Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av android »

Tessan skrev:"Vi vill ha Otto kvar!"

DIF-selman har så smått kommit igång. Det har inte varit en insamling till något särskilt ändamål, mer än att dryga ut den skrala klubbkassan.

Kristoffer Ottosson är en hjärtefråga. Kan insamling via DIF-selman göra att vi kan få behålla Otto?

1000 pers som skänker 100 kr i månaden skulle ge DIF 100.000 kronor direkt in på DIFs konto i SEB varje månad.

Kanske skulle Otto-affären inte gå vägen, av andra orsaker. Då kan vårt bidrag göra att DIF har en buffert för framtida spelarköp. Gå in och läs mer på http://www.dif-selman.se hur du blir månadsgivare. Kontot tillhör DIF Hockey och kampanjen stöttas av DIF.

Sprid sedan budskapet på alla håll och kanter - 1000 villiga personer borde vi väl kunna nå - tillsammans?!?!
initiativet är hedervärt, men du måste göra något åt layouten på sidan för att skapa ett större förtroende. Om du får den representabel så blir nog bidragsgivarna fler.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av -daniel- »

northbluestriped skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5046507.ab

vem av alla på forumet är du och hur nära Otto-Aid är vi
Härligt, det där är användare cCat antar jag. Ifall det går att få det till ett officiellt DIF konto så kommer vi greja det här.
Bild
Användarvisningsbild
Jonas1891
Inlägg: 140
Blev medlem: 2011-01-08

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jonas1891 »

Detta alternativ som Martin har startat känns rätt bra speciellt med tanke på att kontot ligger hos DIF då kan man känna sig trygg med att pengarna verkligen går till Otto även om jag inte tror att någon skulle fiffla med detta så känns det bra som sagt.

Det är den insamlingen som det står om i AB som postats tidigare i tråden.

Det vore nog bäst att endast ha en insamling och eftersom denna redan spridits i media så känns den rätt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5046507.ab
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av skinza »

Är det någon som har bilder på Otto som vi kan använda till att trycka skins till telefoner? Det skulle ge lite extra pengar till insamlingen!
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

Godkväll i stugorna.

Jag har meddelat Christian Due-Boje om artikeln i aftonbladet och att jag hoppas han fixar ett bankgiro imorgon, annars gör jag det externt och tar risken att inte folk vågar bidra!
Jag tror som sagt nämligen att det är lite brådis att komma igång också!
Hoppas Christian ser alla kommentarer på aftonbladet och forumet! Det värmer ju så otroligt att så många vill att Otto ska fortsätta i Sveriges finaste förening!

Nu håller jag med spänning tummarna inför morgondagen!

Har någon ett förslag på några sätt/ställen att synas med insamlingen också så välkomna att bidra med det också!

PS. skinza, om du vill skänka pengarna som du drar in hit så hjälper jag dig fixa ett par snygga skal? DS.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av skinza »

cCat skrev:Har någon ett förslag på några sätt/ställen att synas med insamlingen också så välkomna att bidra med det också!
Facebook först och främst.
Sedan så kommer den ju synas på vår hemsida om vi trycker upp Ottoskins till mobiler samtidigt som det drar in lite stålar till insamlingen :)
Användarvisningsbild
Roppan
Inlägg: 191
Blev medlem: 2011-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Roppan »

cCat skrev: Har någon ett förslag på några sätt/ställen att synas med insamlingen också så välkomna att bidra med det också!
Bra att någon tog tag i stafettpinnen! Vi ska nog, vi själva alltså, klara av att sprida detta till berörda.

