Stå-Plats!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Att jämföra med en Råsundaflytt i fotbollen, där man byter arena, är som Returner säger magstarkt. Men nog tycker jag det är en ganska stor grej att byta sida.

Sedan Globen byggdes har DIF och Allmänna IK haft varsin sida. Klackarna har haft varsin sida. DIF har alltid gått till anfall åt "rätt" håll. Det är lite drygt 16 års tradition...

Personligen skulle jag aldrig känna mig hemma på "AIK-sidan" eller den sidan blålinjen.
Om det nu blir så att det slår väl ut så får man väl böja sig och acceptera läget. Inte mer med det kanske. Men jag har personligen svårt att tro att ståplats avgör om man går på hockey eller inte. Kanske för vissa men inte för majoriteten. Skulle det göra en markant skillnad är det svårt att vara negativ till "flytten", men eftersom jag inte tror det gör någon större skillnad är jag, än så länge, negativ.
hsv
Inlägg: 34
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av hsv »

äh jag ändrar mig.. det får gå med sidbyte.. skitsamma.. en hockeyrink är i alla fall mindre än en fotbollsplan.. så det är inte hela världen.. det viktiga är att vi får igång stämningen nu. Tänk om vi kunde få en trogen publik precis som till fotbollen.. då skulle vi ha störst klack i hela elitserien. Och inte ens 40:- per match.. det är sannerligen inte mycket för ett säsongskort.. och då är inte slutspelsmatcher medräknade heller.
Kaminen
Inlägg: 19
Blev medlem: 2005-07-08

Inlägg av Kaminen »

Men kan de inte vända på borta resp hemma plan då, så Stå-plats får se DIF:s 2 ggr?

Så när blir det storsatsning då?
Tips typ nov-dec, och mot Leksand, kan ju hoppas det blir 14 119 st :)
Pinocchio
Inlägg: 88
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

Kaminen skrev:Så när blir det storsatsning då?
Tips typ nov-dec, och mot Leksand, kan ju hoppas det blir 14 119 st :)
Den första storsatsningen blir hemmapremiären mot Tälje den 29 september som vi kör stenhårt på.
DIF-Hockey
Inlägg: 67
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av DIF-Hockey »

Tycker det ska vara storsatsning varje hemmamatch!
Pinocchio
Inlägg: 88
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

DIF-Hockey skrev:Tycker det ska vara storsatsning varje hemmamatch!
Ja du, det kan man ju tycka. För ett antal år sen så var det mer eller mindre satsning på varannan match. Det slutade med platt fall och ingen tog JK på allvar när man sa att alla skulle sluta upp.
DIF-Hockey
Inlägg: 67
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av DIF-Hockey »

Jo, jag vet.. Men jag tycker det ska vara fullsatt på våran ståplats nu varje match!
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Att inte kunna kräva full uppslutning i klacken varje match när övriga elitserielag klarar det...det är något fel på hockeyintresset i Stockholm, sannerligen.
Användarvisningsbild
Philly Flu
Inlägg: 189
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Enskede

Sidbyte?

Inlägg av Philly Flu »

Hur blir det nu? Kommer DIF byta bås och spela åt andra hållet? Det vore bra att reda ut detta när klacken fått byta sida.
Trazan_Apansson
Inlägg: 9
Blev medlem: 2005-08-09

Inlägg av Trazan_Apansson »

Pinocchio skrev:
Kaminen skrev:Så när blir det storsatsning då?
Tips typ nov-dec, och mot Leksand, kan ju hoppas det blir 14 119 st :)
Den första storsatsningen blir hemmapremiären mot Tälje den 29 september som vi kör stenhårt på.
Tälje storsatsar i första matchen mot oss!
Vi måste möta upp!

JK:

http://www.jarnkaminerna.nu/nyheter.asp?id=3323
Skriv svar