VM 2012

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Re: VM 2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Frajn skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Glory1 skrev:Det där är DIF! KRONWALLED!
Ja det gör ont att möta Djuuuuuurgååårn! Typ. :)
Tänk att få se den smällen i ett derby mot solna ajik. Hockey(hård)porr!
Haha sant. :lol:
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: VM 2012

Inlägg av SirDIFalot »

Stort Kronwall-fan. Men just den där var nog på gränsen... Tycker det ser ut som han lämnat isen före kontakten kommer och det borde nog varit en tvåa för charging.
Expert.
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

VM 2012

Inlägg av XantE »

SirDIFalot skrev:Stort Kronwall-fan. Men just den där var nog på gränsen... Tycker det ser ut som han lämnat isen före kontakten kommer och det borde nog varit en tvåa för charging.
Skit i det, fetaste tacklingen under VMet hittills ;) sedan är det ju en lett vi snackar om också :D
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

VM 2012

Inlägg av XantE »

SirDIFalot skrev:Jag tycker det känns rätt stört att as we speak är Alexander Ovechkin på hovets is..
Hehe jo det måste jag hålla med om :)
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

VM 2012

Inlägg av XantE »

Kronwall of PAIN!
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: VM 2012

Inlägg av Mash »

Vilken jävla tackling! Hockeygodis!

För mig ser det ut som laget är avslaget. Tre Kronor har betett sig som en läsk flaska, ju längre den är öppen desto mer kolsyra försvinner. Tjeckien kommer bli en prövning, klarar vi den åker vi ut i semifinalen. Jag har svårt att se Tre Kronor ska nå final med nuvarande spelnivå, mycket slarv och inte samma känsla som i inledningen.

Intressant Torsdag, 11 timmar hockey, woho! :roll:

EDIT: KRONWALLED!
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: VM 2012

Inlägg av Metal Machine »

SkönaDjurgårn skrev:Nej Hitler ville inte förslava världen, han gasade ihjäl alla han inte gillade istället. Normale...
Därom tvista de lärde...

Ingen höjdarmatch ikväll. Ett dåligt Lettland mot ett ointresserat Sverige. Men Tre Kronor gjorde sitt jobb och på torsdag väntar en rysare mot Tjeckien. Klart är att det finns en hel del frågetecken kring spelet.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: VM 2012

Inlägg av crike »

SirDIFalot skrev:Stort Kronwall-fan. Men just den där var nog på gränsen... Tycker det ser ut som han lämnat isen före kontakten kommer och det borde nog varit en tvåa för charging.
Har snurrat den ett par ggr nu (http://www.youtube.com/watch?v=RdKjFlfIL8Y). Nu är jag inte helt hundra på regeln men, att han lämnar isen ser man klart, dock tycker jag att den initiala kontakten tas när han fortfarande har skridskorna i isen. Nu vet jag inte om det spelar någon roll när man ev. lättar från isen men med den kraften som bildas är det svårt att inte göra det.

För övrigt är jag tvetydig till situationen mellan Karlsson och Jass. Efter det första kurret ser man klart och tydligt att båda spelarna när dom är påväg mot utvisningsbåsen bestämt att dom ska göra upp på isen sen. Karlsson står även och försöker få ögonkontakt väl inne i utvisningsbåset men då sitter Jass redan ner. När utvisningen är klar verkar det bara vara Jass som kommer ihåg detta. Antingen är Karlsson glömsk eller så är han feg (smart). För Sveriges del är jag glad att han inte tog ett matchstraff men jag hade gärna sett att han stod vid sitt "ord". Kolla sek 17, det är Karlsson som initierar det och vid sek 20 bekräftar Jass http://www.youtube.com/watch?v=Pu89Ereyq4I
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Sv: Re: VM 2012

Inlägg av pulverapa »

crike skrev:
SirDIFalot skrev:Stort Kronwall-fan. Men just den där var nog på gränsen... Tycker det ser ut som han lämnat isen före kontakten kommer och det borde nog varit en tvåa för charging.
Har snurrat den ett par ggr nu (http://www.youtube.com/watch?v=RdKjFlfIL8Y). Nu är jag inte helt hundra på regeln men, att han lämnar isen ser man klart, dock tycker jag att den initiala kontakten tas när han fortfarande har skridskorna i isen. Nu vet jag inte om det spelar någon roll när man ev. lättar från isen men med den kraften som bildas är det svårt att inte göra det.

För övrigt är jag tvetydig till situationen mellan Karlsson och Jass. Efter det första kurret ser man klart och tydligt att båda spelarna när dom är påväg mot utvisningsbåsen bestämt att dom ska göra upp på isen sen. Karlsson står även och försöker få ögonkontakt väl inne i utvisningsbåset men då sitter Jass redan ner. När utvisningen är klar verkar det bara vara Jass som kommer ihåg detta. Antingen är Karlsson glömsk eller så är han feg (smart). För Sveriges del är jag glad att han inte tog ett matchstraff men jag hade gärna sett att han stod vid sitt "ord". Kolla sek 17, det är Karlsson som initierar det och vid sek 20 bekräftar Jass http://www.youtube.com/watch?v=Pu89Ereyq4I

Karlsson vevade väl på rätt bra i den situationen? Har aldrig sett två spelare göra upp direkt efter att de suttit utvisade. Jass kunde väl väntat till nästa avblåsning...
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Sv: Re: VM 2012

Inlägg av Sjöwall »

pulverapa skrev:
crike skrev:
SirDIFalot skrev:Stort Kronwall-fan. Men just den där var nog på gränsen... Tycker det ser ut som han lämnat isen före kontakten kommer och det borde nog varit en tvåa för charging.
Har snurrat den ett par ggr nu (http://www.youtube.com/watch?v=RdKjFlfIL8Y). Nu är jag inte helt hundra på regeln men, att han lämnar isen ser man klart, dock tycker jag att den initiala kontakten tas när han fortfarande har skridskorna i isen. Nu vet jag inte om det spelar någon roll när man ev. lättar från isen men med den kraften som bildas är det svårt att inte göra det.

För övrigt är jag tvetydig till situationen mellan Karlsson och Jass. Efter det första kurret ser man klart och tydligt att båda spelarna när dom är påväg mot utvisningsbåsen bestämt att dom ska göra upp på isen sen. Karlsson står även och försöker få ögonkontakt väl inne i utvisningsbåset men då sitter Jass redan ner. När utvisningen är klar verkar det bara vara Jass som kommer ihåg detta. Antingen är Karlsson glömsk eller så är han feg (smart). För Sveriges del är jag glad att han inte tog ett matchstraff men jag hade gärna sett att han stod vid sitt "ord". Kolla sek 17, det är Karlsson som initierar det och vid sek 20 bekräftar Jass http://www.youtube.com/watch?v=Pu89Ereyq4I

Karlsson vevade väl på rätt bra i den situationen? Har aldrig sett två spelare göra upp direkt efter att de suttit utvisade. Jass kunde väl väntat till nästa avblåsning...
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Re: VM 2012

Inlägg av crike »

pulverapa skrev:
Karlsson vevade väl på rätt bra i den situationen? Har aldrig sett två spelare göra upp direkt efter att de suttit utvisade. Jass kunde väl väntat till nästa avblåsning...
Absolut vevade han rätt bra men om man läser artiklar och vad en del kommenterar så gör man Karlsson till ett offer för att han blev påhoppad heeeeeelt oprovocerat. Jag vill bara visa på att han inte var oskyldig. Viss Jass skulle kanske ha låtit Karlsson vända sig om iaf, det hade nog varit lite snyggare.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Sv: Re: VM 2012

Inlägg av Metal Machine »

crike skrev:
pulverapa skrev:
Karlsson vevade väl på rätt bra i den situationen? Har aldrig sett två spelare göra upp direkt efter att de suttit utvisade. Jass kunde väl väntat till nästa avblåsning...
Absolut vevade han rätt bra men om man läser artiklar och vad en del kommenterar så gör man Karlsson till ett offer för att han blev påhoppad heeeeeelt oprovocerat. Jag vill bara visa på att han inte var oskyldig. Viss Jass skulle kanske ha låtit Karlsson vända sig om iaf, det hade nog varit lite snyggare.
Det är ju just det faktum att han blev påhoppad bakifrån som gör tilltaget så fult. Det går inte att försvara.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Sv: Re: VM 2012

Inlägg av sensei »

Metal Machine skrev:
crike skrev:
pulverapa skrev:
Karlsson vevade väl på rätt bra i den situationen? Har aldrig sett två spelare göra upp direkt efter att de suttit utvisade. Jass kunde väl väntat till nästa avblåsning...
Absolut vevade han rätt bra men om man läser artiklar och vad en del kommenterar så gör man Karlsson till ett offer för att han blev påhoppad heeeeeelt oprovocerat. Jag vill bara visa på att han inte var oskyldig. Viss Jass skulle kanske ha låtit Karlsson vända sig om iaf, det hade nog varit lite snyggare.
Det är ju just det faktum att han blev påhoppad bakifrån som gör tilltaget så fult. Det går inte att försvara.
Äh, han blev "varnad" först med en lätt dutt på benet. Tyckte letten gjorde det förhållandevis snyggt. EK hade det säkert "coming", men tyvärr så gör bisarra regler under VM och europeiskt spel att det blir så här märkliga situationer när man helst vill sjunka under jorden.

Let them go för fan. Enda situationen förutom Kronwalled då globen vaknade till.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: VM 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mash skrev:Vilken jävla tackling! Hockeygodis!

För mig ser det ut som laget är avslaget. Tre Kronor har betett sig som en läsk flaska, ju längre den är öppen desto mer kolsyra försvinner. Tjeckien kommer bli en prövning, klarar vi den åker vi ut i semifinalen. Jag har svårt att se Tre Kronor ska nå final med nuvarande spelnivå, mycket slarv och inte samma känsla som i inledningen.

Intressant Torsdag, 11 timmar hockey, woho! :roll:

EDIT: KRONWALLED!
Agree, finns risk att vi ryker redan imorgon, Tjeckien har lurat oss förr i Globen.

Fasth pallar inte för trycket när det blåser snålt (borde tagit iaf 2-3 mål mot Ryssland).
Försvaret är rätt så mediokert när man är satta under press, som mot Ryssland & i slutskedet mot Danmark.
Sedan är vi alldeles för ineffektiva framåt, det måste skapas en hel drös med chanser innan målen trillar in

På plussidan ligger givetvis ett grymt vasst PP (iaf räknat i % )
Bra fokus i inledningen av matcherna, vi sätter prägel på matchen direkt istället för att köra DIF:s beprövade -vänta & se vad som händer
Sedan förfogar vi ju över en drös riktigt vassa forwards.

Men känslan är ändå att ett tveksamt försvarsspel & en läckande Fasth som bäst räcker till en Semi
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: VM 2012

Inlägg av Metal Machine »

sensei: Utifrån gällande regelverk tycker jag att lettens agerande är felaktigt. Ur moraliskt hänseende likaså. Därmed tycker jag att vi sätter punkt för diskussionen. Det står dig dock fritt att ha en annan åsikt om saken.

Jag delar er oro. Genomklappningen mot Ryssland fick mig verkligen att börja tvivla på det här lagets kapacitet. I ljuset av det framstår dessutom flera andra händelser under turneringen som oroväckande. Hoppas dock att Sverige kan ta spelet till nästa nivå nu när det blir på allvar. Att, i det här läget, åka ut mot Tjeckien vore sannerligen ett stort misslyckande.
Skriv svar