Djurgårdens IF - Mora IK, 20/10 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Inlägg av chribba »

Fy fan va jag skäms!

Har alltid stöttat, försökt vara positiv och sett ljusglimtar (även om de synnerligen har varit svåra att se..)

Det enda jag ser just nu är mörker..Vi är fruktansvärt tama och dåliga, visar ingen som helst kämpaglöd..INGENTING FUNGERAR...
Jag kan inte förstå hur vi, PÅ HEMMAPLAN, kan bli fullständigt utspelade av ett anonymt, tråkigt och (inför den här matchen) fullständigt ofarligt lag offensivt..
För många av er är detta ingen överaskning..Många av er påpekade på ett tidigt stadie att vi har en alldeles för tunn trupp..Visst är det så, det är jag den första att skriva under på, men oavsett hur svaga eller oskickliga spelare vi har så är de fanimej SKYLDIGA oss fans att i alla fall kriga och kämpa..Inte ens det orkar dessa slöfockar med..Det är DET jag är mest besviken på...Har följt DIF sen i slutet av 80-talet och gått på ,i snitt,10-15 matcher om året..HAR ALDRIG NÅGONSIN TIDIGARE SKÄMTS ÖVER DETTA LAG. Jag har enbart kännt stolthet.. Nu skäms jag något det grövsta..


113 WHB
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Nåt måste göras, det är nog alla inblandade överrens om.
Frågan är bara vad, det finns inga pengar, ingen publik, inga rika oljemiljadärer som hejar på DIF.

Ingen bra uppladdning inför kvalserien detta, att få dyngspö i 38 av 50 omgångar.
Där kan t.o.m. Oskarshamn bli ett övermäktigt motstånd.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Bigge skrev:hockeyn är inte död, men lär bli i sthlm om inget händer!
Så länge de ekonomiska skillnaderna gör att i princip alla de bästa svenska spelarna återfinns i de 4 bästa lagen och så länge man har en regeltolkning som gynnar de destruktiva spelarna och coacher som förespråkar statiskt, avaktande spel så kommer elitserien långsamt ta livet av sig själv. De nybyggda arenorna och borttagandet av rödlinjen var en "quick fix" men i långa loppet så måste man genomföra en rad reformer för att få tillbaks en positiv, offensiv och framför allt jämn elitserie.
Användarvisningsbild
SugarRay
Inlägg: 13
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av SugarRay »

Mora var riktigt dåliga idag. Ändå spelar man ut DIF fullständigt. Jag lämnade globen efter 2 perioder och kommer inte sätta min fot där igen den här säsongen. Det är ta mig fan sorligt att se på dessa talanglösa lirare Djurgården ställer upp med. Kan bara komma på 4-5 stycken som är värda att bära våran matchtröja. Är ytterst tveksam om DIF skulle tillhöra toppen av allsvenskan.
sajbermarmelad
Inlägg: 7
Blev medlem: 2005-09-11
Ort: Stockholm (NACKA)
Kontakt:

Inlägg av sajbermarmelad »

Blir rolilga derbyn nästa år men de förlorar väll vi också..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SugarRay skrev:Mora var riktigt dåliga idag. Ändå spelar man ut DIF fullständigt. Jag lämnade globen efter 2 perioder och kommer inte sätta min fot där igen den här säsongen. Det är ta mig fan sorligt att se på dessa talanglösa lirare Djurgården ställer upp med. Kan bara komma på 4-5 stycken som är värda att bära våran matchtröja. Är ytterst tveksam om DIF skulle tillhöra toppen av allsvenskan.

Precis, hur tänkte man när Mattsson, Ryman (& flera andra som jag inte vill lära mig namnen på) fick kontrakt?

-Jo, vi gör så att vi börjar om på noll innan vi åkt ur Elitserien, så tar vi in blandade div.1 spelare som kostar gratis.
Jaaa - det där tror vi stenhårt på, så gör vi.

Nu ser vi det oundvikliga resultatet, låååångt lidande till April.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

Det såg väldigt bra ut i dag - de första fem minuterna av matchen samt första tio i andra. Resten var ren skit. Andra halvan av matchen var det sämsta jag sett Djurgården prestera någonsin och då har jag följt laget i knappt två årtionden.

Linkan är bra, Ölvestad kämpar och Thoresen är smågiftig. Resten är dynga. Lassila har varit skaplig tidigare, men var dålig i dag. Till hans försvar ska sägas att han har Elitseriens i särklass sämsta backuppställning någonsin framför sig.

Tre av baklängesmålen hade undvikits vid ett resolut försvarsspel.

Nu är det bara att hoppas att Leksand fortsätter ha det tungt och att Mora inte tar så många poäng innan transferfönstret öppnar. då kan vi nämligen förstärkas med två backar och förhoppningsvis även Ottosson.
John älskar DIF!
Inlägg: 100
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Älta

helvete

Inlägg av John älskar DIF! »

blir så jävla trött o arg på dem jävla gubbarna som sitter på läktarna o bara snackar om att dem e dåliga o analyserar som fan ..va fan börja sjung ..vi måste ju hjälpa våra gubbar nu när de går som tyngst inte gnälla..håller me om att de spelar helt jävla bedrövligt ..men vi måste ändå stå upp för vårt lag!!! kom igen nu djurgården nu jävlar ska vi börja vinna o kom igen nu alla djurgårdare börja gå på matcherna o sjung i klacken:D

HEJA DIF!!!! DIF I MITT HJÄRTA FÖRALLTID!
Användarvisningsbild
Legion
Inlägg: 46
Blev medlem: 2005-06-09

Ligg kvar på rygg, det är snart över.

