Fotbolls EM 2012

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Rix »

Bra sportår.
DIF åker ur ES
Manchester United åker ur CL & EL samt tappar ligan till piss City..

Sverige glömmer hur man spelar ishockey och åker ut i VM.
Sverige spelar 25 gånger bättre mot England än mot Ukrania men åker ändå ut.

DIF fotboll rädda min sportsäsong med ett SM guld!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Källström & Zlatan kan dela på pissbuteljen.
Fan vad många misstag.
Har Hamréns "modiga" "spelskickliga" lag nånsin tränat försvar & markeringsspel?
Sveriges adelsmärka alla år.

Detta blir bara löjligt

2012, undergångens år, iaf sportsligt.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av -daniel- »

Tråkigt... men....jag kan inte komma i från att det smärtar betydligt mer med EN jävla förlust med mitt kära Djurgården under hockeysäsongen.

Därför är sport på sommarhalvåret sådär ljummet bekymmerslöst tråkig (fast i sina bästa stunder alldeles...alldeles underbar).

Men SWE är stundtals precis lika naiva som man på förhand visste. Det skall ärligt sägas att vi på förhand hade väldigt små chanser till avancemang...visst, man kan alltid drömma men Sverige hittar alltsom oftast ett snyggt sätt att förlora på. :|
Bild
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Nummer19 »

Sportåret 2012 fortsätter ju att gå helt enligt planerna iallafall...

Jävla skit alltså.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Fotbolls EM 2012

Inlägg av XantE »

Skulle fan inte bli förvånad om vi åker ur i fotbollsallsvenskan också. Då tar jag seriöst livet av mig.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Metal Machine »

Ja, EM var en klar besvikelse. För två veckor sen var jag dock, för en stund, galet besviken på alla som satt hemma i TV-sofforna. Promenaden från arenan hem till campen är bland det värsta jag varit med om. Hela Kiev dansade på våra lik. Man kunde tro att det var finalen de hade vunnit.

Edit: För övrigt gick jag förbi Carlos Banda på en av stadens större gator. "Hmm, jag känner igen honom någonstans ifrån...", tänkte jag. Sedan gick det upp för mig, men då var det lite väl sent att rusa efter. Annars är jag besviken på att det mest var bunder där nere, som tyckte att det var en bra idé att dra igång bonnramsor gång efter annan. Det hade varit kul om vårt fotbollslag varit bättre. Djurgården - Dynamo Kiev i Kiev hade varit häftigt!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av -daniel- »

Har aldrig njutit så mycket av att se ett landslag åka ur EM som jag gjorde i går när Italien vann på straffar. Herregud vilken destruktiv, skittråkig taktik England var nära att lyckas med. Samtidigt var det ett delvis nytt fräscht Italien vi fick se, som definitivt höll i bollen mer och tryckte på jämfört med hur gamla klassiska italienska landslag spelat...

Spännande semifinaler, bara gnällsopan Ronaldo och hans äckel-Portugal ryker så kvittar det för mig vilka som vinner.
Bild
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Fotbolls EM 2012

Inlägg av JohanPez »

Så jävla underbart att Italien gick vidare, har aldrig varit mycket för italiensk fotboll men deras nya fräscha spelsätt är verkligen en frisk fläkt detta mästerkap och jag hoppas innerligt att de tar guldet.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Túrin Turambar »

Fy fan, det här sportåret fortsätter att vara fruktansvärt. Tyskarna ute och till råga på allt blir jag tvungen att heja på Italien i finalen ...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Túrin Turambar skrev:Fy fan, det här sportåret fortsätter att vara fruktansvärt. Tyskarna ute och till råga på allt blir jag tvungen att heja på Italien i finalen ...
Det är väl det enda positiva detta sportår, att Die Mannschaft (Waffen-SS) inte går till final.
Känns lika märkligt att oja sig över det som Kanada åker ur Hockey VM.

Självgoda, dryga översittare åker på smisk, trodde alla gillade sånt...?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av -daniel- »

JohanPez skrev:Så jävla underbart att Italien gick vidare, har aldrig varit mycket för italiensk fotboll men deras nya fräscha spelsätt är verkligen en frisk fläkt detta mästerkap och jag hoppas innerligt att de tar guldet.
Helt enig, Italien visade redan mot England att de var att räkna med. Cassano och Pirlo är fruktansvärt bra... Tror faktiskt aldrig Italien spelat en lika anfallsorienterad och positiv fotboll som det här EM-slutspelet. Förbluffande trevligt att titta på.
Bild
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av seppuko »

-daniel- skrev:
JohanPez skrev:Så jävla underbart att Italien gick vidare, har aldrig varit mycket för italiensk fotboll men deras nya fräscha spelsätt är verkligen en frisk fläkt detta mästerkap och jag hoppas innerligt att de tar guldet.
Helt enig, Italien visade redan mot England att de var att räkna med. Cassano och Pirlo är fruktansvärt bra... Tror faktiskt aldrig Italien spelat en lika anfallsorienterad och positiv fotboll som det här EM-slutspelet. Förbluffande trevligt att titta på.
Oh skönt att fler gillar Italien. Bara sett massa tweets och annat om "filmande" Italien. Var väl knappt en enda filmning mot England och var väl kanske någonstans runt 2-4 stycken mot Tyskland. Ser man till andra storlag som Portugal, Spanien, Frankrike med mera så har dom filmat klart mer i detta mästerskap.

Kan dock inte säga att jag har varit storförtjust i Italien genom åren, men gillade dom på 90 talet. Deras två senaste matcher har varit helt klockren fotbollsunderhållning och visar verkligen hur kul fotboll är när bollen spelas framåt istället för i sidled genom 1500 passningar (Spanien).
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Fotbolls EM 2012

Inlägg av minalman »

Häftigt att Spanien och Italien redan mötts i gruppspelet och spelade oavgjort. Det blir en klassisk final! Jag ser det nya Italien som en blandning av Spaniens teknik och Tysklands gåpåmål. Framtidens fotboll!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av Metal Machine »

Fortfarande bitter över att Tyskland rök. Man förtjänade dock inte annat, för Italien var bättre. Ikväll kommer mitt Spanien-hat ta över och, motvilligt, tvinga mig över på italienarnas sida dock. Får heja på prinsen av Rom - De Rossi.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Fotbolls EM 2012

Inlägg av -daniel- »

Italia! Italia!

Vore underbart att se Pirlo lyfta EM-bucklan. Tippar på en rätt tråkig tillställning dock som avgörs i förlängning / på straffar. Snälla Cassano, motbevisa mig.
Bild
Skriv svar