Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av SirDIFalot »

S24 är det som gäller.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av minalman »

Kan väl bara bli en rekyl tillbaka uppåt? Jag funderar på att vara tankad framför skärmen redan vid nedsläpp så att allt garanterat ser bra ut. Det är med Djurgården som med brudar. Man kan supa dom snygga.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av Isabo »

Hatar S24. Blir Sportradions knapphändiga rapportering för min del.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av zetterberg_88 »

Gäller verkligen att vi studsar tillbaka och vinner matchen imorgon. Orkar inte med ännu en loser trend.

Hoppas vi återgår till kedjorna vi hade innan matchen igår. Sätter bremberg som extra spelare. Finns ingen logik att spela ihop bremberg och hörnqvist då det handlar om typ 3 matcher innan hörnqvist.

Wennberg kedjan måste vi ta tillbaka. Fattar inte varför man plockar bort den kedja som varit med på nästan varje mål.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Isabo skrev:Hatar S24. Blir Sportradions knapphändiga rapportering för min del.
Du menar dom som kallade Chet Pickard för Adam Reideborn under förra matchen?

Är S24 verkligen så dåligt? Helt klart ett hyfsat alternativ när matcherna inte går på Viasat. Vi ska vara jävligt glada att S24 sänder våra matcher när Viasat nobbar dom.
Expert.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av Isabo »

Det är väldigt viktigt ja, just för att det dessutom är en väldigt svår match, Asplöven har tagit några skalper däruppe.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av zetterberg_88 »

Sändningen i sig kan man leva med bara kommentatorerna håller käften.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av SirDIFalot »

zetterberg_88 skrev:Sändningen i sig kan man leva med bara kommentatorerna håller käften.
Firma Holmgren/Ros utklassar väl ändå alternativet som vi får leva med om S24 inte sänder?
https://www.youtube.com/watch?v=ZIl9s-jYbxc

Alltstå allvarligt. Vid 22 minuter "Lämnar pucken ner sen till...eh.. eh.. nummer eh 44 som alltså e... 44:an i.. i vad heter det... "
Expert.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av Isabo »

Jag tycker inte att det är bra eller dåligt själva sändningen, eftersom jag aldrig har sett någon. Det är mer en principfråga, när man har en massa kanaler man betalar för för att se DIF och så visas de bara på nätet där man får betala ytterligare. (Nu har jag inte själv Viasat Hockey, det är andra som har, fortfarande är det principen) Det känns bara som ett halvfult sätt att tjäna lite extrapengar på att där finns ett stort intresse. Det är ju liksom inte heller så att de inte kan visa matchen för att det krockar med någon annan match på Viasat Hockey, måmnga gånger har DIFs match varit den enda som spelats den dagen. Och antalet DIF-matcher på Tv10 kan man räkna på ena handens tummar ungefär...
Och så sänds den ju på en datorskärm, vilket gör att det inte blir lika bra om man är flera som ska kolla tillsammans, vilket oftast är fallet för min del.

Och om de kallar Chet för Reideborn så finns där ju ytterligare en anledning.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av Isabo »

SirDIFalot skrev:
zetterberg_88 skrev:Sändningen i sig kan man leva med bara kommentatorerna håller käften.
Firma Holmgren/Ros utklassar väl ändå alternativet som vi får leva med om S24 inte sänder?
https://www.youtube.com/watch?v=ZIl9s-jYbxc

Alltstå allvarligt. Vid 22 minuter "Lämnar pucken ner sen till...eh.. eh.. nummer eh 44 som alltså e... 44:an i.. i vad heter det... "

Vi höll på att bli galna igår när kommentatorn Vemdetnuvar för hundrafemte gången sade "hitta blad". aldrig hört förr, troligtvis nåt uttryck han just lärt sig som han måste slänga ur sig hela tiden.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av zetterberg_88 »

Vem fan gillar att kolla på hockey på tvn eller datorn. Blir alltid förbannad på kommentatorerna för att dom snackar som mycket skit. Helst hade man sett varje match live. Har varit en lång väntan men snart får vi gå på hovet igen.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av Isabo »

Ja, det är lite av ett självplågeri att se matcher på TV. Kommentatorerna är inte bara dåliga, de är så genomskinliga med att de håller på motståndarna också, hur väl de än försöker dölja det.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av zetterberg_88 »

De får inte prata bra om DIF det är därför. Det är exakt samma som domarna de får inte dömma 50/50 utan måste dömma emot DIF annars blir det fördel för DIF och det är fel enligt alla bönder i landet. I denna liga är alla marginaler emot DIF.

Och vi ligger ganska pyrt till.. jag tror fortfarande på detta men vi måste hålla våra kedjor intakta vi kan inte hoppa runt så fort t.ex. bremberg är tillbaka. Varför ska han få gå in direkt i en första kedja när han inte visat någonting på hela säsongen?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Isabo skrev:Ja, det är lite av ett självplågeri att se matcher på TV. Kommentatorerna är inte bara dåliga, de är så genomskinliga med att de håller på motståndarna också, hur väl de än försöker dölja det.
Jag kan garantera dig att motståndarfansen tycker att kommentatorerna håller på Djurgården. Vi har ju kallats för media stora gull-lag av dom hela säsongen.
Expert.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Asplöven HC - Djurgårdens IF 1/12 2012

Inlägg av Rocky3000 »

zetterberg_88 skrev:Sändningen i sig kan man leva med bara kommentatorerna håller käften.
Dagens bästa! :D
Bild
Skriv svar