla med kontrakt över nästa säsong menar du hoppas jag?
Nej, alla spelare.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av elklingo »

Mäklaren skrev:
elklingo skrev:
Mäklaren skrev:Som det känns nu vill jag behålla alla spelare förutom Hank och Bohman.
Av alla med kontrakt över nästa säsong menar du hoppas jag?
Nej, alla spelare.
Så du menar att du vill behålla Ljungh och Lidström? Motivering?
"Målsättning: Top 6"
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Rix »

Mäklaren skrev:
elklingo skrev:
Mäklaren skrev:Som det känns nu vill jag behålla alla spelare förutom Hank och Bohman.
Av alla med kontrakt över nästa säsong menar du hoppas jag?
Nej, alla spelare.
Mäklaren varför inte Bohman? Han har ju precis spelat upp sig i A laget och är väl yngst där. Han kan ju få spela i J20 sen och spela nästa år med någon säkrare back.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av sensei »

Mäklaren skrev:Som det känns nu vill jag behålla alla spelare förutom Hank och Bohman.
Som läget är nu så skall Ljungh, Tim, Timmy, Lidström bort nästa år. Linkan lär sluta självmant.

Vidare vill jag se ett värvningsstopp på spelare som av olika anledningar inte kan dela ut en tackling, så att vi successivt kan få ett bättre balanserat lag och styrka vår profil som järnkaminer. Vi ser nu hur det skapas ytor och osäkerhet hos motståndaren med lite mer riviga spelare som Kalus. Dessa pjäser är helt nödvändiga för att helheten skall fungera.

Om vi inte går upp i elitserien så bör naturligtvis laget ses över i större omfattning.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Är det något vi behöver så är det kontinuitet.

Titta på det tydliga exemplet Karlskoga så fattar ni. Det håller inte att byta ut 10 spelare varje år.
Det spelar ingen rolll om vi värvar andra lags "stjärnor", se bara på Ljungh, Lidström; Johner, det ger ingen omedelbar framgång. Det tar tid att bygga starka lag.

Blir vi kvar i AS nästa år måste vi tänka om. Då behöver vi bygga på spelare som blir kvar och på så sätt komma tillbaka på allvar när laget är moget, typ som Aik och Rögle gjorde.
Eller som Karlskoga gör i vår?
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Högdalen
Inlägg: 220
Blev medlem: 2011-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Högdalen »

Nu har vi inte sett Kalus så mycket(jag kände inte till honom tidigare) men jag gillar honom, han spelar med hjärtat och verkar trivas här också. Ler när jag ser honom smälla på i sargen eller putta in killen i ribban och riva vidare sen. Ingen större finlirare men inte hans jobb heller. Såna spelare är alltid kul att se och fysiskt spel och tjuvnyp ska det vara!

Dock är jag optimist och tror att vi kan ta en plats med Leksand till ES i vår och det gör det svårt. Alla AS lag har det tufft första säsongen i ES, men en jag är säker på är Chet. Fullt övertygad om att han har några nivåer kvar på skalan att klättra innan han är på absoluta toppen.
Och sen Jimmie.. man måste ha Jimmie i DIF. Punkt.
Stannar Sören, Åberg och Wennberg så får vi bygga runt dom, ev Johner om han nu höjer sig till en bra nivå. Backmässigt så har Bohman skött sig, men lite ung för att vara ordinarie i ES ännu, AS är ok. Erik, får man behålla honom ens? Holm lär bli kvar. Kan vi få loss Viktor från BIF?
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av sensei »

Kul med positiva inlägg. Önskar att jag hade haft samma känsla 8)

Två punkter till

Berglind -- nja. Vad har han för USP? Jag tycker varenda juniorback som kommer upp är av typen "spelförstående offensiv back" vilket naturligtvis är ett annat uttryck för svagt fysiskt spel i defensiven.

Hade vi fått upp backar av Ragge-typen så hade en sådan som Berglind vart kanon, men i dagens DIF så blir det för mycket backar som har marginellt intresse av skitjobb, fysiskt spel och det enkla och rejäla.

Ahlén - i min värld är han given oavsett om vi spelar ES eller AS nästa år.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Är det något vi behöver så är det kontinuitet.

