Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Prat om allt mellan himmel och jord, som inte nödvändigtvis har med ishockey att göra.
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av Mindrocker »

Det är en enorm förlust för det här forumet att Mäklaren har försvunnit. Han har med ljusår varit den mest läsvärda härinne under de år som jag har hängt här. Det verkar också märkligt att han skulle ha blivit bannad på grund av sitt inlägg om Isabel. Det var visserligen inte snällt men frågan han ställer i början av det inlägget kändes ändå befogad: Varför har vi en skåning som pressvärdinna? Dessutom har det i mina ögon skrivits lika grova eller grövre inlägg härinne, bland annat av Mäklaren själv. Jag kan tycka att det han skrev efter hemmamatchen mot Timrå kvalificerar i den kategorin:
Mäklaren skrev:Janne Järlefelt ditt vidriga sorgliga rövhål. Hoppas att Linkan går till dig efter matchen och bajsar dig i käften din satans luffare!

Fredrik Brembergs järnkaminer!
Nåväl, det finns ingen anledning att klänga sig fast vid det förflutna. I stället borde den här tråden utvecklas till en diskussion om yttrandefrihet. Visst, forumet har tydligt uppställda regler för vad man får skriva och det borde inte vara några konstigheter att hålla sig inom dessa gränser. Men under de exceptionella omständigheter som rådde under våren borde ansvariga personer inom organisationen haft en betydligt mer förlåtande attityd till överträdelser mot forumets regler. Återigen demonstrerar DIFs organisation sin totala avsaknad på fingertoppskänsla.

För övrigt anser jag att bannlysningen av Mäklaren bör upphävas!
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Banjon
Inlägg: 13
Blev medlem: 2012-04-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av Banjon »

SirDIFalot skrev:Jockmaniac skrev något typ "Var är Breivik när man behöver honom" och att spelare som Ottosson borde få en smäll om man ser dom på gatan.

Mäklaren slängde några mindre lämpliga kommentarer mot Isabel som jobbade på DIFhockey.
Sammanfattning till banlysningarna.

Jockmaniacs tyder starkt på att den ansvariga borde tänka om och tänka rätt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av DIF_Soldier »

Mindrocker skrev:men frågan han ställer i början av det inlägget kändes ändå befogad: Varför har vi en skåning som pressvärdinna?
Att väga in vad en person har för geografisk anknytning och dialekt när man anställer någon är knappast befogad. Vad spelar det för roll att hon är skåning i sammanhanget? Det är ju precis lika illa som att diskriminera någon för kön eller etnicitet.

Klart han handlade i vredesmod och jag har själv väldigt högt till tak, men när det kommer till att döma någon för saker som personen inte själv kan råda över, i detta fallet att hon är skåning, är hutlöst fel.

Däremot ska man stå till svars för sina handlingar oavsett kön, etnicitet osv, men det var det ju knappast tal om här.

Kritiken mot Isabel var också grymt obefogad eftersom hon faktiskt gjorde ett kanonjobb, speciellt det innovativa En bild i timmen.

Nej, att attackera någon för något de inte själva kan råda över är fel och det ska beivras, sen tycker jag att det hade passat bättre med en kortare avstängning.
Säg den glädje som varar
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av Mindrocker »

DIF_Soldier skrev:
Mindrocker skrev:men frågan han ställer i början av det inlägget kändes ändå befogad: Varför har vi en skåning som pressvärdinna?
Att väga in vad en person har för geografisk anknytning och dialekt när man anställer någon är knappast befogad. Vad spelar det för roll att hon är skåning i sammanhanget? Det är ju precis lika illa som att diskriminera någon för kön eller etnicitet.

Klart han handlade i vredesmod och jag har själv väldigt högt till tak, men när det kommer till att döma någon för saker som personen inte själv kan råda över, i detta fallet att hon är skåning, är hutlöst fel.

Däremot ska man stå till svars för sina handlingar oavsett kön, etnicitet osv, men det var det ju knappast tal om här.

Kritiken mot Isabel var också grymt obefogad eftersom hon faktiskt gjorde ett kanonjobb, speciellt det innovativa En bild i timmen.

