Djurgårdens IF - Mora IK, 20/10 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
MonK
Inlägg: 39
Blev medlem: 2005-09-04

Inlägg av MonK »

Eftersom folk inte går på matcherna borde JK starta en insamling för ett nyförvärv.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Falk spelade ju mestadels back förra säsongen och var långsam redan då, han har varit en klasscenter men är duktigt over the hill idag.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
MestaMästarna
Inlägg: 2
Blev medlem: 2005-10-20

Inlägg av MestaMästarna »

Kan väl inte göra annat än att instämma med er andra, DIF platsar inte i elitserien, inte med den truppen som vi har. Men, man får väl hoppas på att det bara är en trög start, eller något. Det skulle ju vara roligare att se DIF spela i en lägre division, så det blir match iaf. Är det några som ska leka på en DIF match, så är det väl ändå DIF?

Detta var pinsamt, hoppas att SAMTLIGA i laget,både spelare och ledare, tar sej i kragen efter dessa stor förluster och inser vad som håller på att hända.

VAKNA!
MonK
Inlägg: 39
Blev medlem: 2005-09-04

Inlägg av MonK »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 13,00.html

BRA NU BÖRJAR VI RUSTA FÖR KVALSERIEN!!
geezeus
Inlägg: 9
Blev medlem: 2005-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Västerort

Skämmas????

Inlägg av geezeus »

Jag är stolt över Djurgården. Jag tänker inte skämmas. Jag tänker inte överge vårt lag.

Jag tycker inte om dagens insats men:

Jag är Djurgårdare

Även i motgång
I alla serier och
Även på plats, på tisdag

cu

geez
luciferion
Inlägg: 5
Blev medlem: 2005-10-11

..

Inlägg av luciferion »

..jag tänker inte stödja detta mer i år.... :evil: Styrelsen kan ta detta lag och köra rakt upp i ******. Tack för ert brev om förutsättningarna innan säsongen började. Hoppas ni får ihop mer pengar nu.....
Användarvisningsbild
Zkar
Inlägg: 167
Blev medlem: 2005-06-16

Suck

Inlägg av Zkar »

Jag gråter floder när jag ser mitt kära DIF spela hockey som min lillebrors lag.
DIF evigt trogen
Lädersliparen
Inlägg: 80
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Lädersliparen »

[quote="Ritterwand"]Jag förstår inte varför alla har tippat mora sist. quote]

Inte alla. Jag tror jag hade dom typ 5'a vid seriens slut i tråden här på forumet
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Lädersliparen skrev:
Ritterwand skrev:Jag förstår inte varför alla har tippat mora sist.

Inte alla. Jag tror jag hade dom typ 5'a vid seriens slut i tråden här på forumet
Jo, men de flesta hade dem sist. Min undre halva från tippningstråden är följande:
7. Södertälje
8. Brynäs
--------------
9. Mora
10. Modo
--------------
11. Leksand
12. Djurgården
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av Djurgårn »

vårt numerära underläge var tamefan det sämsta jag sett...

Så jävla lamt och segt så man vet inte om man ska skratta eller gråta.
Fy fan, usch och fy och allt sånt..

Denna match va riktigt usel, bättring nu eller så åker vi ur direkt.
Med detta spel så kan definitivt Rögle, Skellefteå och de övriga ge oss en utmaning i kvalserien, för det är väll det som vi siktar på, eller......?
Lädersliparen
Inlägg: 80
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Lädersliparen »

Kagen skrev:Falk spelade ju mestadels back förra säsongen och var långsam redan då, han har varit en klasscenter men är duktigt over the hill idag.
Jag har alltid gillat falken skarpt, "innan" han började snålåka.
Jag har ingen statistik, men vågar nog chansa att han har vunnit elitseriens haknings liga i utvisningsbåset senaste säsongerna. Va fan trampa på lite i stället. tyvärr sköter spelarna försäsongsträningen mestadels själva samt individuellt om jag förstått det rätt, med följetånger på bosön vilket inte kanske är gott.