Inlägg av Legion »

Ja, nyss hemkommen från det värsta pajaseri jag någonsin skådat.

Vi hör inte hemma i elitserien, vi blir pippade av ett gäng amatörer som kommer från ett ställe som endast är känt för två saker. Dels att det är helt otillgängligt dels att de har en usel snöröjning i centrum, förlåt, på bygatan.

Anledningen till att vi blir det är inte att vi är dåliga, Jo förresten, vi suger hejdlöst! Den största anledningen är att vi inte kämpar, vi hade fan gett upp innan lunch igår. Att se DIF agera på detta sätt är fanimej penibelt.

Jag kan acceptera en förlust om man förlorar trots att man kämpat till sista droppen och att man möter övermäktigt motstånd.

Jag kan till och med acceptera att man har en dålig dag och förlorar på att ingenting fungerar som det ska, men då ser man till att åtminsotne tackla upp motståndaren som ett jävla frimärke i sargen.

Jag accepterar INTE att man uppträder som Falken,Strömberg och Eklund m.fl.

Det är dumt att ens tro att ett par nyförvärv kan hjälpa oss ur detta. Ligg kvar på rygg istället killar, om några månader är det över. Kvalserien kommer vi aldrig överleva!!

P.S Jag antar att någon förmodligen kommer att moderera detta inlägg så läs och begrunda så länge det får ligga kvar.
knarkspan
Inlägg: 15
Blev medlem: 2005-10-19
Ort: Frostmofjället

Inlägg av knarkspan »

fan ledningen kanske inte ens vill klara ett kval :) dom kanske ser fram emot en degradering, flera derbymatcher mot 3 andra lag från stockholmsområdet (de två "stora" + almtuna)... bygga upp intresset för sporten i stan från grunden igen, hyffsa upp bankkontot med lägre spelarlöner etc etc. Fixa "sunda" finanser som det heter. Fan vet om det inte är det enda som återstår o göra i läget... det här laget kommer inte att dra publik annat än genom sin totala mediokritet.. en magisk svit på slutspel tar slut här och nu..

Stoltz roterar i sin grav.
sajbermarmelad
Inlägg: 7
Blev medlem: 2005-09-11
Ort: Stockholm (NACKA)
Kontakt:

Inlägg av sajbermarmelad »

Ja, haha iofs skulle jag inte bry mig så jävla mycket om vi åkte ner..

Lite derbyn skadar väll inte ;)
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

..

Inlägg av nutarvidom »

jag brukar vara ganska positiv, men jag är benägen att hålla med. Så in i helvete jävla lojt. Strömberg är ju så dålig!

Jag ser inte hur vi ska kunna klara kvalserien.
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Dags för min åsikt!

Inlägg av Gårdare »

Förnedrade av Mora inför drygt 2500 personer (kunde inte varit fler). Klacken sjunger "Vi hatar Mora" eller "Stå upp om du älskar DIF".....
Skall man skratta eller gråta?

Dagens lag agerar som ett gäng inkompetenta amatörer (förlåt Linkan och Thoresen) vilka inte borde ställa ut skridskorna på isen. Att beskåda det högaktiga pajjaseriet som pågår på planen skär i ett blödande djurgårdshjärta. Ingen som hellst spelidé, inga linjer i spelet, ingen som tar tag i situationen. Ölvestad(sk Kapten), Falk (trött jävel) Liwing (MR Jr) Ronnie (sarg ut), Mika (Mr felpass) Kristoffersson (Glaslirare) Adam (Mr Mats TRygg)
Dags att skärpa sig!! Det ser ju för fan fördjävligt ut!

TA NU ERT JÄVLA ANSVAR!!

Klockan fungerar inte, mats intervjuar och snackar om Timrå och Mora, isen är inte OK, lite folk på läktaren...Allt är tamejfan Kalle Anka!!

Och nu skall "Garpen" hitta nya spelare? "Det finns inga tillgängliga" hm.....
Orzagh till Luleå. Där kom första pungsparken.....

Nä, jag hörde att BB-Linda söker nytt jobb. Kanske vill hon jobba i DIF? I jämförelse med våra tidigare sk nyförvärv kommer hon inte göra bort sig....
MonK
Inlägg: 39
Blev medlem: 2005-09-04

Inlägg av MonK »

lugn,lugn planen är att spara sig till kvalserien. att komma mellan slutspel och kvalserie vore ekonomiskt självmord!.

Aja börjar få svårt att se att detta lag ska klara kvalserien :cry:
Användarvisningsbild
grandstoff
Inlägg: 227
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Örebro

Re: ..

Inlägg av grandstoff »

nutarvidom skrev:jag brukar vara ganska positiv, men jag är benägen att hålla med. Så in i helvete jävla lojt. Strömberg är ju så dålig!

Jag ser inte hur vi ska kunna klara kvalserien.
Borde inte en rejäl skopa sk*t landa över Falk? En enda poäng på elva matcher är ju groteskt dåligt av en spelare som bör vara en av lagets stöttepelare.
Skriv svar