Nej, att attackera någon för något de inte själva kan råda över är fel och det ska beivras, sen tycker jag att det hade passat bättre med en kortare avstängning.
Du har förstås rätt i sak angående Isabel. Men som jag uppfattade Mäklarens fråga så handlade den egentligen mer om Djurgården som varumärke och hur det ska uppfattas än om Isabels arbetsinsats. Jag tänker då på filosofin att mestadels ha spelare med Stockholmsanknytning och att den filosofin bör genomsyra hela organisationen för att hålla en konsekvent linje. Man kan förstås diskutera huruvida det är önskvärt eller inte, men det var i alla fall så jag uppfattade Mäklarens fråga.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av seppuko »

Självklart ska man bli avstängd om man går över gränsen, inget snack om saken. Men jag personligen tycker att flertalet gått över gränsen ett par gånger. Men i detta fall rann det väl över helt enkelt från webmaster och fler. Att det blir en polisanmälan är antagligen en följd utav att någon känt sig väldigt illa berörd.

Men jag har tjatat om det förut och gör det igen. Vi VET att väldigt många i mediesverige läser på detta forum och att det kanske faktiskt till och med är det forum som läses mest av mediesverige i jakt på nyheter eller rykten. Vi alla tjatar jämnt och ständigt om att vi är lite finare och lite bättre än gnaget eller andra lag, men nivån på detta forum emellanåt är så jäkla låg att glocalnet framstår som ett bra företag. Ett forum är INTE en plats där man får skriva vad man vill oavsett, utan ska helst ses som en plats där alla kan delta i diskussioner, något som är svårt i det privata. Nivån måste upp, och man behöver inte sprida dynga i textform bara för att man känner sig arg och besviken över vad spelare och ledare gör på en ishockeyrink. Tryck på knappen förhandsgranska innan ni skickar iväg ett argt inlägg, läs igenom och begrunda, för alla uppskattar inte eran dyngspridning. Väl formulerade och genomtänkta inlägg med konstruktiva idéer eller annat är helt klart mer värt att kommentera och diskutera än "Ät skit och dö". Upp med nivån alla och ta varandra i handen och sjung "We shell overcome" så gör vi detta forum till det vi säger att det är, istället för att ljuga för varandra.

Sen tror jag bestämt att mer än hälften av dyngspridarna inte skulle våga säga samma sak öga mot öga, men det är min egen åsikt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av crike »

seppuko skrev:
Sen tror jag bestämt att mer än hälften av dyngspridarna inte skulle våga säga samma sak öga mot öga, men det är min egen åsikt.
Hälften? Tror nog att du överskattar den stora massan på all världens forum då det är endast en liten klick som skulle säga samma saker irl som dom skriver på ett forum (när det kommer till negativa åsikter), av den klicken är nog 50% psykiskt instabila och dom andra står bara helt enkelt för vad dom tycker och tänker.

Själv har jag reagerat på dom här inne som skriver i runda slängar "men folk borde fatta att bara för att man hotar folk på nätet så skulle man inte göra verklighet av det". Näe kanske 999 av 1000 inte gör det men det räcker med 1 psykopatisk idiot som lyssnat för mycket på kommentarerna om spelare som ska få stryk för att faktiskt göra verklighet av det för att den personen då tror att han/hon uppfyller de andras önskan och på så sätt blir accepterad.

Egentligen är en idrottsläktare lite av samma fenomen som ett forum. Man ser en väldans massa människor som säger och gör saker på läktaren som dom inte kunnat tänka sig att göra mot en medmänniska på stan, än mindre om dom faktiskt mötte personen som fick motta deras aggression från läktaren.
Nu var dom råttor vilket förklarare en hel del, men på bortaderbyt i januari satt jag längst ner på etage B och nedanför mig (på etage A) i höjd med mittlinjen satt 3 rätt välklädda grabbar i 30 årsåldern, när aik gjorde mål så hurrade dom som det sig bör när ens lag gör mål för att sen ställa sig och göra "runk-tecknet" mot vår klack. Nu vet jag att detta är rätt harmlöst och absolut inte ovanligt men jag fattar det inte ändå. Jag förstår när fjortisarna gör det, tom när en hel klack gör det mot motståndarnas klack men detta? Näe.

Nu kanske jag är lite finare och lite bättre men fan folk kan inte bete sig det är något som är säkert.


