Stå-Plats!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
DIF-Hockey
Inlägg: 67
Blev medlem: 2005-06-16

Stå-Plats!

Inlägg av DIF-Hockey »

Till och med DIF vill ha stå plats i Globen, det är ju underbart! Men dom vet inte vfr? Har jag velat ha länge..
Tror intresset ökar då för Djurgårds klacken..
Användarvisningsbild
Cellus
Inlägg: 129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

Globen är så fint utrustad att det är både stå och sit plats på samma gång. Fäll inte ner sätet helt enkelt.
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
DIF-Hockey
Inlägg: 67
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av DIF-Hockey »

Jo, det vet jag med!
Men alltså att dom vill ha stå-plats måste ju menas att de vill bygga om!?
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tomas »

Globen är ju en väldigt stor och ofta frekventerad evenemangsarena (konserter, hästhoppning, tv-galor m m) och att de skulle bygga ståplats bara DIF vill det håller jag för helt overkligt.
Användarvisningsbild
Hr1
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Hr1 »

Tomas>
På något sätt ska det gå att bygga en ståplats på AIKs kortsida, och JK vill ha det så, liksom DIF. Globen är också med på noterna, så antagligen blir det så.

Däremot har jag ingen aning om detaljerna och hur det kommer se ut eller om det blir provisoriskt av något slag. Att bygga ståplats på JKs sida gick dock inte, men jag vet inte varför.

Andra kanske har mer info?
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tomas »

Hr1 skrev:Tomas>
På något sätt ska det gå att bygga en ståplats på AIKs kortsida, och JK vill ha det så, liksom DIF. Globen är också med på noterna, så antagligen blir det så.

Däremot har jag ingen aning om detaljerna och hur det kommer se ut eller om det blir provisoriskt av något slag. Att bygga ståplats på JKs sida gick dock inte, men jag vet inte varför.

Andra kanske har mer info?
Låter spännande/kul men jag ser inte tanken bakom då ju klacken kan stå ändå, oavsett vad?

Det måste ju bara vara någon idé om att locka folk men jag är nyfiken på hur de tänker?

Någon?
Jenny Silfverstrand
Djurgården Hockey
Inlägg: 36
Blev medlem: 2005-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Jenny Silfverstrand »

Det har länge funnits en stark önskan från JK om ståplats. En fråga som DIF har drivit en längre tid. Nu ser det ut som om vi äntligen får vår ståplats. Det är dock fortfarande några tekniska detaljer som ej är klara. Vi får troligen besked inom två, tre veckor.

Vår förhoppning är att ståplatsen skall gynna supporterkulturen och driva mer folk till arenan och skapa stämning.
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Hawaii »

Låter bra, trots allt negativt som skrivs om DIF Hockey så vill jag ge en liten hyllning till styrelsen som mer och mer går emot allt NHL inspirerat tjaffs och går sin egna väg. Exempel är nya matchställen, senaste halsduken (som visas på förstasidan) och nu det här.

Fortsätt så DIF!

Kanske blev en aning offtopic, får be om ursäkt..
DJUUU..
DIF-Hockey
Inlägg: 67
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av DIF-Hockey »

Jag ser fram emot stå-plats som fan! Har snackat med några polare som bara varit intresserade av fotbollen och bara gått på hockey när det varit storsatsning från JK. Men nu när det förhoppningsvis kommer stå-plats till Globen kommer dom komma på hockeyn.. Mer supporter kultur med Stå-plats tycker jag.:)

Djuuuu...
17 sm guldet
Inlägg: 5
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av 17 sm guldet »

DIF-Hockey
Inlägg: 67
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av DIF-Hockey »

UNDERBART! :D
Nu blir det tryck..:P
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Ståplats.

Inlägg av Erik I »

Beslutet om ståplats i Globen är ett litet men viktigt steg som också visar att Globens ägare och Dif är villiga att lyssna på fansen. Hoppas man också fattat att ändringen också måste reflekteras i LÄGRE biljettpriser för ståplats.

På lång sikt löser det givetvis kanske inte så mycket - i förhållande till om Dif skulle lyckas få en egen arena. Men man funderar iaf över hur man skall öka publiktillströmningen, och det i form av die-hard fans, inte slipsnissar från Ericsson som gör "vågen" sittandes ner och undrar om det nu är de blå eller de gröna som är Dif. Tror det kan få ett positivt resultat inte minst i slutspelet och hoppas på nära samarbete med Järnkaminerna, det är ju trots allt de som hörs mest och bäst på matcherna...
Pinocchio
Inlägg: 88
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Pinocchio »

Erik I:
Sammarbetet med oss (Järnkaminerna) är enormt bra. DIF lyssnar på oss och våra önskemål och det hela känns väldigt bra.

Vi har exempelvis nyligen haft ett möte om matcharrangemangen och gått igenom punkt för punkt. Vi är hur nöjda som helst.
doktorn
Inlägg: 6
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av doktorn »

Visst, bra med ståplats... men helt ärligt, hur mycket mer folk kommer det för att det finns ståplats?

Varje försök till ökad publik är bra, men jag tror att det blir svårt att få folk att komma på "meningslösa" matcher... eller matcher där man möter ett av derbygruppslagen för 128:e gången på en vecka.
marcus nilsson
Inlägg: 40
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av marcus nilsson »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 49,00.html

HÄRLIGT :D..äntligen..väntat länge på den dan..nog för att ja bor 50mil bort..men nu blire ju äntligen tryck i globen..då äre ju värt att betala en slant för de..iaf på ståplats..:)
Skriv svar