Stå-Plats!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

Pinocchio skrev:Erik I:
Sammarbetet med oss (Järnkaminerna) är enormt bra. DIF lyssnar på oss och våra önskemål och det hela känns väldigt bra.

Vi har exempelvis nyligen haft ett möte om matcharrangemangen och gått igenom punkt för punkt. Vi är hur nöjda som helst.
Då undra man nyfiket vad det är för ändringar som skett i matcharrangemanget?
Jenny Silfverstrand
Djurgården Hockey
Inlägg: 36
Blev medlem: 2005-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Jenny Silfverstrand »

Gårdare -> Jag hoppas vi kan återkomma om våra förändringar gällande matcharrangemanget när vi närmar oss. Till dess tar vi mer än gärna emot dina synpunkter.
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

Jenny Silfverstrand skrev: Gårdare -> Jag hoppas vi kan återkomma om våra förändringar gällande matcharrangemanget när vi närmar oss. Till dess tar vi mer än gärna emot dina synpunkter.
Den viktigaste åtgärden är att det sker saker som lockar till sig alla fans som endast går på fotboll. Varför inte göra reklam redan nu på DIF fotbolls hemmamatcher. Kanske kan man nästa säsong köpa en "kombikort",, dvs fotboll/hockey på samma gång. Får vi samma uppslutning i Globen som på stadion.....ja, det kan man räkna ut själv. Tyvärr gillar inte alla hockey, men kärleken till DIF finns ändå där. Kanke skall "Säcken" visa sig på någon fotbollsmatch? Det gäller att hetsa!
DIF-Hockey
Inlägg: 67
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av DIF-Hockey »

Hur går det med stå-platserna nu då? blir det några?
Pinocchio
Inlägg: 88
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

DIF-Hockey skrev:Hur går det med stå-platserna nu då? blir det några?
Läs info på www.jarnkaminerna.nu.
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

DIF-Hockey skrev:Hur går det med stå-platserna nu då? blir det några?
Jag måste kraftigt agera pga ditt användande av ordet stå-plats, när det i själva verket ska skrivas ihop.

;)
DIF-Hockey
Inlägg: 67
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av DIF-Hockey »

hehe jaja.. klaga ;)
Men STÅPLATS är ett måste i år tror jag..

DIF MOT RUBBET 2005/2006
hsv
Inlägg: 34
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av hsv »

Om det nu är motsatt sida mot var vi stått tidigare.. kommer då DIF byta sida också?
Det blir ju jättetråkigt att stå på "fel sida", dvs se motståndarlaget göra mål i två perioder och DIF bara i andra..
Det är väl inte bara jag som känner så?
Pinocchio
Inlägg: 88
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

hsv skrev:Om det nu är motsatt sida mot var vi stått tidigare.. kommer då DIF byta sida också?
Det blir ju jättetråkigt att stå på "fel sida", dvs se motståndarlaget göra mål i två perioder och DIF bara i andra..
Det är väl inte bara jag som känner så?
Det var tydligen helt omöjligt. Har ingen aning om varför, men det finns tydligen regler för det. Det är mycket möjligt (läs: troligt) att dom kommer byta sida kommande år då istället om det med ståplats faller väl ut.
hsv
Inlägg: 34
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av hsv »

fan så tråkigt.. jag står mycket hellre på "sittplatserna" då där vi stått tidigare och ser DIF göra mål två perioder..
Tror inte jag kommer satsa på säsongskort om det blir på fel sida :cry:
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

En sak som gör det omöjligt för DIF att byta sida redan i år är att dom redan sålt massor av säsongskort.

Sen tycker jag inte att DIF någonsin ska byta sida. Vi har haft "vår" sida sen Globen byggdes och jag vill inte att det ska ändras.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Visst kanns det positivt med staplats. Och visst kan det vara sa att det drar mer folk.

Men sen finns det saker som ar mindre bra:

* vi far sta pa samma sida som gnagarna brukade halla till
* vi far bara se DIF osa in mal pa nara hall i en period

Sa fragan ar om detta lockar eller skrammer ivag folk fran klacken?
Jag menar vi har ju fortfarande mojlighet att sta dar vi brukar sta, eller?

Men det hela ar val ett gott ont for att fa fart pa saker och ting :)
Oavsett vilken sida vi star pa sa ska det foras ett javla vasen!

DJUUUUUUUU...
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Det måste ju för fan alltid vara något. Nu var man glad över en ståplats, men självklart är ståplatsen på fel kortsidan. Det går FETBORT, jag sitter.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Hovet skrev:Det måste ju för fan alltid vara något. Nu var man glad över en ståplats, men självklart är ståplatsen på fel kortsidan. Det går FETBORT, jag sitter.
Jag forstar precis hur du kanner.
Kanske lite grov jamforelse, men lite i stil med flytten fotbollen hade till ratsunda under 2004. Dock kan man val saga att det hela starkte oss pa ett eller annat satt.

Hade det varit mojligt hade staplatsen varit kvar dar klacken hallit till de senaste aren.
Men det gar inte eftersom konserter halls i Globen och pga att scenen ligger framfor var blivande staplats kan den inte flyttas till andra sidan. Iallafall om jag forstatt det hela ratt.

Hovet, jag forstar som sagt din frustration over att det blir sa har och jag ar sjalv valdigt kluven over var jag ska placera mig under kommande sasong. Antar att det klarnar nar vi borjar narma oss sasongsstarten!

DJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU...
Lycka är att vara djurgårdare
Returner
Inlägg: 2
Blev medlem: 2005-07-07
Kontakt:

Inlägg av Returner »

Härligt med ståplats, bra jobbat alla inblandade!

Att jämföra sidbytet med råsundaflytten är väl endå lite väl magstarkt. Visst, det inte "rätt" sida men personligen stör det mig inte så värst mycket. Fördelarna med ståplats väger lätt över nackdelarna.
Skriv svar