VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av Salas »

Jag var bara tvungen att starta en tråd för att skriva det här...

JAG ÄR SÅ JÄVLA STOLT ÖVER ATT VARA SVENSK!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av -daniel- »

Suttit och garvat i en timme nu... känns så osannolikt så det fan finns inte. Sämsta halvlek jag sett. Tråkigaste sport jag sett (om man var färgad svensk, vill säga). Sen vettifan vad som hände. Sport är ett mentalt spel...

Undra hur många % av sveriges befolkning som såg matchen som stängde av efter 4-0 målet? Skall vi tippa på 80%? :lol:
Bild
Användarvisningsbild
Silverminken
Inlägg: 277
Blev medlem: 2007-11-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Uppsala

Re: VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av Silverminken »

-daniel- skrev:Suttit och garvat i en timme nu... känns så osannolikt så det fan finns inte. Sämsta halvlek jag sett. Tråkigaste sport jag sett (om man var färgad svensk, vill säga). Sen vettifan vad som hände. Sport är ett mentalt spel...

Undra hur många % av sveriges befolkning som såg matchen som stängde av efter 4-0 målet? Skall vi tippa på 80%? :lol:
Ska erkänna att jag stängde av men blev som tur va varnad vid 4-2. sååååååååååå sköööööööönt! Fast det är hel omöjligt, har inte hämtat mig än. DET. GÅR. INTE
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av Jepe »

Kollade hela matchen eftersom jag inte orkade hämta kontrollen som frugan lagt längre bort och byta kanal. Hur grym Sveriges andra halvlek var så har jag nog aldrig sett Tyskland tappa spelet såhär! Vad hände där egentligen?

I första halvlek var vi ju totalt bortrullade, att bilden sen hackade som en sjuk fulstream gjorde ju min bragd att inte byta kanal ännu större.

Kim Källström - får han inte starta nästa match så vettifan. Neuer hade inte sin bästa match heller vilket vi ska vara tacksamma för.
2014-04-07, vad hände?
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av Mash »

Första 55' var som en dålig kopia av Djurgården Hockeys 10/11 säsong. Sämre fotboll finns inte!

35 minuter var däremot betydligt bättre! Herrejävlar vilken vändning och kämparanda.
Trodde helt seriöst på 6-0 efter 4-0 målet. Vad var oddset för 4-4 egentligen?

Underbart att vara svensk!
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av Staten »

Svensk bragd eller tysk kollaps. Vet inte vad som hände men jäkligt kul var det. Vem fan hämtar upp ett underläge med 0-4? Mot Tyskland. Som har hemmaplan.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kims tre ass. på en halvlek, borta mot Tyskland är ganska oslagbart. Avd. Individuella prestationer

Sjuk sjuk match. :)
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av Sjöwall »

Reinfeldt gör en märklig gest under gårdagens match. Lite komiskt att han gör det i Tyskland ;)

Bild
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av 1962FenderStrat »

HAHAHA, Fail.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av Rix »

Skönt kryss som fan, detta skickar en tydlig singnal till topplagen där ute att Sverige inte är så dåliga att man helt plötsligt kan sluta spela fotboll och tro att matchen är klar. 30 underbara minuter!

Skönt också att Kim kommer in visar klass direkt! :D
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av Manijock »

Och ändå kan jag inte sluta tänka på vad som hänt om Sana kunde rulla in bollen i öppet mål, och om Sverige kunde spela fotboll i första halvleken också. Spöa Tyskarna borta hade varit en skalp att skryta med de kommande 10 åren. Oavgjort känns ändå lite sniket, även om jag förmodligen vrålade högst av alla på Pub Mcewans här i Nyköping när Elm satte den :lol:
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av Caveman »

Sjöwall skrev:Reinfeldt gör en märklig gest under gårdagens match. Lite komiskt att han gör det i Tyskland ;)

Bild

Tycker det ser ut som han kör en; Skål för Djurgår´n ska det va´.......
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Silverminken skrev:
-daniel- skrev:Suttit och garvat i en timme nu... känns så osannolikt så det fan finns inte. Sämsta halvlek jag sett. Tråkigaste sport jag sett (om man var färgad svensk, vill säga). Sen vettifan vad som hände. Sport är ett mentalt spel...

Undra hur många % av sveriges befolkning som såg matchen som stängde av efter 4-0 målet? Skall vi tippa på 80%? :lol:
Ska erkänna att jag stängde av men blev som tur va varnad vid 4-2. sååååååååååå sköööööööönt! Fast det är hel omöjligt, har inte hämtat mig än. DET. GÅR. INTE

Var vaken till 02-tiden, pulsen ville liksom aldrig gå ner.
Efter typ 40 års "sporttittande" trodde jag att allt var upplevt, fanns inget mer kvar.
Men detta slår ut allt jag sett tidigare.
Att hämta in 0-4 mot Tyskland i Tyskland i tävlingssammanhang, Aaah det ska helt enkelt inte gå.
Grymt glad att jag härdade ut & inte stängde av där vid 4-0-målet.

Väldigt svårt att förklara för ej invigda sportfånar (har många såna vänner) hur stort detta egentligen är, det går förresten inte.

Zlatan växte en dimension i mina ögon i denna match.
Han tog sitt ansvar som kapten & fick med sig laget när det gick tungt, istället för att stå & vifta uppgivet på offensiv planhalva.
Hans klapp på Sanas mage efter öppet-mål-missen var riktigt gullig att se.
Kanske har "Den långe" växt upp & mognat till sist..?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av Daniel942 »

Hahahaha.. Någon skön Djurgårdare som har klippt ihop detta, hitler får reda på att det blev 4-4.
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: VM-kval Fotboll - Brasilien 2014

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Elmander må vara född på fel ställe i Sverige, men han är en hjälte i denna match (Irland).
Uppträder som en Järnkamin kort & gott.
Springer, river, sliter, tacklas, fälls, gör mål, fälls igen, reser sig, tar en 40m löpning, rivs ner igen, garvar åt domaren, klappar Irländare på kinden.
#11 = Passion!

Annars hade backlinjen stora problem inledningsvis, Firma Per Nilsson/Lustig, uuuhh.

Zlatan, som vanligt lite svårare att komma till mot Brittiskt kött-motstånd.
Men men, vi är med i racet igen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar