Fotbolls EM 2012

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Metal Machine »

Någon mer än jag som kollar matchen via TV4-play?
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Metal Machine »

Usch för Spanien. Hata Spanien - hata Barca. Forza Roma!
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Fotbolls EM 2012

Inlägg av JohanPez »

Jävla skit-EM, jävla skit-2012.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av -daniel- »

Spanien plockade fram det bästa när det krävdes som mest, förstår dock inte riktigt hur mitt sammanfattade intryck av laget det här EM'et kan vara "sådär"...ändå vinner de, och släpper in ett (!) mål på 6 matcher. Överlägset, sa Bill.
Bild
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Lucky Luke »

VIVA ESPANA!!!!

Vilket spel! Herregud det är inte fotboll Spanien håller på med - det är konst i den högre skolan. Jag fattar inte hur en del surdegar kan tycka det är tråkigt att se Spanien spela fotboll. :?
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Kentta »

Lucky Luke skrev:VIVA ESPANA!!!!

Vilket spel! Herregud det är inte fotboll Spanien håller på med - det är konst i den högre skolan. Jag fattar inte hur en del surdegar kan tycka det är tråkigt att se Spanien spela fotboll. :?
Det är inte Spaniens spel folk tycker är tråkigt. Det är det att dom vinner hela jävla tiden..
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Lucky Luke »

Kentta skrev:
Lucky Luke skrev:VIVA ESPANA!!!!

Vilket spel! Herregud det är inte fotboll Spanien håller på med - det är konst i den högre skolan. Jag fattar inte hur en del surdegar kan tycka det är tråkigt att se Spanien spela fotboll. :?
Det är inte Spaniens spel folk tycker är tråkigt. Det är det att dom vinner hela jävla tiden..
Skulle du tycka detsamma om DIF spelade hockey lika underbart som Spanien spelar fotboll och vann hela jävla tiden.... :D
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Fotbolls EM 2012

Inlägg av JohanPez »

Kentta skrev:
Lucky Luke skrev:VIVA ESPANA!!!!

Vilket spel! Herregud det är inte fotboll Spanien håller på med - det är konst i den högre skolan. Jag fattar inte hur en del surdegar kan tycka det är tråkigt att se Spanien spela fotboll. :?
Det är inte Spaniens spel folk tycker är tråkigt. Det är det att dom vinner hela jävla tiden..
Fast folk tycker ju att deras spel är tråkigt, att spela hem till målvakt eller sista back vid minsta press är ju tråkigt. Nu spelar de inte så varje match men det förekommer ju helt klart.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Kentta »

Lucky Luke skrev:
Kentta skrev:
Lucky Luke skrev:VIVA ESPANA!!!!

Vilket spel! Herregud det är inte fotboll Spanien håller på med - det är konst i den högre skolan. Jag fattar inte hur en del surdegar kan tycka det är tråkigt att se Spanien spela fotboll. :?
Det är inte Spaniens spel folk tycker är tråkigt. Det är det att dom vinner hela jävla tiden..
Skulle du tycka detsamma om DIF spelade hockey lika underbart som Spanien spelar fotboll och vann hela jävla tiden.... :D
Vad fan tror du? Korkad jävla fråga.
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Lucky Luke »

Kentta skrev:
Lucky Luke skrev:
Kentta skrev:
Lucky Luke skrev:VIVA ESPANA!!!!

Vilket spel! Herregud det är inte fotboll Spanien håller på med - det är konst i den högre skolan. Jag fattar inte hur en del surdegar kan tycka det är tråkigt att se Spanien spela fotboll. :?
Det är inte Spaniens spel folk tycker är tråkigt. Det är det att dom vinner hela jävla tiden..
Skulle du tycka detsamma om DIF spelade hockey lika underbart som Spanien spelar fotboll och vann hela jävla tiden.... :D
Vad fan tror du? Korkad jävla fråga.
Jävla dumt svar tycker jag.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Magnutz »

Hörde att det skulle festas hårt "in the Shire" och att alla hober skulle vara där och hylla sina likar i det catalanska landslaget (ja, de är ju barcaspelare hela bunten).

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Struten »

Som neutral tittare så blir ju Spaniens spel väldigt tråkigt att kolla på eftersom jag tycker att matchen som helhet blir en mycket tråkig tillställning. Det tar däremot inte bort det faktum att det är högst effektivt och därför resulterar det allt som oftast i spansk vinst.

Men sådana här ojämna matcher är aldrig roliga att skåda om det inte finns några känslor inblandade.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Spanien plockade fram det bästa när det krävdes som mest, förstår dock inte riktigt hur mitt sammanfattade intryck av laget det här EM'et kan vara "sådär"...ändå vinner de, och släpper in ett (!) mål på 6 matcher. Överlägset, sa Bill.
Helt sjukt. De gick på halvfart genom hela EM och testa lite olika idéer och spelsystem. Experimenterade hej vilt oavsett hur betydelsefull match det var. Och promenerade ändå hem EM-guldet relativt enkelt. Visst kunde de åkt ur på straffar mot Portugal men vi ska inte glömma att Portugal hade noll skott på mål på hela den matchen.
Expert.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Fotbolls EM 2012

Inlägg av JohanPez »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Spanien plockade fram det bästa när det krävdes som mest, förstår dock inte riktigt hur mitt sammanfattade intryck av laget det här EM'et kan vara "sådär"...ändå vinner de, och släpper in ett (!) mål på 6 matcher. Överlägset, sa Bill.
Helt sjukt. De gick på halvfart genom hela EM och testa lite olika idéer och spelsystem. Experimenterade hej vilt oavsett hur betydelsefull match det var. Och promenerade ändå hem EM-guldet relativt enkelt. Visst kunde de åkt ur på straffar mot Portugal men vi ska inte glömma att Portugal hade noll skott på mål på hela den matchen.
Kan ju visserligen bero på att man fällde den enda givna målgöraren så fort som det fanns tillstymmelse till chans.
Hyfsat ofarligt att ge bort de frisparkarna då typ en av tio sitter och hela laget får promenera hem och försvara.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Henke95 »

Nu kanske herr Torres får lite mer uppmärksamhet av det positiva slaget istället för kritik, kritik och lite mer kritik.

Tycker att han presterat bättre ju längre säsongen har lidit; stängde CL-semifinalen mot Barca med ett mål, hattrick mot QPR i PL, skytteligavinnare i EM och på allt detta tre tunga titlar: Champions League, EM och FA-cupen.

Sedan är det ju bara att applådera Spanien till ännu ett mästerskapsguld, det tredje i rad. Finns det längre några som helst tvivel om att de spelare som idag bildar det spanska landslaget, är det bästa landslaget någonsin?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Skriv svar