Då kör vi, Otto!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av minalman »

skinza skrev:
DIF_Soldier skrev:
skinza skrev:Vad tror ni om att trycka upp iPhone-skin med Otto på för att sedan sälja dessa för kanske 199kr? Ca 170kr skulle kunna gå direkt till Ottos insamling.
Mmm, fixar du det då?
Yes! Driver ett företag som sysslar med sådant!
Det enda jag behöver är bild/bilder på honom.
Och hur mycket av 199-170=29 kronor skall gå till att betala 25% moms? Tror nog du försöker blåsa folk, faktiskt!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jonas1891
Inlägg: 140
Blev medlem: 2011-01-08

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jonas1891 »

Jag hoppas att DIF skriver om detta på hemsidan samt sätter ut kontonumret. Sen är det väl bra om vi själva sprider det vidare till alla Djurgårdare vi känner samt att det sprids via Facebook och Twitter. Gärna mer spridning i media också men det kommer nog när insamlingen väl startat.

Hoppas verkligen att Otto kan tänka sig att stanna om vi fans bidrar med 200.000-300.000 eller ännu mer vilket jag helt klart tror är möjligt.

DIF ALLTID OAVSETT.
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av skinza »

minalman skrev:
skinza skrev:
DIF_Soldier skrev:
skinza skrev:Vad tror ni om att trycka upp iPhone-skin med Otto på för att sedan sälja dessa för kanske 199kr? Ca 170kr skulle kunna gå direkt till Ottos insamling.
Mmm, fixar du det då?
Yes! Driver ett företag som sysslar med sådant!
Det enda jag behöver är bild/bilder på honom.
Och hur mycket av 199-170=29 kronor skall gå till att betala 25% moms? Tror nog du försöker blåsa folk, faktiskt!
199kr ex. moms. Självklart tillkommer 25% moms --> 249kr. Då kan ca 170kr gå till insamlingen. Högre pris = mer till otto, lägre pris = mindre till otto

Varför skulle jag blåsa folk? Vad bygger du det på? Jag vill precis som alla andra att Otto ska stanna och därför är jag villig att göra det här.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av minalman »

skinza skrev:
minalman skrev:
skinza skrev:
DIF_Soldier skrev:
skinza skrev:Vad tror ni om att trycka upp iPhone-skin med Otto på för att sedan sälja dessa för kanske 199kr? Ca 170kr skulle kunna gå direkt till Ottos insamling.
Mmm, fixar du det då?
Yes! Driver ett företag som sysslar med sådant!
Det enda jag behöver är bild/bilder på honom.
Och hur mycket av 199-170=29 kronor skall gå till att betala 25% moms? Tror nog du försöker blåsa folk, faktiskt!
199kr ex. moms. Självklart tillkommer 25% moms --> 249kr. Då kan ca 170kr gå till insamlingen. Högre pris = mer till otto, lägre pris = mindre till otto

Varför skulle jag blåsa folk? Vad bygger du det på? .
Ja, en orsak kan ju vara att du försöker sälja grejor utan att först berätta att moms "självklart tillkommer".
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av B.I.B.A »

Jag kommer att bidra. Ingen tvekan om saken!

#9
Avgå Jocke.
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av skinza »

Ja, en orsak kan ju vara att du försöker sälja grejor utan att först berätta att moms "självklart tillkommer".
Sorry att jag glömde att förtydliga det; det gick lite för snabbt.
Moms tillkommer på alla köp i Sverige så ja det är rätt så självklart.
Om du inte tror att vi betalar moms kan du ringa Skatteverket.
Var det allt du hade? Väldigt lösa grunder om jag får säga det själv.
Istället för att anklaga mig att vara en bedragare kanske du kunde frågat "Hur blir det med momsen?"?
Senast redigerad av skinza den 2012-06-28 22:16:26, redigerad totalt 1 gånger.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av kaminor »

Rädda Otto!

Att bidra är givet. Så fort Due-Boje skapat ett konto måste det upp på hemsidan samt skapas en Facebook-grupp.
Senast redigerad av kaminor den 2012-06-28 22:15:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av bastis7 »

Klar man kommer bidra! Hoppas sm sagt att det kommer information här på hemsidan om det.
Skriv svar