PS. Hade velat höra vad Mäklaren hade tyckt om att Honken ev. får lämna samt alla dom som faktiskt vill ha honom kvar nu när det blir AS. Sen tror jag ingen av han och Jock kommer tillbaka, det hade inte jag gjort om jag blivit polisanmäld för vad jag skrivit, även om det senare släpps.
Senast redigerad av crike den 2012-04-18 13:53:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Att ens nämna Breivik i ett försök att vara rolig eller tuff säger en hel del om din person...

Isabel var grym och att hon ens får en miniskopa med skit den här säsongen är ett rent skämt. Wtf? Vässa er!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac är djupt ångerfull över sitt snedtramp och önskar det ogjort. "Arg och full" är inget bra försvar men det är en förklaring. Det samma gäller Mäklaren. Det slog slint och han är också ledsen över det han skrev och hälsar att det inte var menat så som det kom ut.

Att agera i något sammanhang i vår värld är aldrig konsekvenslöst. Det är BRA att det ibland påminns om detta. Även ord som yttras i svåra situationer har verkan och ansvaret vilar på den som yttrar dem.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
northbluestriped
Inlägg: 112
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av northbluestriped »

dags och fixa en forumtråd.

Ocensurerat, tråden du kan skriva av dig i efter förlusterna?
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av Magnutz »

northbluestriped skrev:dags och fixa en forumtråd.

Ocensurerat, tråden du kan skriva av dig i efter förlusterna?
Antagligen inte då detta forum är DIF Hockeys officiella forum. DIF Hockey blir ju inblandat i vad som skrivs här, och ansvarigt. :) Men tanken är god.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av JohanPez »

northbluestriped skrev:dags och fixa en forumtråd.

Ocensurerat, tråden du kan skriva av dig i efter förlusterna?
Det bästa är väl att köra på den där irc-kanalen DIF-something something.tk eller nåt under/efter match om man vill ventilera, där upphör ju svensk lag menar jag ;)
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av Mindrocker »

Det är klart att Mäklarens kommentar om Isabel var riktigt plump, men hur kommer det sig att just det inlägget ledde till bannlysning och inte när han till exempel i vintras förmedlade ryktet om John Norman som haschtomte? Är det alltså okej att sprida negativa rykten om spelare i laget, men när det kommer till kontorspersonalen så är det inte okej?
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av seppuko »

Mindrocker skrev:Det är klart att Mäklarens kommentar om Isabel var riktigt plump, men hur kommer det sig att just det inlägget ledde till bannlysning och inte när han till exempel i vintras förmedlade ryktet om John Norman som haschtomte? Är det alltså okej att sprida negativa rykten om spelare i laget, men när det kommer till kontorspersonalen så är det inte okej?
1+1=2. Jag har reagerat flertalet gånger på vissa enligt mig personligen överträdelser, inte bara från han utan från flera. Någon gång måste något ske, men allt som oftast har det varit moderatorerna som fått skit för att dom modererat bort inläggen. Då har det blossat upp stormar om att detta är ett fritt forum, eller fritt ord, ge fan i att moderera eller så. Som jag sagt tidigare, förhandsgranska om man är osäker, arg och full eller andra orsaker är skitsnack. Man har inte rätt att bara vräka ur sig vad som helst bara för att det är fullkomligt logiskt för en själv att tycka och tänka på det sättet.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av Mindrocker »

Jag håller med om det, men då måste graden av konsekvens bli betydligt högre än vad den har varit. Jag tycker också att meningslösa inlägg typ ”hata gnaget” borde rendera i avstängning, kanske inte livstids avstängning men en vecka eller två i alla fall.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Mäklaren och Jockmaniac bannade synpunkter om detta?

Inlägg av seppuko »

Mindrocker skrev:Jag håller med om det, men då måste graden av konsekvens bli betydligt högre än vad den har varit. Jag tycker också att meningslösa inlägg typ ”hata gnaget” borde rendera i avstängning, kanske inte livstids avstängning men en vecka eller två i alla fall.
Håller med, men det kommer aldrig ske. Verkar vara en rätt som Djurgårdare att stava ajk på så vis och hata dom i alla trådar :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Skriv svar