Laguppställning WC 2013

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Laguppställning WC 2013

Inlägg av 1962FenderStrat »

Vilka djurgårdare kommer att få spela i WC 2013? Ingen av den ordinare truppen är jag rädd men Murray & Landeskog är givna.

I övrigt blir det nog alla de gamla rävarna. Kronwall, Zetterberg, H. Lundqvist, Alfredsson, A. Steen.

Feel free att komma upp med förslag på eventuella femmor inför WC 2013!

1:a

Zetterberg - Alfredsson - Landeskog
Kronwall - Murray

BOOM, tungt artilleri som vaktar bakåt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Laguppställning WC 2013

Inlägg av SirDIFalot »

1962FenderStrat skrev:Vilka djurgårdare kommer att få spela i WC 2013? Ingen av den ordinare truppen är jag rädd men Murray & Landeskog är givna.

I övrigt blir det nog alla de gamla rävarna. Kronwall, Zetterberg, H. Lundqvist, Alfredsson, A. Steen.

Feel free att komma upp med förslag på eventuella femmor inför WC 2013!

1:a

Zetterberg - Alfredsson - Landeskog
Kronwall - Murray

BOOM, tungt artilleri som vaktar bakåt.
Det finns ju en ganska stor risk att det blir noll NHL-spelare i VM på grund av lockouten.

(Alfie är inte center för övrigt)
Expert.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Laguppställning WC 2013

Inlägg av 1962FenderStrat »

Om det blir noll NHL-spelare i VM kan det finnas öppningar för djurgårdsspelare?

Tycker fan att Jimmie har en plats i VM-truppen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Laguppställning WC 2013

Inlägg av SirDIFalot »

1962FenderStrat skrev:Om det blir noll NHL-spelare i VM kan det finnas öppningar för djurgårdsspelare?

Tycker fan att Jimmie har en plats i VM-truppen.
Var han inte med efter 09/10 har jag svårt att se honom komma med nu.

Särskilt med det stora antalet duktiga svenskar i KHL. Martin Thörnberg är ju exempelvis KHL's bästa målskytt.
Expert.
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Sv: Laguppställning WC 2013

Inlägg av David1891 »

Alfie kan man nog glömma. Håller lockouten i sig kan det bli ett jäkla bra VM. Men vi får se. I det fallet tror jag en trupp kan se ut något liknande:

Hörnqvist - Zetterberg - Franzen
Murray - Karlsson

L. Eriksson - Bäckström - Landeskog
N. Kronwall - J. Eriksson

H. Sedin - D. Sedin - Samuelsson
S. Kronwall - Oduya

Kruger - Berglund - Steen
Ekman-Larsson - Hedman

Målvakter:
H. Lundqvist
Fasth

Extra Spelare:
J. Lundqvist
Hagelin

Har säkert missat extremt mycket men första försöket på en toppad landslagsuppställning :)
Senast redigerad av David1891 den 2012-10-20 17:58:45, redigerad totalt 1 gånger.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Laguppställning WC 2013

Inlägg av SirDIFalot »

Tror ni verkligen Murray är med i VM om lockouten håller i sig? Dvs om ALLA NHL-spelare är tillgängliga? Har väldigt svårt att se det.

De som tar paus hela året förresten. Hur sugen är man på att ha med dom i VM? Vilken form är dom i efter ett år utan hockey?
Expert.
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Laguppställning WC 2013

Inlägg av David1891 »

SirDIFalot skrev:Tror ni verkligen Murray är med i VM om lockouten håller i sig? Dvs om ALLA NHL-spelare är tillgängliga? Har väldigt svårt att se det.

De som tar paus hela året förresten. Hur sugen är man på att ha med dom i VM? Vilken form är dom i efter ett år utan hockey?
Kanske överdrev lite som satte honom i första femman ;) Tror däremot han kommer vara med just p.g.a. att han spelat och kommer vara i någorlunda bra form iaf. Annars nej, spelare som Enström, Grossman och Hjalmarsson går alla före Murray i min bok.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Re: Laguppställning WC 2013

Inlägg av SirDIFalot »

David1891 skrev:
SirDIFalot skrev:Tror ni verkligen Murray är med i VM om lockouten håller i sig? Dvs om ALLA NHL-spelare är tillgängliga? Har väldigt svårt att se det.

De som tar paus hela året förresten. Hur sugen är man på att ha med dom i VM? Vilken form är dom i efter ett år utan hockey?
Kanske överdrev lite som satte honom i första femman ;) Tror däremot han kommer vara med just p.g.a. att han spelat och kommer vara i någorlunda bra form iaf. Annars nej, spelare som Enström, Grossman och Hjalmarsson går alla före Murray i min bok.
Absolut. I synnerhet på stor rink.
Expert.
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Sv: Laguppställning WC 2013

Inlägg av David1891 »

Mårts kan få det väldigt jobbigt om han kan välja fritt mellan alla NHL spelare. Kommer bli så att en jävla massa grymt bra spelare inte får plats i truppen. Men så är det när man har bra spelare. Däremot hoppas jag lockouten löser sig som NHL fan. Enda fördelen med lockouten enligt mig är just att VM kan bli otroligt bra.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Laguppställning WC 2013

Inlägg av Mattias_87 »

David1891 skrev:Enda fördelen med lockouten enligt mig är just att VM kan bli otroligt bra.
Och att det gynnar Djurgården framförallt just nu.
Avskaffa tre mot tre.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Laguppställning WC 2013

Inlägg av Rix »

Loui Eriksson - Zäta - Franzen
Karlsson - Kronwall

Hörnqvist - Bäckström - Landeskog
Hjalmarsson - Edler

D.Sedin - H Sedin - Stålberg
Murray - OEL

Hagelin - Berglund - Steen
Jonathan Ericsson - Oduya

Målvakter:
Henrik Lundqvist
Victor Fasthfrusen
Robin Lehner

Extraspelare:
Niklas Persson - En tuff spelare som alltid ställer upp i VM annars, kan få en extraplats.
Joel Lundqvist - Gjorde det jävligt bra i förra VM tills han blev skadad.

Har väl kanske glömt någon eller inte tagit med någon som ni tycker man ska ha, men detta VM lag skulle vara snuskigt bra.
Förutsätt att alla dessa är tillgängliga och alla vill vara med.
Användarvisningsbild
AdamPickard
Inlägg: 317
Blev medlem: 2012-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Laguppställning WC 2013

Inlägg av AdamPickard »

SirDIFalot skrev:Tror ni verkligen Murray är med i VM om lockouten håller i sig? Dvs om ALLA NHL-spelare är tillgängliga? Har väldigt svårt att se det.

De som tar paus hela året förresten. Hur sugen är man på att ha med dom i VM? Vilken form är dom i efter ett år utan hockey?
De som tar paus under året borde ju vara extra sugna att komma hem till Stockholm och spela VM.
Tror jag iallafall
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17508
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Laguppställning WC 2013

Inlägg av SirDIFalot »

AdamPickard skrev:
SirDIFalot skrev:Tror ni verkligen Murray är med i VM om lockouten håller i sig? Dvs om ALLA NHL-spelare är tillgängliga? Har väldigt svårt att se det.

De som tar paus hela året förresten. Hur sugen är man på att ha med dom i VM? Vilken form är dom i efter ett år utan hockey?
De som tar paus under året borde ju vara extra sugna att komma hem till Stockholm och spela VM.
Tror jag iallafall
Men vem vill ha in exempelvis en spelare som inte spelat hockey på 13 månader typ? Om han spelade i ett lag som missade slutspel 11/12
Expert.
Skriv svar