Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av Jim Morrison »

Spelare ifall vi spelar kvar i allsvenskan som jag skulle vilja att vi tittade extra noga på;

Martin Strandfeldt
Janos Hari
David Åslin
Marcus Nilsson
Sebastian Wännström
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2013/2014

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Spelare ifall vi spelar kvar i allsvenskan som jag skulle vilja att vi tittade extra noga på;

Martin Strandfeldt
Janos Hari
David Åslin
Marcus Nilsson
Sebastian Wännström
Strandfeldt hade extremt bra stats i norge men det säger väl ingenting. Även bra i allsvenskan men har inget minne av honom överhuvudtaget. Spelat u16 med oss! Är han Djurgårdare? Kanske för allsvenskan.
Tror ingen av de tre andra du nämnde spelar allsvenskan nästa år. Om Wännström flyttar hem så borde det väl bli Brynäs?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 2013/2014

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:Spelare ifall vi spelar kvar i allsvenskan som jag skulle vilja att vi tittade extra noga på;

Martin Strandfeldt
Janos Hari
David Åslin
Marcus Nilsson
Sebastian Wännström
Strandfeldt hade extremt bra stats i norge men det säger väl ingenting. Även bra i allsvenskan men har inget minne av honom överhuvudtaget. Spelat u16 med oss! Är han Djurgårdare? Kanske för allsvenskan.
Tror ingen av de tre andra du nämnde spelar allsvenskan nästa år. Om Wännström flyttar hem så borde det väl bli Brynäs?
Strandfeldt är Djurgårdare. Nästa Conny? Tror inte att varken Janos Hari eller Marcus Nilsson spelar i Elitserien nästa säsong. David Åslin är dock största troliga att han gör. Man kunde sagt samma sak om Ludvig Rensfeldt som du säger om Sebastian Wännström.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2013/2014

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:
mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:Spelare ifall vi spelar kvar i allsvenskan som jag skulle vilja att vi tittade extra noga på;

Martin Strandfeldt
Janos Hari
David Åslin
Marcus Nilsson
Sebastian Wännström
Strandfeldt hade extremt bra stats i norge men det säger väl ingenting. Även bra i allsvenskan men har inget minne av honom överhuvudtaget. Spelat u16 med oss! Är han Djurgårdare? Kanske för allsvenskan.
Tror ingen av de tre andra du nämnde spelar allsvenskan nästa år. Om Wännström flyttar hem så borde det väl bli Brynäs?
Strandfeldt är Djurgårdare. Nästa Conny? Tror inte att varken Janos Hari eller Marcus Nilsson spelar i Elitserien nästa säsong. David Åslin är dock största troliga att han gör. Man kunde sagt samma sak om Ludvig Rensfeldt som du säger om Sebastian Wännström.
Hari missade jag! Ja beror väl lite hur han presterar hos oss tex. Tror på längre utlån om det funkar! Tror nog Bofors-mackan kan hamna i elitserien. Hyfsat ung och en andra bra säsong i allsvenskan. Fast väldigt glad om vi kan sno honom!
Kanske det men kändes iaf som Wännström gjorde mer intryck än Rensfeldt i Brynäs och att de gärna välkomnar han hem!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 2013/2014

Inlägg av Jim Morrison »

Niklas Arell, gärna. Tony Zabel har tränat honom i DIFs juniorlag väldigt mycket och länge.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Säsongen 2013/2014

Inlägg av Rix »

Jag skulle gärna se att vi kollar in juniorligan / AHL i USA och försöker värva någon bra spelare där som gör mycket mål. Bara titta på Jason Krog och Rhett Rakhshani, Jack Connoly med fler så ser man att det finns gott om duktiga spelare i den ligan med.

Finns hur många som helst som öser in poäng där men har svårt att etablera sig i NHL, många av dem gör det riktigt bra i Europa och producerar mycket poäng vilket DIF är i stort behov av.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2013/2014

Inlägg av android »

Jim Morrison skrev:Niklas Arell, gärna. Tony Zabel har tränat honom i DIFs juniorlag väldigt mycket och länge.
Har han?

Dock är väl även han uttalad Djurgårdare.

Edit:
Niklas Arell ?@NiklasArell
Viktig/rolig match idag mot Rögle...... Både som BIKare och Djurgårdare!
Senast redigerad av android den 2012-12-11 18:03:43, redigerad totalt 2 gång.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongen 2013/2014

Inlägg av SirDIFalot »

Martin Strandfeldt och Donati-tvillingarna med dubbelpass ligger högt på min önskelista.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 2013/2014

Inlägg av Jim Morrison »

android skrev:
Jim Morrison skrev:Niklas Arell, gärna. Tony Zabel har tränat honom i DIFs juniorlag väldigt mycket och länge.
Har han?

Dock är väl även han uttalad Djurgårdare.

Edit:
Niklas Arell ?@NiklasArell
Viktig/rolig match idag mot Rögle...... Både som BIKare och Djurgårdare!
Ja, han spelade i DIF Team90 när Tony Zabel var tränare där. I flera år.

Tillsammans med bland andra Alexander Fällström - en annan spelare jag tror skulle vara bra i Allsvenskan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Säsongen 2013/2014

Inlägg av B.I.B.A »

Jim Morrison skrev:
android skrev:
Jim Morrison skrev:Niklas Arell, gärna. Tony Zabel har tränat honom i DIFs juniorlag väldigt mycket och länge.
Har han?

Dock är väl även han uttalad Djurgårdare.

