My Safety

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

My Safety

Inlägg av pulverapa »

Som ni kanske märkte förra säsongen på Hovet gick det runt massor med snubbar i DIF-tröjor och ville ge bort en nyckelring. I utbyte skulle man skriva namn och telefonnummer så att de kunde spåra nyckelringen om man tappade nycklarna. Fine tänkte jag.

Några dagar senare ser jag samma snubbar springa runt i aik-tröjor på deras jävla matcher (de stod inne i globenområdet). Jag slängde iväg nyckelringen direkt.

Sen började ringandet. De ringde mig (utan att jag svarade) åtminstone tjugo gånger. Till slut var jag tvungen att svara och be dem sluta ringa. NEJ NEJ NEJ jag är inte intresserad av era tjänster.

Nu till det roliga. Nu i juli skickar de ut en faktura (en erbjudandefaktura) på 69 kronor för att jag tydligen prenumenerar på deras tjänster. Jag funderar helt ärligt på att dra den här fakturan till inkasso för jag orkar knappt ringa dem och fråga vad fan de håller på med. Dessutom stavar de fel på sina amatörmässiga jävla fakturor.

Jag tycker det är dåligt av DIF att låta såna här tomteföretag gå runt och lura på folk massor av tjänster de inte vill ha. För inte kan det väl vara Globe Arenas som bestämmer vem som får göra vad på DIF:s arrangemang? Dåligt DIF!
Senast redigerad av pulverapa den 2012-07-05 22:19:18, redigerad totalt 1 gånger.
Frajn
Inlägg: 195
Blev medlem: 2012-04-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: My Safety

Inlägg av Frajn »

Jag fick en igår jag med, fattar inte varför, de har ringt två gånger och jag har sagt nej. Men uppenbarligen är det för många bokstäver i "nej" för att de ska förstå...
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: My Safety

Inlägg av pulverapa »

Frajn skrev:Jag fick en igår jag med, fattar inte varför, de har ringt två gånger och jag har sagt nej. Men uppenbarligen är det för många bokstäver i "nej" för att de ska förstå...
Betala inte för faaan!
Frajn
Inlägg: 195
Blev medlem: 2012-04-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: My Safety

Inlägg av Frajn »

pulverapa skrev:
Frajn skrev:Jag fick en igår jag med, fattar inte varför, de har ringt två gånger och jag har sagt nej. Men uppenbarligen är det för många bokstäver i "nej" för att de ska förstå...
Betala inte för faaan!
Knappast. Är det fler här inne som råkat ut för samma sak? I så fall bör man ju kontakta DIF och klaga, be dem fråga vad det är för skojare de släppt in och om de vet hur deras affärsidé verkar se ut - dela ut till så många som möjligt och hoppas på att någon stackare betalar. Nu blev jag fan arg!
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: My Safety

Inlägg av Daniel942 »

Hur kan ni ge ut ert nummer och mail i första taget?
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: My Safety

Inlägg av pulverapa »

Daniel942 skrev:Hur kan ni ge ut ert nummer och mail i första taget?
Vad menar du? Ska jag skylla mig själv nu eller?

Man fick en nyckelring på prov i några månader. I och med att det var på ett arrangemang av DIF trodde jag att det var grönt ljus. Det är väl inget konstigt med det? Det är säkerligen väldigt många som gjort som jag, i god tro.
Frajn
Inlägg: 195
Blev medlem: 2012-04-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: My Safety

Inlägg av Frajn »

pulverapa skrev:
Daniel942 skrev:Hur kan ni ge ut ert nummer och mail i första taget?
Vad menar du? Ska jag skylla mig själv nu eller?

Man fick en nyckelring på prov i några månader. I och med att det var på ett arrangemang av DIF trodde jag att det var grönt ljus. Det är väl inget konstigt med det? Det är säkerligen väldigt många som gjort som jag, i god tro.
Samma här. Att de skulle ringa efter prövotiden räknade jag med och tänkte att det bara var att säga nej och så inget mer med det
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: My Safety

Inlägg av pulverapa »

Frajn skrev:
pulverapa skrev:
Daniel942 skrev:Hur kan ni ge ut ert nummer och mail i första taget?
Vad menar du? Ska jag skylla mig själv nu eller?

Man fick en nyckelring på prov i några månader. I och med att det var på ett arrangemang av DIF trodde jag att det var grönt ljus. Det är väl inget konstigt med det? Det är säkerligen väldigt många som gjort som jag, i god tro.
Samma här. Att de skulle ringa efter prövotiden räknade jag med och tänkte att det bara var att säga nej och så inget mer med det
Jag räknade med att kasta bort nyckelringen efter någon månad och sen inget mer med det...
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: My Safety

Inlägg av Daniel942 »

pulverapa skrev:
Daniel942 skrev:Hur kan ni ge ut ert nummer och mail i första taget?
Vad menar du? Ska jag skylla mig själv nu eller?

Man fick en nyckelring på prov i några månader. I och med att det var på ett arrangemang av DIF trodde jag att det var grönt ljus. Det är väl inget konstigt med det? Det är säkerligen väldigt många som gjort som jag, i god tro.
Man får väl använda hjärnan lite även om det är på ett DIF-arrangemang. ;)
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: My Safety

Inlägg av pulverapa »

Daniel942 skrev:
pulverapa skrev:
Daniel942 skrev:Hur kan ni ge ut ert nummer och mail i första taget?
Vad menar du? Ska jag skylla mig själv nu eller?

Man fick en nyckelring på prov i några månader. I och med att det var på ett arrangemang av DIF trodde jag att det var grönt ljus. Det är väl inget konstigt med det? Det är säkerligen väldigt många som gjort som jag, i god tro.
Man får väl använda hjärnan lite även om det är på ett DIF-arrangemang. ;)
Ah tack för de orden Daniel! Ska genast gå och betala fakturan! :lol:

































NOT
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: My Safety

Inlägg av Daniel942 »

pepeppepe
DIF!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: My Safety

Inlägg av pulverapa »

Ringde dem nu. Fakturan behöver inte betalas, därför att den är ett erbjudande. "Det är så det funkar". Det kommer att komma en påminnelse men den behöver man inte bry sig om.

Tjejen jag pratade med lät väldigt söt iaf. :)
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

My Safety

Inlägg av JohanPez »

pulverapa skrev: Tjejen jag pratade med lät väldigt söt iaf. :)
Bad du om hennes nummer och mailadress? ;)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: My Safety

Inlägg av pulverapa »

JohanPez skrev:
pulverapa skrev: Tjejen jag pratade med lät väldigt söt iaf. :)
Bad du om hennes nummer och mailadress? ;)
Hon har nog lärt sig...
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: My Safety

Inlägg av Kagen »

Klassiskt upplägg.

Alla som arbetet på en ekonomiavdelning har sett dessa i alla former och färger, det kommer ett brev med något som till 99,5% ser ut som en vanlig faktura. Dock står det om man läser den finstilta texten att det inte är någon faktura utan ett erbjudande.
Eftersom det inte kostar många korvören att skicka ut tiotusen sådana eller hyra in några tomtar som delar ut nyckelringar så lönar det sig eftersom det alltid är några procent som betalar dessa i tron att det är fakturor och att de redan förbundit sig att köpa något och att de inte vill riskera inkasso.

Att DIF / AIK eller Globen Arenorna låter sådana gå omkring och sälja under sina evenemang måste vara en olycka i arbetet eller bristande rutiner. Sådana bolag bör såklart kastas ut.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Skriv svar