Elitserien 12/13

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av Glory1 »

Användarvisningsbild
Jokester
Inlägg: 163
Blev medlem: 2011-09-01
Säsongskort: Ja

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av Jokester »

Jävlar vad äckliga de är i Luleå. För mig var det pest eller kolera i den matchserien men nu hoppas jag Färjösta tar det.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Elitserien 12/13

Inlägg av JohanPez »

Jokester skrev:Jävlar vad äckliga de är i Luleå. För mig var det pest eller kolera i den matchserien men nu hoppas jag Färjösta tar det.
Jag hoppas vi får vara mesta mästarna så länge som möjligt, hoppas därför på Luleå. De är dock riktigt vidriga och en riktig guldbaksmälla med tillhörande tokdipp nästa år för scooterraggarna skulle sitta finfint.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av Donkels »

Visst är Luleå äckliga MEN Kaffekopparna ligger på samma vidriga nivå som Gnaget så därför var det ändå bra att skoterraggarna från norr vann
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av Stentuff »

Pest eller kolera var det som gällde där... Hoppades ändå på färjestad, har något djupliggande hat mot Luleå.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Elitserien 12/13

Inlägg av Jepe »

FBKs gullegrisar skulle över Atlanten, trodde han...

@Magnusnygrenn: Snabba ryck! Kul med förlängd säsong och kul med nya utmaningar. Vet inte när jag flyger eller något, men skit i det!
Let's go!


Ca 10 minuter senare...


@Magnusnygrenn: Sjukaste jag varit med om. Jag står med packningen klar, redo för att åka. Då får man ett samtal och resan är inställd. För mycket tjafs...

@Magnusnygrenn: Och krångel från FBK håll. Tack så mycket för det, såg verkligen fram emot det men då skiter vi i det istället.

@Magnusnygrenn: Är grymt jävla besviken. Vad kan gå fel?
"Brist i kommunikationen"
Tolka det som ni vill
2014-04-07, vad hände?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av Magnutz »

Jepe skrev:FBKs gullegrisar skulle över Atlanten, trodde han...

@Magnusnygrenn: Snabba ryck! Kul med förlängd säsong och kul med nya utmaningar. Vet inte när jag flyger eller något, men skit i det!
Let's go!


Ca 10 minuter senare...


@Magnusnygrenn: Sjukaste jag varit med om. Jag står med packningen klar, redo för att åka. Då får man ett samtal och resan är inställd. För mycket tjafs...

@Magnusnygrenn: Och krångel från FBK håll. Tack så mycket för det, såg verkligen fram emot det men då skiter vi i det istället.

@Magnusnygrenn: Är grymt jävla besviken. Vad kan gå fel?
"Brist i kommunikationen"
Tolka det som ni vill
Kul att han grinar på twitter om det!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
lkpgsödra
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-03-31

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av lkpgsödra »

Bild
Känns ju jätte spännande att se på.. Verkligen..
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av Staten »

Skoter vs skoter. Kanske är kul så länge finalserien varar, men vi alla vet att det kommer vara bortglömt dagen efter något av lagen vinner sm-guld. Lag utan själ och publik i final är inget som man kommer ihåg direkt.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av seppuko »

Staten skrev:Skoter vs skoter. Kanske är kul så länge finalserien varar, men vi alla vet att det kommer vara bortglömt dagen efter något av lagen vinner sm-guld. Lag utan själ och publik i final är inget som man kommer ihåg direkt.
Här nere nej. Men hockeyn är skitstor där uppe. Och glad. I Piteå säger man sig ha 3 hockeylag, Piteå Södra (Skelleteå), Piteå Hockey och Piteå Norra (Luleå). Bara en sån sak. Hockeyn är allt för väldigt många där uppe, men vi har ju noll koppling till norrland och knappt en känsla av agg eller glädje till framförallt Skellefteå, dock vill vi (tanke på anmälningsskandalen) inte att Luleå ska vinna.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av -daniel- »

Bra fart i period 1, tror Luleå tar det här faktiskt. Gustafsson är ruggigt bra i mål just nu och får inte SAIK in första pucken inom de första 10 minuterna i andra perioden tror jag tuppkammen växer rejält på Luleå.

Men det är ju inget snack om att SAIK varit spelförande större delen hittills.
Bild
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av Rix »

Kollade in matchen på sportbladet och live med Garpen och Ros. Kommer in och hör Ros "analysera" , tydligen så har SAIK skjutit 40 mål (inte skott utan mål) på och runt Jonas Gustafsson, men det står ändå 0-0.

Härligt med en säsong till med S24 och klockren Ros "analys".
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Elitserien 12/13

Inlägg av minalman »

Att se en SM-final utan DIF är tråkigare än att se färg torka. Vi hade åtminstone släppt in några kassar vid det här laget.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tar för givet att saik vinner detta nu.
Alldeles otroligt rättvist, saik är kanske det mest kompletta och framförallt bäst spelade mästarlag jag sett i ES-historien.
Sån otrolig speed i varje moment, verkar helt outtröttliga dessutom
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Tar för givet att saik vinner detta nu.
Alldeles otroligt rättvist, saik är kanske det mest kompletta och framförallt bäst spelade mästarlag jag sett i ES-historien.
Sån otrolig speed i varje moment, verkar helt outtröttliga dessutom
Ja, det lutar väl åt det just nu. Men har inte helt gett upp Luleås chanser...tycker fortfarande SAIK har en tendens av att börja vackla mentalt om de sätts under rejäl press. Vi får väla se!
Bild
Skriv svar