Edit:
Niklas Arell ?@NiklasArell
Viktig/rolig match idag mot Rögle...... Både som BIKare och Djurgårdare!
Ja, han spelade i DIF Team90 när Tony Zabel var tränare där. I flera år.

Tillsammans med bland andra Alexander Fällström - en annan spelare jag tror skulle vara bra i Allsvenskan.
Fällström lär väl inte vara önskad med tanke på de omständigheter som fanns när han lämnade DIF för några år sedan...
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2013/2014

Inlägg av android »

Om vi är kvar i AS nästa säsong:

Centrar:
Ottosson (Förlänging)
Wennberg (Förlängning)
Johner (Förlängning)
Ljungh (Kontrakt)

Forwards
Åberg (Kontrakt)
Strandfeldt (Norge)
Ölvestad (Förlängning)
Hank (Kontrakt)
Tim (Förlängning)
Sörensen (Förlängning)
Laumann Ylven (Norge)
Kalus (Förlängning)
Tobias Lindberg (J20)

Åberg - Otto - Ölvestad
Strandfeldt - Wennberg - Kalus
Tim - Johner - Sörensen
Laumann - Ljungh - Hank
Lindberg

Backar
Andersson (Kontrakt)
Falk (Kontrakt)
Holm (Förlängning)
Gustafsson (Förlängning)
Granath (Kontrakt)
Arnesson (Förlängning)
Printz (NY)
Arell (Karlskoga) / Alexander Hellström (Björklöven)

Andersson - Printz
Gustafsson - Arell/Alexander Hellström
Arnesson - Holm/Granath
Granath/Holm
Falk

Målvakter
Chet Pickard (Förlängning)
Adam Reideborn(Förlängning)
Tobias Sandberg (J20)

UT
Bremberg
Fimpen
Holmqvist
Lennhammer
Lidström
Pettersson

IN
Strandfeldt
Laumann Ylven
Printz
Arell / Hellström

Laget som helhet
Åberg - Otto - Ölvestad
Strandfeldt - Wennberg - Kalus
Tim - Johner - Sörensen
Laumann - Ljungh - Hank
Lindberg

Andersson - Printz
Gustafsson - Arell/Alexander Hellström
Arnesson - Holm/Granath
Granath/Holm
Falk

Är lite småsvårt att få ihop ett skapligt lag. Tycker dock att ovanstående lag är ganska så rimligt. Förhoppningsvis blir våra unga spelare (Åberg, Wennberg, Sörensen, Hank, Ljungh, Gustafsson, Holm, Arnesson) ett år bättre medan våra gamla spelare (Otto, Ölvestad, Tim) bara blir ett halvår sämre. Hoppas även att Andersson är den powerplay-back vi har saknat i år samt att Strandfeldt blir en riktig succe. Har även medvetet valt att tuffa till laget en del med Kalus, Laumann Ylven, Printz och Arell/Hellström som kommer in med kilon och lite mentalitet. Skulle kunna tänka mig att byta ut Tim mot Almtunas Guter om så krävs. Skulle även kunna slopa båda dessa spelare för att spara stålar då jag tror att vi kan kosta på oss att spela med två juniorer i laget bland forwards. Chet och Adam får förnyat förtroende i kassen. Tycker ändå att det är tre kreativa kedjor som kan göra poäng och en lite tyngre kedja. Saknas kanske fortfarande en naturliga målskytt, därav eventuellt Guter.

Samtidigt svårt att bedöma hur mycket dyrare det blir med spelarförlängningar också. Är ju sagt att vi ska ha mindre spelarbudget nästa säsong. Hur dyr är Laumann te.x? Finns ju andra spelare som kan göra hans jobb, även om det kanske blir avkall på andra delar i spelet (Mitman, Ahlén mfl).
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av SirDIFalot »

Jag vill verkligen se vad den här truppen kan göra under Zabel. Som jag påpekade när vi värvade ihop dessa spelare och även under tiden med Challe så tycker jag den är truppen definitivt är tillräckligt bra för att gå upp. Fortsätter vi hålla ett högt poängsnitt så ser jag gärna att vi jobbar för att behålla samma lag nästa år, i den mån det går givetvis.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:Jag vill verkligen se vad den här truppen kan göra under Zabel. Som jag påpekade när vi värvade ihop dessa spelare och även under tiden med Challe så tycker jag den är truppen definitivt är tillräckligt bra för att gå upp. Fortsätter vi hålla ett högt poängsnitt så ser jag gärna att vi jobbar för att behålla samma lag nästa år, i den mån det går givetvis.
Även i ES? Jag tycker det i alla fall, med kanske tillskott med spelartyper vi inte haft råd med i år (Staffan K-typen). Ett lag som behåller sin fart från HA skaffar ofta många viktiga ES-poäng på hösten.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 - (Nästa år alltså)

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:Jag vill verkligen se vad den här truppen kan göra under Zabel. Som jag påpekade när vi värvade ihop dessa spelare och även under tiden med Challe så tycker jag den är truppen definitivt är tillräckligt bra för att gå upp. Fortsätter vi hålla ett högt poängsnitt så ser jag gärna att vi jobbar för att behålla samma lag nästa år, i den mån det går givetvis.
Även i ES? Jag tycker det i alla fall, med kanske tillskott med spelartyper vi inte haft råd med i år (Staffan K-typen). Ett lag som behåller sin fart från HA skaffar ofta många viktiga ES-poäng på hösten.
Pratade ur ett allsvensk perspektiv och kommer nog göra det tills den dagen det är 100% klart att vi är ES-klara igen.
Expert.
Låst