Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17538
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/10 2012

Inlägg av SirDIFalot »

DOUGLAS MURRAY #3
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

SirDIFalot skrev:DOUGLAS MURRAY #3
Mäktigt!

Man kan ju förvänta sig resolut försvarsspel och jävlaranamma, men över det har jag inte en aning om vad vi får se av Douglas. Och då har jag ändå sett honom en hel del. Stor rink och ringrost är ju oroande begrepp, och vad har han fått för instruktioner av Challe? Ska han spela PP? Sällan jag sett något bra offensivt av honom (defensiv roll i Sharks ju) men man kanske räknar med det nu, eller? Har inte en aning, haha, det blir spännande att se!

EDIT: lite av det jag funderar på är om en duktig(t) defensiv NHL-back kan bidra även offensivt i en sämre serie som allsvenskan. Hoppas fokuset ligger på defensiven iaf, resten är ev. bonus.
Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2012-10-01 16:14:28, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock
Inlägg: 7839
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Manijock »

Nu gäller det för DIF Hockey att vara smarta. Förberedningstiden blev kanske inte optimal, hade gärna haft en vecka att gå på, men nu gäller det bara att hetsa, hetsa OCH hetsa. Kan bli en riktigt bra publiksiffra om vi nu bara vill. Bombardera upp det på hemsidan, MISSA INTE #3 MURRAYS DEBUT", ring Järnkaminerna som smackar upp det på sin hemsida, kanske någon kampanj? Nu gäller att få tummen ur arslet. Jag tänker meddela alla mina Djurgårdspolare om läget, och förhoppningsvis få med mig de flesta upp till Hovet.

DET GÖR ONT ATT MÖTA DOUGLAS
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Ohddan »

Ojojojojoj.. ÄNTLIGEN.

5 - 0 WO Inte en chans att Karlsk... vågar sig in på Hovet nu :D
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av minalman »

Vi hängde mot repen och lät dem slå på oss i sju omgångar för att gå på knock i den åttonde. Klassiskt!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av spocksbeard »

Oj nu är man taggad igen.. :mrgreen: Murray day...
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Rix »

Kom igen nu DIF, visa att vi hör hemma i toppen!
DIFÖrebro
Inlägg: 165
Blev medlem: 2012-03-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av DIFÖrebro »

Vi har en av de mest jobbiga veckorna vi någonsin kommer ha i årets allsvenska.

Denna match, mot laget som bara slås av kvalseriens Rögle i hårt arbete, fysiskt spel och slitvargsmentalitet.
Sen kommer Leksand som är ungefär samma stil, fast dom är skickliga med puck också.

Jag hoppas Murray kan ha en lugnande och vägvisande roll i vårt lag, gudars vad vi kommer behöva hans tyngd, självsäkerhet och "ägande" av vårt mål.

Negativ och jävlig som jag är, spår jag 1-3 tyvärr. Jag tror inte att vi har en chans mot ett galet taggat Karlskoga.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1265
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Henkos »

Fan vad härligt att återigen få bevittna en kvalitetsmatch på s24.se








Not.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Rix »

1. Linkan - Johner - Jimmie
Kedjan där Jimmie driver upp farten med Johner, Linkan kan lägga mackor till Johner som skjuter stenhårt i mål!

2. Ljungh - Otto - Wennberg

En kedja med mycket fart. Otto klarar av att ta defensivt ansvar och låter Wennberg/Ljungh använda sin fart.

3. Tim - Fimpen - Hank
Jobbig kedja att möta, rullar mycket puck och Fimpen/Hank tacklar på och ska vara snuskigt jobbiga att möta. Perfekt tredje kedja som eventuellt kan stå för en del poäng.

4. Sörenssen - Holmqvist - Blomstrand
En kedja med spelare som har mycket i sig, men det verkar inte vilja sig just nu. Kan gå in och avlasta och spela smart. Kan säkert producera en del framåt men hålla tätt bakåt också.

Extra: Åberg.
Inget ont om Åberg, han kriga och kämpar, men målen kommer inte och då ser jag ingen anledning till att han ska gå före de andra just nu. Kanske behöver få lite speltid i J20 för att få in en del enkla puckar.

Backpar:

1. Timmy - Lidström
Stabilt backpar såväl defensivt som offensivt och de kan bidra framåt, bra skott på båda.

2. Murray - Gustafsson (Holm mot BIK)
Gustafsson har ett förbannat fint skott och Murray kan hjälpa honom att styra upp defensiven. Nu är ju Gustafsson borta men när han är tillgänglig så vill jag se honom här.

3. Granath - Holm (Falk/Lennhammer mot BIK)
Rent defensivt är detta backpar lite darrigt. Granath och Holm går tyvärr ofta bort sig, så här kanske man måste hitta ett annat backpar. Men ska kunna spela smart och stabilt om de båda kommer upp i nivå.

Extra: Lennhammer/Falk

Falk och Lennhammer får slåss om sista platsen. Lennhammer är bra offensivt och jag förstår inte varför han inte får chansen i PP? Han är en av få högerskyttar i detta lag som dessutom har ett bra skott. Falk är ung och kan få gå in och avlasta då och då.

Självklart behöver ni inte hålla med mig, men jag skulle tycka dessa kedjor/backpar hade varit kanon att se!
DIFiskogen
Inlägg: 102
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av DIFiskogen »

Mvg, dock håller jag inte med om Elias, våran bästa back bakåt och det är väl det han ska vara med.. :)
Användarvisningsbild
Acke83
Inlägg: 285
Blev medlem: 2010-01-02

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Acke83 »

Hoppas det inte blir något jippo kring murray nu före matchen som mora körde med kopitar. Ingen är större än läget och jag ser mycket hellre att han tackas av etc isf när det är dags för honom att dra vidare.
Manijock
Inlägg: 7839
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Manijock »

Såååååja DIF, det första man ser när man går in på difhockey(efter mitt tips om att man ska "Bombardera upp det på hemsidan") är just ett FETT BOMBARDEMANG :D De ansvariga kanske läser hära ändå...

Dessutom är Erik Gustafsson tillbaka på onsdag enligt Challe. Kanske även Arnesson, som om det skulle spela någon roll!
Senast redigerad av Manijock den 2012-10-01 18:08:42, redigerad totalt 1 gånger.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av Morwin »

fy fan va man saknar Nils :( Hade varit underbart att se honom med Douglas :/
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012

Inlägg av sensei »

Blotta tanken på att se #3 Murray glida in på isen iklädd skölden i mitt hjärta ger mig gåshud.

Med det sagt, så är jag bekymrad. Hur resonerar han? Det finns så mycket i det här laget att bära på axlarna. Ett backspel som inte alls fungerar, en fysiskt och engagerat backspel framför eget mål som är helt obefintligt.

Men Murray är såklart ett fullblodsproffs idag. Jag hoppas att han tar det här för vad det är, och bara går ut och gör sitt bästa helt enkelt.

När Erik är frisk så ser jag helst honom som partner. Skratta inte, men jag anser nog att Gustafsson är mest lik Boyle i sitt spel.

Den stora attraktionen nu på onsdag blir naturligtvis att äntligen få se #3 i DIF. Oavsett hur det går -- som jag har längtat. Jag kommer vara sinnessjukt taggad. Hoppas resten av laget känner likadant.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar