Hur får vi en bättre matchtråds-sektion?

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Hur får vi en bättre matchtråds-sektion?

Inlägg av Djurgårn »

Håller med Jim Morrison i det här fallet. Att man avreagerar sig i matchtrådarna efter en förlust tycker inte jag är så konstigt. Dock håller jag med om att det var kanske en del inlägg som höll otroligt låg nivå.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Hur får vi en bättre matchtråds-sektion?

Inlägg av pulverapa »

Jag tycker det är fullständigt oacceptabelt att skriva att en av våra spelare är en värdelös hora eller en fitta.

Johan Davidsson eller Joel Lundqvist är okej att kalla mindre smickrande ord.

Jag vill inte se djurgårdare på forumet skriva sånt om våra egna spelare. Detta är forumet på officiella hemsidan, då tycker jag den ska vara ren från sån skit.

Vill man vädra smörja kan man göra det på ett eget forum.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Sv: Hur får vi en bättre matchtråds-sektion?

Inlägg av sensei »

pulverapa skrev:Jag tycker det är fullständigt oacceptabelt att skriva att en av våra spelare är en värdelös hora eller en fitta.

Johan Davidsson eller Joel Lundqvist är okej att kalla mindre smickrande ord.

Jag vill inte se djurgårdare på forumet skriva sånt om våra egna spelare. Detta är forumet på officiella hemsidan, då tycker jag den ska vara ren från sån skit.

Vill man vädra smörja kan man göra det på ett eget forum.
Men inget av detta är specifikt för just matchtrådar. Det är inte OK att skriva vad som helst i någon tråd på forumet.

Matchtrådarnas skäl till att existera är just att ventilera snabba förlopp där det ligger i sakens natur att man inte alltid skriver eleganta inlägg indelade i stycken och korrekt satsbyggnad. Snarare vore det slöseri eftersom ingen har tid att läsa dem under pågående match.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hur får vi en bättre matchtråds-sektion?

Inlägg av -daniel- »

För egen del har jag nästan aldrig orkat läsa igenom matchtrådarna för att man vet att efter en förlustmatch så är det först 5 sidor med floskler (som undertecknad är högst delaktig i att posta) och sen 50 sidor med konstant gnäll.

"MEN GUD! Chipsfetton!"

"Vi är SÅ JÄVLA USLA!"

"Det här var fan DROPPEN!!!"

eller

"JAAAAA! Underbart skott av Åberg!!!"


Efter matcherna, dvs någon timme efter har det oftast lugnat ner sig och folk börjar sansa sig en aning. Tycker således förslaget om låsta matchtrådar under matchens gång är att föredra.

Handlar inte om att moderera utan snarare att skala bort en stor del av det totalt meningslösa matchsnack jag aldrig riktigt förstått mig på existerar. Hur kan man sitta och skriva samtidigt som man kollar på en match, liksom...? Det bör det finnas en chat för om behovet finns.
Bild
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Hur får vi en bättre matchtråds-sektion?

Inlägg av seppuko »

För det första, som vissa säger. Att sitta och dega framför datorn på ett forum med så otroligt intensiva brinnande känslor för Djurgården istället för att då se matchen är för mig helt vansinnigt.

För det andra, vi är inte ensamma på detta forum. Det är mer som läser än som reggar sig eller postar här, vi vet att media snokar som attans här. Hur ska vi kunna hålla upp en lite finare lite bättre fasad med så otroligt låg nivå på ett forum. Man har ju faktiskt tid på sig mellan sista nedslag på tangentbordet tills man hinner ned med musen till Skicka-knappen. Många behöver kamma sig, för det är inte roligt att läsa, och avreagera sig i textform... kom igen va?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar