Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:Detta är en lite otymplig situation. Hela DIF Hockey i stort sett är på semester när vi drar igång arbetet. Så är nog fallet med de företag som kanske? har lovat spons.

Ni som kräver redovisning får lugna er tills det finns folk i tjänst som kan sitta ner några dagar och reda ut detta. Fan, ni verkar ju tro att det sitter folk och jobbar med detta på kontoret? Pengar ska in, avtal med Otto arbetas fram och sedan ska resultatet för insamlingen redovisas. Hur många arbetsdagar på, låt oss säga 6 personer med beslutanderätt tror ni det krävs för att göra er glada? Jag gissar på ca en arbetsvecka. Nu har vi nog inte så många i tjänst...

Lägg er energi på att maila nån i DIF Hockey och fråga.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Men då kan man väl gå ut och skriva det istället för att ignorera frågorna och ge kryptiska svar (som bara lämnar en med fler frågor än innan...)?

Jag får känslan av att man har de där pengarna från sponsorn men att man vill "kräma ur så mycket som möjligt" ur insamlingen innan man går ut och berättar hur läget är. Det är min tolkning, kanske just eftersom det inte kommit något bra svar.

Att det tar tid att förhandla osv är naturligtvis sant, men det här handlar om folk som skänkt av sina egna pengar och vill ha klargörande om status på hela projektet.
Bild
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Fricke »

Sluta trolla nu. Femhundringen är klar när kansliet bekräftar att den sitter på kontot.

Med tanke på att det redan finns runt 350 på kontot och lönen förfaller månadsvis så har vi 12 månader kvar att lösa resten. Fram med avtalen!
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Fricke »

Dina tolkningar är nonsens och rena spekulationer. Sluta trolla!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
Magnutz skrev:Detta är en lite otymplig situation. Hela DIF Hockey i stort sett är på semester när vi drar igång arbetet. Så är nog fallet med de företag som kanske? har lovat spons.

Ni som kräver redovisning får lugna er tills det finns folk i tjänst som kan sitta ner några dagar och reda ut detta. Fan, ni verkar ju tro att det sitter folk och jobbar med detta på kontoret? Pengar ska in, avtal med Otto arbetas fram och sedan ska resultatet för insamlingen redovisas. Hur många arbetsdagar på, låt oss säga 6 personer med beslutanderätt tror ni det krävs för att göra er glada? Jag gissar på ca en arbetsvecka. Nu har vi nog inte så många i tjänst...

Lägg er energi på att maila nån i DIF Hockey och fråga.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Men då kan man väl gå ut och skriva det istället för att ignorera frågorna och ge kryptiska svar (som bara lämnar en med fler frågor än innan...)?

Jag får känslan av att man har de där pengarna från sponsorn men att man vill "kräma ur så mycket som möjligt" ur insamlingen innan man går ut och berättar hur läget är. Det är min tolkning, kanske just eftersom det inte kommit något bra svar.

Att det tar tid att förhandla osv är naturligtvis sant, men det här handlar om folk som skänkt av sina egna pengar och vill ha klargörande om status på hela projektet.
cCat och de som arbetat hårdast är inte DIF Hockey. Vi som jobbat lite mindre hårt men ändå jobbat för kampanjen är inte DIF Hockey. Jag tror inte att en enda levande människa har ett rakt svar att ge just nu. Det finns nog ingen som vet allt i denna situation. DIF Hockey är på semester. Kanske har de ökat jobbnärvaro nu när det är hett i insamlingskampanjen.. men jag väntar lugnt. Jag känner mig inte lurad om vi råkar ge mer än 500kkr. Jag tänker fortsätta ge lite pengar även fortsättningsvis.

Ett mail till någon i DIF Hockey är bäst.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Magnutz »

Fricke skrev:Dina tolkningar är nonsens och rena spekulationer. Sluta trolla!
Tog bort... Irrelevant... ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Sv: Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:
Magnutz skrev:Detta är en lite otymplig situation. Hela DIF Hockey i stort sett är på semester när vi drar igång arbetet. Så är nog fallet med de företag som kanske? har lovat spons.

Ni som kräver redovisning får lugna er tills det finns folk i tjänst som kan sitta ner några dagar och reda ut detta. Fan, ni verkar ju tro att det sitter folk och jobbar med detta på kontoret? Pengar ska in, avtal med Otto arbetas fram och sedan ska resultatet för insamlingen redovisas. Hur många arbetsdagar på, låt oss säga 6 personer med beslutanderätt tror ni det krävs för att göra er glada? Jag gissar på ca en arbetsvecka. Nu har vi nog inte så många i tjänst...

Lägg er energi på att maila nån i DIF Hockey och fråga.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Men då kan man väl gå ut och skriva det istället för att ignorera frågorna och ge kryptiska svar (som bara lämnar en med fler frågor än innan...)?

Jag får känslan av att man har de där pengarna från sponsorn men att man vill "kräma ur så mycket som möjligt" ur insamlingen innan man går ut och berättar hur läget är. Det är min tolkning, kanske just eftersom det inte kommit något bra svar.

Att det tar tid att förhandla osv är naturligtvis sant, men det här handlar om folk som skänkt av sina egna pengar och vill ha klargörande om status på hela projektet.
cCat och de som arbetat hårdast är inte DIF Hockey. Vi som jobbat lite mindre hårt men ändå jobbat för kampanjen är inte DIF Hockey. Jag tror inte att en enda levande människa har ett rakt svar att ge just nu. Det finns nog ingen som vet allt i denna situation. DIF Hockey är på semester. Kanske har de ökat jobbnärvaro nu när det är hett i insamlingskampanjen.. men jag väntar lugnt. Jag känner mig inte lurad om vi råkar ge mer än 500kkr. Jag tänker fortsätta ge lite pengar även fortsättningsvis.
Du måste väl förstå vad jag skriver ovan? Jag kräver inte att man har en lösning - men tycker vi kan kräva ett svar. Om det är osäkert med sponsorpengarna kan man väl skriva det och gärna hänvisa till varför med en kort förklaring?

Att du inte känner dig lurad kanske inte sammanfaller med alla andra bidragsgivares åsikt? Tycker öppenhet i frågor som denna är A och O i en liknande insamling, just för att undvika spekulationer.
Bild
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av cCat »

Jag tycker jag var ganska klar över vad jag skrev förut, men jag ska bokstavera det för de som tvivlar på att detta sköts på ett schysst sätt!

Det var en företagare när insamlingen började som sade att han ville lägga in 100.000kr genom firman.
Samma företagare valde något senare att stoppa in 50.000kr privat.
Om samma man kommer att sätta in 50.000kr till så småningom eller inte alls vet jag inte, men jag vet att personen gjort en fruktansvärt stor insats i mina ögon.

Så, som svar på era frågor, ja, pengarna är fortfarande med. Det som finns på kontot är det som är insamlat. :)
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Fricke »

Men sitt ner i båten bara så kommer väl ett klargörande. Grabbarna har ju inte ens direkt tillgång till kontot utan förlitar sig på semestrande kanslister för kontoutdrag.

Den här typen av fria spekulationer är livsfarliga och du kan inte räkna med att två ideellt arbetande krafter ska vara ajour med svar 24/7.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Stocky »

Man kan inte begära hur mycket som helst av folk som jobbar med detta på sin fritid, dessutom när DIF har packat ihop för semester. Media kan ju knappt få till en intervju med tränare och spelare så här års. Tycker man kan ta det lugnt en stund till. Det är ju inte så att nån står och tar pengarna i egen ficka och ska dra till Monaco så fort det känns klart.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av cCat »

Bild

Rädda Otto T-Shirten!

I syfte att bidra till insamlingen "Rädda Otto" så släpps nu en hyllnings T-Shirt till Kristofer Ottosson!

Endast en "Limited Edition"-serie om 100 exemplar kommer någonsin att säljas!


Priset är satt till

672kr (28 kr tillkommer i frakt)

för att symbolisera de 672 matcher som Kristofer (hittills) spelat för Djurgården Hockey!

Beställer gör du genom att sätta in 700kr på Swedbank-konto
8166-1, 984 259 382-5
och skriva dina initialer (ex. MK för Martin Karlsson) i meddelanderutan.
Skriv sedan ett mail till raddaotto@gmail.com där du skriver vilken storlek du vill ha (S,M,L eller XL), vilken adress tröjan ska skickas till samt vilka initialer du angett!
Du kommer att få en beställningsbekräftelse via e-mail när tröjan är skickad!

Alla pengar som tröjorna inbringar kommer oavkortat att gå till "Rädda Otto"-insamlingen!

Passa på att skaffa sommarens hetaste tröja samtidigt som du hjälper till att rädda Kristofer Ottosson kvar i Djurgården!
Senast redigerad av cCat den 2012-07-10 21:35:32, redigerad totalt 1 gånger.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av -daniel- »

cCat skrev:Jag tycker jag var ganska klar över vad jag skrev förut, men jag ska bokstavera det för de som tvivlar på att detta sköts på ett schysst sätt!

Det var en företagare när insamlingen började som sade att han ville lägga in 100.000kr genom firman.
Samma företagare valde något senare att stoppa in 50.000kr privat.
Om samma man kommer att sätta in 50.000kr till så småningom eller inte alls vet jag inte, men jag vet att personen gjort en fruktansvärt stor insats i mina ögon.

Så, som svar på era frågor, ja, pengarna är fortfarande med. Det som finns på kontot är det som är insamlat. :)
Se så enkelt det var att förklara - kan ha missat det men inte sett ett ord om detta tidigare.

Bra!
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Magnutz »

Jag skriver lite knasigt. Ber om ursäkt -daniel-

Jag vill också ha klarhet i detta. Jag vill veta och läsa hur allt ligger till. Jag vill också ha tydlighet.

Jag vet dock att insamlingsgeneralerna inte har 100% insyn. Jag vet också att DIF Hockey inte är drivande utan att vi egentligen bara fått tillgång till bankkonto samt att en kort text skrevs, på vår uppmaning. Jag vet också att DIF Hockey är på semester.

Detta gör att jag inte förväntar mig redovisning just nu. Jag vill veta och få se alla kort. Jag vet också att det inte är jätteenkelt att få till en sån redovisning just nu. Kommer en sån redovisning imorgon blir jag glad men, det kan dröja.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av cCat »

-daniel- skrev:
cCat skrev:Jag tycker jag var ganska klar över vad jag skrev förut, men jag ska bokstavera det för de som tvivlar på att detta sköts på ett schysst sätt!

Det var en företagare när insamlingen började som sade att han ville lägga in 100.000kr genom firman.
Samma företagare valde något senare att stoppa in 50.000kr privat.
Om samma man kommer att sätta in 50.000kr till så småningom eller inte alls vet jag inte, men jag vet att personen gjort en fruktansvärt stor insats i mina ögon.

Så, som svar på era frågor, ja, pengarna är fortfarande med. Det som finns på kontot är det som är insamlat. :)
Se så enkelt det var att förklara - kan ha missat det men inte sett ett ord om detta tidigare.

Bra!
Det var inte svårt att förklara, och jag ber om ursäkt att detta inte framgått tidigare.
Dock så har jag inte haft den informationen längre än sedan i förmiddags, så sorry.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av kaminor »

Rojk skrev:Jag blir glad över att se hur folk i den här tråden kommer med kritik. Detta innebär att ni är lika engagerade som oss som jobbar med hemsidan och dylikt. Jag har precis pillat och förbättrat Facebooksidan så ni får gärna gå in, gilla den och sprida den vidare. https://www.facebook.com/RaddaOtto

Är det något mer ni tänker på så tveka inte att höra av er!
Grymt bra jobbat! Snyggt!
1983
Inlägg: 7
Blev medlem: 2012-07-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av 1983 »

Nu har jag beställt och betalat för 1 st T-shirt, köper gärna fler om de inte skulle gå åt vilket iofs skulle vara en stor skandal.

Till skillnad från en del andra här ser jag inga som helst problem med en fortsatt insamling långt bortom 500k.

Jag tycker också det är fullt förståeligt att det inte går att kräva full redovisning och fullständiga svar i realtid med tanke på hur kampanjen kommit till och drivs. Önska ja, kräva nej. Själv är jag nöjd med att det pågår och fortgår och litar fullständigt på att svar kommer att ges när de finns att ge.
Skriv svar