Titta på det tydliga exemplet Karlskoga så fattar ni. Det håller inte att byta ut 10 spelare varje år.
Det spelar ingen rolll om vi värvar andra lags "stjärnor", se bara på Ljungh, Lidström; Johner, det ger ingen omedelbar framgång. Det tar tid att bygga starka lag.

Blir vi kvar i AS nästa år måste vi tänka om. Då behöver vi bygga på spelare som blir kvar och på så sätt komma tillbaka på allvar när laget är moget, typ som Aik och Rögle gjorde.
Eller som Karlskoga gör i vår?
Helt riktigt! Utan rutin och kontinuitet måste stjärnor göra grovjobbandet och grovjobbare hämta vatten och vattenbärarna titta på. Med rutin och kontinuitet kan alla spela i sin roll.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Hawk »

En spelare jag inte vill se nästa säsong är Lidström. Försäsongen spelade han hyffsat, men sen har det bara varit skit.

Timmy P har inte imponerat heller direkt.
Användarvisningsbild
Högdalen
Inlägg: 220
Blev medlem: 2011-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Högdalen »

Hawk skrev:En spelare jag inte vill se nästa säsong är Lidström. Försäsongen spelade han hyffsat, men sen har det bara varit skit.

Timmy P har inte imponerat heller direkt.
Dom hittar väldigt sällan rätt i positionerna, Lidström verkar disorienterad ibland. Stöter helt fel och backar hem från anfallare. Var väl även han och Holm som backade förjävla långt ner och släppte in Johansson i zonen mot BIKs 1-0?
Har tänkt att ett mål skulle lätta på deras oroliga spel, tror dock inte på det längre då den positiva trend som laget har borde räcka för dom att våga spela ut.

OT: Munkedal? Beklagar. Född i Uddevalla själv en gång i tiden så jag vet :wink:
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Hawk »

Högdalen skrev:
Hawk skrev:En spelare jag inte vill se nästa säsong är Lidström. Försäsongen spelade han hyffsat, men sen har det bara varit skit.

Timmy P har inte imponerat heller direkt.
Dom hittar väldigt sällan rätt i positionerna, Lidström verkar disorienterad ibland. Stöter helt fel och backar hem från anfallare. Var väl även han och Holm som backade förjävla långt ner och släppte in Johansson i zonen mot BIKs 1-0?
Har tänkt att ett mål skulle lätta på deras oroliga spel, tror dock inte på det längre då den positiva trend som laget har borde räcka för dom att våga spela ut.

OT: Munkedal? Beklagar. Född i Uddevalla själv en gång i tiden så jag vet :wink:
OT: Trollhättan från första början :wink:
Robin.H
Inlägg: 57
Blev medlem: 2012-04-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Robin.H »

Tycker denna tråd just nu är fruktansvärt onödig! Vi vet ju inte ens vart vi ska spela någonstans och nu har dessutom laget börja prestera lite också.
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av litto »

Kan någon berätta mer om denne Ahlén?
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Göran
Inlägg: 206
Blev medlem: 2012-04-25

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Göran »

Högdalen skrev:
Hawk skrev:En spelare jag inte vill se nästa säsong är Lidström. Försäsongen spelade han hyffsat, men sen har det bara varit skit.

Timmy P har inte imponerat heller direkt.
Dom hittar väldigt sällan rätt i positionerna, Lidström verkar disorienterad ibland. Stöter helt fel och backar hem från anfallare. Var väl även han och Holm som backade förjävla långt ner och släppte in Johansson i zonen mot BIKs 1-0?
Har tänkt att ett mål skulle lätta på deras oroliga spel, tror dock inte på det längre då den positiva trend som laget har borde räcka för dom att våga spela ut.

OT: Munkedal? Beklagar. Född i Uddevalla själv en gång i tiden så jag vet :wink:
När det gäller Lidström har han i de 5 senaste matcherna inte varit inne på något baklängesmål.Mot Leksand spelade han 1-0,mot BIK 0-0(skadad i 2:à perioden),mot VIK1-0,mot Malmö 0-0 och mot Mora 2-0.Han är på uppgång!
Låst