Säsongskort 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av minalman »

Man gör en nyhet av att 700 säsongskort sålts på 2 veckor.
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9450

Men det känns som en besvikelse.
Håller ni med?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Swordthain
Inlägg: 45
Blev medlem: 2009-12-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Swordthain »

minalman skrev:Man gör en nyhet av att 700 säsongskort sålts på 2 veckor.
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=9450

Men det känns som en besvikelse.
Håller ni med?
Är det någon som har insyn i hur många säsongskort som brukar vara tecknade vid denna tid på året. Svårt att tolka om 700 är mycket eller ej när man ej känner till naturalförloppet så att säga. Hur mycket ligger prognosen på med detta antal sålda i början av maj? Kanske så att många tecknar plåtar runt säsongsstart. Men spontant låter ju 700 som något av en besvikelse.
Användarvisningsbild
Oulf
Inlägg: 165
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Oulf »

mmm.. Trodde faktiskt betydligt fler skulle vara sålda.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Tessan »

Bra att säsongskortsförsäljningen börjar "haussas" men förväntar mig fler än så. Vad väntar folk på - majlönen? Undrar också hur många kort som brukar säljas redan i maj.

Viktigt vore att JK började haussa för säsongskorten. Förhoppningsvis ledde deras möte med DIF till något konstruktivt, så att det samarbetet kan utökas. Viktigt!

I augusti borde de ta efter DIF Fotboll och låta oss medlemmar ringa runt till säsongare och medlemmar och haussa på köp av säsongskort och premiär.
Användarvisningsbild
Jonas1891
Inlägg: 140
Blev medlem: 2011-01-08

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Jonas1891 »

Jag tror att 700 säsongskort är en ganska bra siffra säkert något lägre än inför en Elitseriesäsong men det låter som en hyfsad siffra eftersom att många fungerar så att de gör saker i sista minuten. Jag tror och hoppas verkligen att det blir bra med publik även om vi i denna säsong spelar i allsvenskan.

Nu är det upp till folk att bevisa att vi i Djurgården inte är några medgångare som råttjävlarna från Solna.

Älskar man DIF så är man på Hovet nästa säsong!
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Heaty »

Med tanke på att vi hade runt 4000(?) säsongskort förra året så är väl 700 i allsvenskan redan i maj ganska bra? Brukar väl alltid vara lite trögt så här tidigt? Spekulerar väl bara precis som alla andra just nu eftersom jag inte har någon koll på hur det brukar vara så här års. Men spontant känner jag att det är helt okej faktiskt!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av -daniel- »

700 är väl inte så pjåkigt första två veckorna när vi knappt haft tillräckligt många kontrakterade spelare att fylla två kedjor...

Ni kan ju glömma några 6-7000 i snitt som vissa verkar tro här inne. :|
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:700 är väl inte så pjåkigt första två veckorna när vi knappt haft tillräckligt många kontrakterade spelare att fylla två kedjor...

Ni kan ju glömma några 6-7000 i snitt som vissa verkar tro här inne. :|
Det är väl dessutom bara folk som förnyat sina säsongskort? Det har väl inte släppts till de andra dödliga än?
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:700 är väl inte så pjåkigt första två veckorna när vi knappt haft tillräckligt många kontrakterade spelare att fylla två kedjor...

Ni kan ju glömma några 6-7000 i snitt som vissa verkar tro här inne. :|
Det är väl dessutom bara folk som förnyat sina säsongskort? Det har väl inte släppts till de andra dödliga än?
Mmjo det stämmer väl.
Bild
Swordthain
Inlägg: 45
Blev medlem: 2009-12-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Swordthain »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:700 är väl inte så pjåkigt första två veckorna när vi knappt haft tillräckligt många kontrakterade spelare att fylla två kedjor...

Ni kan ju glömma några 6-7000 i snitt som vissa verkar tro här inne. :|
Det är väl dessutom bara folk som förnyat sina säsongskort? Det har väl inte släppts till de andra dödliga än?
Enligt artikeln är det både förnyade och nytecknade säsongskort som gäller. Dock är det väl så att de plater som var bokade förra året inte kommer ut till försäljning förrän senare men de resterande platserna är ju fortfarande bokningsbara.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:700 är väl inte så pjåkigt första två veckorna när vi knappt haft tillräckligt många kontrakterade spelare att fylla två kedjor...

Ni kan ju glömma några 6-7000 i snitt som vissa verkar tro här inne. :|
Det är väl dessutom bara folk som förnyat sina säsongskort? Det har väl inte släppts till de andra dödliga än?
Mmjo det stämmer väl.
Vet åtminstone 2 nytecknare som fått sina (jag har inte fått mitt).
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Säsongskort 12/13

Inlägg av JohanPez »

De "sopiga" platserna är av naturliga skäl lediga. Inte ett dugg konstigt att folk väntar tills de platser som inte förnyas blir lediga. 700 är väl ingen siffra att skryta med men jag tror vi åtminstone bör landa på 2000-3000 sålda säsongskort minst och om marknadsgänget lyckas lika bra med att hitta vinklar och kampanjdagar tror jag vi får ett bra AS-snitt.
Jimpen
Inlägg: 90
Blev medlem: 2012-05-05
Säsongskort: Ja

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Jimpen »

Jag har en fråga som någon kanske kan svara på,
Om man har bokat ett säsongskort (nytt) när får man det bekräftat och din plats man önskat?
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Hajduk »

Jag och ett par till vill köpa säsongskort men har inte gjort det än eftersom vi bara kan tänka oss att köpa ståplats. När ska de släppa dessa biljetter egentligen? Var det sista maj?

Fan vi är väl 5500 som har säsongskort på Stadion (vilket iofs är alldeles för lite) men en liknande siffra i hockeyn vore väl helt okej? ;)
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongskort 12/13

Inlägg av Daniel942 »

Hajduk skrev:Jag och ett par till vill köpa säsongskort men har inte gjort det än eftersom vi bara kan tänka oss att köpa ståplats. När ska de släppa dessa biljetter egentligen? Var det sista maj?

Fan vi är väl 5500 som har säsongskort på Stadion (vilket iofs är alldeles för lite) men en liknande siffra i hockeyn vore väl helt okej? ;)
Helt okej? Det vore en dröm. Kommer tyvärr aldrig ske om inte det börjas med massiva kampanjer.
DIF!
Skriv svar