NHL13

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL13

Inlägg av zetterberg_88 »

Jupp det kostar ca 320 kr per år. dvs 20-30 spänn i månaden vilket inte känns som något märkvärdigt. Hade det däremot varit uppe mot 100 hade det varit en annan femma.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: NHL13

Inlägg av SirDIFalot »

zetterberg_88 skrev:Jupp det kostar ca 320 kr per år. dvs 20-30 spänn i månaden vilket inte känns som något märkvärdigt. Hade det däremot varit uppe mot 100 hade det varit en annan femma.
Jo, men i jämförelse med 0 kr i månaden på PS3 så är ju förstås PS3:an bättre ur den aspekten också.
Expert.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: NHL13

Inlägg av zetterberg_88 »

Beror ju på hur man ser det. Allting ur online perspektiv är ju klart bättre på Xbox 360 och därmed är det värt att lägga ca 20 kronor i månader tycker i alla fall jag. Den som inte har råd att lägga 20 kronor i månaden har förmodligen inte heller råd att äga ett Xbox 360/PS3.
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: NHL13

Inlägg av elklingo »

Jag syftade på hårdvaran och även, som ni varit inne på, att det kostar pengar för att nyttja xbox online. Skulle inte förvåna mig om 80% av alla användare spelar online på sina konsoler idag, vilket ju gör det konceptet än mer märkligt.
"Målsättning: Top 6"
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

NHL13

Inlägg av zetterberg_88 »

Tycker inte det är märkligt eftersom man vill ha det bästa?
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

NHL13

Inlägg av JohanPez »

Ur ett rent ideologiskt perspektiv (sjukt)
så gillar jag Sonys spellåda mer än Pyttemjuks dito men xboxens klara fördel är att utvecklare inte behöver betala licenspengar för verktygen såsom till PS, detta innebär att xbox kan locka till sig fler spel. Har inte klassiska PS-spelet Final Fantasy tex slutat tillverkas till PS?
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: NHL13

Inlägg av seppuko »

Kommer de göra någon jämförelse så kommer Xboxen vinna denna generation. Allt är så mycket enklare och smidigare gjort på Xboxen. Vill man ha en chatgrupp, tryck X och invita. Du kan spela NHL 13 och han du pratar med Borderlands. Var helt omöjligt på PS3:an förut, vet inte om det fungerar nu. Ps3:an har genom åren lagt till mycket om 360:n hade från början.

Sen att det rent hårdvarumässigt ligger till PS3:ans fördel är en sanning med modifikation. PS3:an består av 7 kärnor som tillsammans blir ruskigt kraftiga, men det är svårprogrammerat och hittills är det bara ett fåtal som verkligen kunnat pressa PS3:an, tex Naughty Dog med Uncharted spelen. Dock blir det inte rent grafisk så mycket bättre, utan det är mer detaljer och rörelse i samma bild som dom kan pressa mer än på 360:n. Som sagt, jag har båda, men valde för första gången i min karriär sedan PS1 att överge Sony en generation för just 360:n. Vi får hoppas Sony kammar till sig till nästa generation då :)

Ni kan ju kika på denna jämförelse om ni har tid och lust:
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: NHL13

Inlägg av elklingo »

zetterberg_88 skrev:Tycker inte det är märkligt eftersom man vill ha det bästa?
Jag tycker det är jämförbart med att man ska betala avgift för att få spela PC-spel online, vem vill det utöver bredbandskostnaden?
"Målsättning: Top 6"
Skriv svar