METAL!

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: METAL!

Inlägg av DIF_Soldier »

Du har glömt Seasons in the Abyss. "SPORT THE WAR!"
Reign in Blood är ett mästerverk. Går i 110 non-stop, som thrash ska vara!

Megadeth har jag å min sida aldrig fastnat för. Lyssnar nog mer på Anthrax isåfall. Gillar inte Mustaines sångröst. De var sanslöst dåliga på Ullevi. Mustaine hade inte ens kraft att sjunga. Nedknarkad, degig jävel.

Metallica är givetvis också en stor favorit, men Slayer ligger fortfarande närmast hjärtat.
Att de körde HELA Call of Ktulu kan jag aldrig förlåta dem för. Snacka om seglivat. En jävligt bra instrumental låt, men live? Hmmm...


Nåväl, nu till världens absolut bästa hardcore-band - RAISED FIST. Hela Sound of the Republic är sagolikt bra. Seriöst - lyssna! En väldigt speciell röst. Det är lite love it or hate it.

"Killing It"


"Breaking Me Up"


Och den sjukaste av dem alla....
"You Ignore Them All"


Med musik som detta kan man vara stolt svensk.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: METAL!

Inlägg av -daniel- »

Förstår inte hur man pga sången kan dissa ett thrashband så till den grad att man inte lyssnar på dem; Rust In Peace har nog det bästa gitarrverk som någonsin skådats. Både gällande riff men kanske framförallt solon. Tornado of Souls är i alla kategorier världens bästa thrashlåt. Punkt slut. Men visst stämmer det att Mustaine suger sångmässigt live nuförtiden (var iofs närmare 15 år sen jag hörde honom live själv, var inte hemma när Big 4 var på turné dessvärre men så klart sett det på TV både en, två och tio gånger) men Hetfield är fan inte mycket bättre. Herregud vad hans röst suger...och har så gjort senaste 15 åren.

Call of Ktulu var ju en av Metallicas höjdpunkter på Big 4 Ullevi. Framförallt eftersom man slapp höra James försök till att sjunga... :mrgreen:

Annat var det i början på 90-talet då Metallica fortfarande var bra live. Riktigt bra t.om, tyvärr såg jag dem första gången 93 på Stadion men då höll de fortfarande riktigt hög klass och James whisky hade inte förstört rösten så pass hårt.

Tillbaks till Slayer. Seasons in the Abyss glömde jag medvetet, Dead skin Mask är skön men de flesta andra låtar (kan glömma någon nu dock) har jag inte mycket för. Föredrar så fall South of Heaven!

Finns dock så ofantligt många bra band som verkligen förtjänar att få lite rampljus istället för dessa stora. Tänker kanske framförallt på Testament.
Bild
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: METAL!

Inlägg av emilin »

Smacka upp volymen på max, luta er till baka o njut.
Nazareth

Fan detta är nog detta bästa som du har skapat Daniel, i brist på något nytt angående DIF, så innebär det att man söker sig till denna sida för att se om det är några sköna låtar som man har missat, jag kan garantera att denna sida kommer att uppdateras hela tiden, om ingen annan kommer att komma med förslag, så kommer jag bli en jävla plåga på denna sida, hittar en massa skön rock, hoppas att fler hittar hit.

PS! Skippa spotify finns folk som faktiskt vägrar detta(jag bland annat) vet ej varför men tycker inte att man får ut maximalt av utbudet, ta som exempel det lilla källar bandet Metallica :lol: som vägrar att lämna sina låtar dit.

Hoppas att inte folk tror att jag inte diggar Metallica , deras musik är unik , men deras inställning till sina fans är piss(sug ut vart ändra öre så att jag kan unna mig mer)
Jämför med Maiden som bjuder på allt, där har du riktiga jävla rockers.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: METAL!

Inlägg av emilin »

Kastade fram lilla flaskan o gick lite old skol.
Ram Jam
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: METAL!

Inlägg av emilin »

Fan kommer mer.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: METAL!

Inlägg av emilin »

Jag kör vidare.
Stryper
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: METAL!

Inlägg av emilin »

Tror de flesta har hört denna, här är originalet, klastiskt.
The Sweet
Senast redigerad av emilin den 2012-06-07 00:38:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: METAL!

Inlägg av emilin »

(Just för stunden är jag inne i en återupplivelsefas av gamla klassiker), Ja du Daniel tror att du har hört denna men på annat håll.
Guess Who
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: METAL!

Inlägg av emilin »

Fucking old men det var med dessa individer som det skapades, den under bara metal musiken.
Bachman Turner Overdrive
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: METAL!

Inlägg av emilin »

Måste avsluta denna kväll, tar en av den absolut skönaste(nya) gruppen i min smak, som har bevisat att ny rock kan låta jävligt bra, de har lyckats att blanda olika musik stilar o gjort det till deras egna, lyfter på hatten o säger godnatt.
Volbeat
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: METAL!

Inlägg av emilin »

Volbeat.
JK till DIF
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

METAL!

Inlägg av JohanPez »

emilin skrev:Måste avsluta denna kväll, tar en av den absolut skönaste(nya) gruppen i min smak, som har bevisat att ny rock kan låta jävligt bra, de har lyckats att blanda olika musik stilar o gjort det till deras egna, lyfter på hatten o säger godnatt.
Volbeat
Usch och fy.
Sämre skvalsoppa får man bara om man vänder sig till Nickelback eller Takida.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: METAL!

Inlägg av warrant »

Dags för Iron Maiden..

Iron Maiden - Afraid to Shoot Strangers

Iron Maiden - The Rime of the Ancient Mariner

Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name

Iron Maiden - Mother Russia

Iron Maiden - Infinite Dreams (Live)
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: METAL!

Inlägg av warrant »

DIF_Soldier skrev:
warrant skrev: Slayer - Dead Skin Mask live at download

Dance with the dead in my dreams
Listen to their hallowed screams
The dead have taken my soul
Temptation's lost all control

Slayer - Raining Blood live at Download 2007
THE BIG FOUR på Ullevi var magiskt. Jävlar vad bra man mådde. Synd bara att folk var där bara för att se Metallica. Slayer är ju solklart bäst av The Big Four.
Inget snack om att Slayer var bäst. Anthrax visade upp en enorm glädje på scen. Metallica körde mest på rutin. Och Megadeth hade jag väntat mig mer av.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: METAL!

Inlägg av warrant »

Morgana Lefay är ett svenskt metalband från Bollnäs.

Morgana Lefay - Red Moon

Morgana Lefay - Maleficium

Morgana Lefay - To Isengard
Skriv svar