Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av 18DIF91 »

Tänkte kanske slippa Marcus Nilson i sillytråden genom att skapa en tråd här. Eftersom han dessutom valt att lämna Djurgården tyckte jag inte riktigt tråden passade in i Djurgårdsdelen av forumet. Vet inte om det är en bra idé eller inte. (Märker jag väl om tråden försvinner ;P).

Så diskutera Marcus Nilson av hjärtats lust här, eller låt bli. Hoppas bara att han försvinner från Sillytråden nu.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av Henke95 »

Bra initiativ! Nu kanske Silly-Season tråden en gång för alla slipper höra mer om Mackan.

Personligen så har jag inga problem med Mackan som hockeyspelare. Vissa säger att han var arrogant, lat och spelade utan hjärta och till viss del så har de rätt. Men man måste samtidigt komma ihåg att vad man än sade om Mackan, så visste han hur man skulle producera poäng. Visserligen är Djurgården ingen förening för spelare utan hjärta, spelare som inte bryr sig om vad de representerar, spelare som inte bryr sig om det där klubbmärket på bröstet. Trots detta så anser jag att Marcus Nilson hade sina stunder där han verkligen kunde kallas för en riktig järnkamin.

Att han sedan inte tog sitt ansvar som lagkapten och stod upp för den förening som han så länge har representerat, betyder inte att Mackan är en hemsk person som inte förtjänar något annat än tio piskrapp och en stängd, låst och larmad dörr tillbaka till Djurgården.

Visst, Djurgården har haft bättre lagkaptener är Marcus Nilson, Djurgården har haft/har spelare som jämt och ständigt betraktas som en järnkamin och Djurgården har haft ljusare framtider än den vi har framför oss. Men att lägga allt på Mackan tycker jag är fegt och barnsligt.

Jag blev, precis som de flesta andra, chockad över det faktum att det inte kom något uttalande från spelaren med nummer 4 på ryggen och ett C på bröstet efter vårat uttåg ur Elitserien. Men hur mycket man än vrider och vänder på saken så var faktiskt Mackan den spelare som producerade flest poäng i den interna poängligan förra säsongen. Och det kan man faktiskt inte bortse från.

Jag har inga problem med Mackan som person. Visst, att vara lat, pengakåt och oansvarig är inga charmerande egenskaper, men alla har vi våra brister och Mackan är inget undantag.

Hur mycket det än bär emot och hur mycket skit jag än kommer få så skulle jag faktiskt vilja se Mackan i Djurgårdens tröja nästa säsong. Men då förväntar jag mig att han spelar med ett större hjärta, är ödmjuk inför uppgiften, går ner i lön och kämpar så hårt som bara en järnkamin kan göra. Det där C:et på bröstet kan han nog glömma.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Högdalen
Inlägg: 220
Blev medlem: 2011-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Söderort

Re: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av Högdalen »

Vad gäller mackan så.. är det någon som egentligen vet om han fick gå eller om han valde det själv? Vet att när uppgifterna om klubb bytet gick ut så sa ju mackan att DIF inte ville ha honom, fast jag tror att han valde att byta själv. Men som sagt, någon som vet hur det egentligen ligger till?
FredrikH
Inlägg: 106
Blev medlem: 2011-12-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av FredrikH »

Att som lagkapten vara med och spela ner DIF i allsvenska och inte ens förmå sig till att öppna käften räcker för mig. Att han dessutom lämnar det redan sjunkna skeppet gör ej saken bättre.
Jag vill aldrig mer se luffaren i en DIF tröja.
Frajn
Inlägg: 195
Blev medlem: 2012-04-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av Frajn »

Rögle rycker i Nilsson enligt www.mrmadhawk.se
Ur spår bönder!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av Magnutz »

Frajn skrev:Rögle rycker i Nilsson enligt http://www.mrmadhawk.se
Ja, ska de ner i HA igen så är det ingen dum värvning.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av Tessan »

Rögle passar Mackan - ett bonngäng.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av SirDIFalot »

Hoppas verkligen det blir av. Då får vi chansen att slå Tjärnqvist och Nilson i en kvalserie. Drömmen är ju att dom åker ut och vi går upp. Då får vi se om det passar med allsvenskan den där gången..
Expert.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av Tessan »

Hörde att några planerade att köpa biljetter till aik-modo för att vissla ut mackan hela matchen. Nu lutar det istället åt att gnaget får hjälp med biljettförsäljningen mot rögle...
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av Daniel942 »

Tessan skrev:Hörde att några planerade att köpa biljetter till aik-modo för att vissla ut mackan hela matchen. Nu lutar det istället åt att gnaget får hjälp med biljettförsäljningen mot rögle...
Och det där tror du på själv? :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tessan skrev:Hörde att några planerade att köpa biljetter till aik-modo för att vissla ut mackan hela matchen. Nu lutar det istället åt att gnaget får hjälp med biljettförsäljningen mot rögle...
Ja då får dessa individer ett späckat schema framöver, om dom ska vara konsekventa dvs.
Åka land och rike runt för att bua ut alla fd DIF-spelare som valt spel i annan klubb.

Skaffa ett liv /alt, mogna & väx upp istället...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:Verkar bli Hv71.

Edit: Japp
http://www.hv71.se/Nyheter/Marcus-Nilson-klar-for-HV71/
Haha, judas.
Hoppas HV-fansen blir nöjda :lol:
DIF!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av Jim Morrison »

Han går till Hv71 alltså. Fyfan, Marcus Nilson, du har INGET DIF-hjärta överhuvudtaget. Jag kommer aldrig någonsin igen tänka att du har tillhört DIF eller till och med hållit på DIF. Du är ingen Djurgårdare. Du är en SKAM för Djurgårdens IF. Det enda du någonsin kommer vara i DIFs historieböcker är en blöt jävla skamfläck. Bara vi inte halkar på den. Ditt jävla äckel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Re: Marcus Nilson - Luftslottet som sprängdes.

Inlägg av Sjöwall »

Jim Morrison skrev:Han går till Hv71 alltså. Fyfan, Marcus Nilson, du har INGET DIF-hjärta överhuvudtaget. Jag kommer aldrig någonsin igen tänka att du har tillhört DIF eller till och med hållit på DIF. Du är ingen Djurgårdare. Du är en SKAM för Djurgårdens IF. Det enda du någonsin kommer vara i DIFs historieböcker är en blöt jävla skamfläck. Bara vi inte halkar på den. Ditt jävla äckel.
Finns inget mer att tillägga.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Skriv svar