Så som ovanstående sa. Japp rejält over the hill.

Tips: låt Ölvestad vara ass tränare i fysen, den killen trampar mer själv en halva laget tillsammans.

Någon som förresten vet om Osten Östlund fortfarande har rekordet på bosöns benexplosivitets test?
al bundy
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av al bundy »

SKRÄMMANDE!
Det sk lag vi ser på isen spelar inte som ett lag och har heller inget självförtroende.
Klent agerande i båset av ledarna och spelare som åker omkring och är statister på isen.
HAR DOM BETALT?
Vi har inte tillräckligt med spelare idag, så jag föreslår ledarna att toppa.
Just det enda rätta för att hänga med.
Mika å Adam i ena backparet bakom Linkan, Thore och Eklund. (enda sättet att få fart på gamle trötte Pelle). Den kedjan skall prestera!
Sen vill jag se Ronnie med Ryman bakom Rudan, Ölvestad och Krisse. En kedja som skall pumpa och kunna prestera.
Sen en tredjeline med resten! Utgångsläge Liwing och Björk bakom Falk, Thörn och Hörnqvist. Två ungtuppar som kan pumpa på. När Falkens vingar inte orkar så slänger man in Nordfeldt.

Fast i ärlighetens namn. Vem lyssnar!

Däremot så kommer det förstärkningar så fort fönstret öppnar igen.

Å då hoppas jag man bara behåller Ronnie och Adam på backen. Resten byter man ut då dom inte ens håller div1 klass.
En skam att dom alls får dra Djurgårdströjan över huvudet.

Publiken kommer att svika i en större grad om detta fortsätter, TRO MIG!

1300 på Globen är inte otänkbart.

HANDLA!
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av DIF 4 EVER »

2-5 mot Mora hemma. Mot ett av seriens sämsta lag. Detta efter en USEL insats.
Men det har man ju vant sig vid den här säsongen.
Tycker verkligen att spelare och ledare ska ransaka sig själva efter den här matchen.

Skämmes ta mej f-n!!

Det mest tragiska är att Mora inte ens spelade bra idag. De gjorde en skitmatch, ändå vinner de med 3 mål!!!
Det tyder på extremt dålig inställning eller helt enkelt att förmågan att hänga kvar i elitserien inte finns. Truppen är alldeles för dålig.

Men vad annat hade man kunnat vänta när det enbart värvades allsvenska backar och en helt okänd norrman?
Thoresen, Linkan, Adam Andersson och möjligen Lassila kan behålla hedern. Alla andra borde skämmas!!!
Senast redigerad av DIF 4 EVER den 2005-10-20 23:32:08, redigerad totalt 2 gång.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Fler går och ser allsvensk hockey i Umeå än vad som ser elitseriehockey i Stockholm, iaf sett till senaste omgången - Björklöven-Skellefteå publiksiffra 5 638.
Jag vet inte ens vad ladan/arenan heter i Umeå.

I samma serie, allsvenskan alltså, lyckades Hammarby locka hela 357 stycken till matchen mot Arboga.

Hockeyn är inte het i Stockholm just nu.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
knarkspan
Inlägg: 15
Blev medlem: 2005-10-19
Ort: Frostmofjället

Inlägg av knarkspan »

Kagen...

Just den där matchen är kanske ingen rättvis jämförelse. Björklöven vs SAIK drar alltid storpublik. Andra Lövenmatcher har inte snittat 5000 den här säsongen. När Löven mötte Sundsvall var det 2500 på läktarn. Bajen vs AIK drog 3100 enligt swehockey.. som även berättar att derbyt i Div 1A, Storfors-Pite HC drog över tusen pers till isladan.

För mig verkar det helt bisarrt att inte fler går å serpå matchen. Hammarby har ju dessutom skalat bort "showen" enligt dem själva, så old school-feeling finns ju för dom som behöver det! Laget är ett mittenlag, inget strykgäng
*perplex*
Skriv svar