Golf är tusen ggr mer Hockey än vad fotboll är

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

US Masters

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Har ett stort problem bara. Började på allvar för 3 år sedan. Har alltid känt att jag borde svinga från vänster, som Bubba, men då jag kom över ett billigt högerset blev det så att jag började med det. Ska testa att byta nu till sommaren.
De (Göran Zachrisson förstås) berättade i början av sändningen att de flesta spelar från höger i golf, för att det "alltid varit så" men i Kanada är det minst lika många höger som vänsterspelare.
På grund av hockeyn!
Har man aldrig hållit i en golfklubba när man börjar svinga, blir det höger för att det finns flest "höger-set" (som för dig), men om man lirat hockey vänster blir det bäst att lira golf vänster. Du borde leta efter ett vänster-set om du är leftare i hockey. Själv var jag rajtare och lirar golf höger (och är vänsterhänt).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: US Masters

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Har ett stort problem bara. Började på allvar för 3 år sedan. Har alltid känt att jag borde svinga från vänster, som Bubba, men då jag kom över ett billigt högerset blev det så att jag började med det. Ska testa att byta nu till sommaren.
De (Göran Zachrisson förstås) berättade i början av sändningen att de flesta spelar från höger i golf, för att det "alltid varit så" men i Kanada är det minst lika många höger som vänsterspelare.
På grund av hockeyn!
Har man aldrig hållit i en golfklubba när man börjar svinga, blir det höger för att det finns flest "höger-set" (som för dig), men om man lirat hockey vänster blir det bäst att lira golf vänster. Du borde leta efter ett vänster-set om du är leftare i hockey. Själv var jag rajtare och lirar golf höger (och är vänsterhänt).
Låter klokt. Jag är leftare i hockey. Diggar dessutom min tvåhandsbackhand i tennis från vänster. Min högerfattade forehand är betydligt svajigare.

Tycker helt enkelt att min sving känns mekanisk och känslan i närspelet saknas.
Ska tillägga att jag puttar med en vänsterputter. Känns naturligt (kanske från minigolfandet).
Svinger brännbollsträt från vänster också.

Jag har fått låna ett gäng sunkiga järnklubbor (vänster) som jag ska testa på rangen nu snart.

Känns lite småsurt att man lagt tre år på "fel" håll.

Viktigast är att detta bli rätt vilket jag tror att det blir också. Hade jag haft möjligheten att välja i början hade jag säkerligen valt vänster.

Det ska bli spännande att testa. Har kvar några scorekort från första säsongen. Jag borde snabbt komma ned dit ifall detta byte är rätt.

Svårast just nu är nog greppet, känns skumt när man testar att greppa klubban.

Jaja, jag återkommer med resultatet ifall någon vill veta mer om mitt i-landsproblem. Längtar redan till första rundan. :D
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

US Masters

Inlägg av minalman »

Golf är tusen ggr mer Hockey än vad fotboll är.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

US Masters

Inlägg av JohanPez »

minalman skrev:Golf är tusen ggr mer Hockey än vad fotboll är.
Där har du ett citat! :)
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: US Masters

Inlägg av Stulle »

Peter Hanson ska ju även spela i Nordea Masters i Juni, kul!
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: US Masters

Inlägg av crike »

minalman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Har ett stort problem bara. Började på allvar för 3 år sedan. Har alltid känt att jag borde svinga från vänster, som Bubba, men då jag kom över ett billigt högerset blev det så att jag började med det. Ska testa att byta nu till sommaren.
De (Göran Zachrisson förstås) berättade i början av sändningen att de flesta spelar från höger i golf, för att det "alltid varit så" men i Kanada är det minst lika många höger som vänsterspelare.
På grund av hockeyn!
Har man aldrig hållit i en golfklubba när man börjar svinga, blir det höger för att det finns flest "höger-set" (som för dig), men om man lirat hockey vänster blir det bäst att lira golf vänster. Du borde leta efter ett vänster-set om du är leftare i hockey. Själv var jag rajtare och lirar golf höger (och är vänsterhänt).
Först och främst, kan inte någon som vet hur man gör göra om den här tråden till en "Golf" tråd?

Sen, jag är också rightare och vänsterhänt och spelar självklart med högerklubbor när jag lirar golf. Har tänkt på det länge och förstår inte alls varför dom (flesta) som är leftare i hockey, innebandy osv inte är det i golf. Självklart får man inget bra svar av dom heller, för mig känns det lika avigt att slå med ett vänsterset som att försöka skjuta med en leftklubba...eller klippa en sax med höger hand :wink:


edit. Sjukt kul med Hansons tredjeplats men jag kan säga att jag hoppades mest på Stenson men vilket ras.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: US Masters

Inlägg av minalman »

crike skrev:
Först och främst, kan inte någon som vet hur man gör göra om den här tråden till en "Golf" tråd?
Kirrat.

Golf är, såvitt jag hört, hockeyspelares andra intresse i livet (efter hockey då, får man hoppas).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: US Masters

Inlägg av DIF_Soldier »

minalman skrev:
crike skrev:
Först och främst, kan inte någon som vet hur man gör göra om den här tråden till en "Golf" tråd?
Kirrat.

Golf är, såvitt jag hört, hockeyspelares andra intresse i livet (efter hockey då, får man hoppas).
Kul att spela men fan inte att glo på.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Golf är tusen ggr mer Hockey än vad fotboll är

Inlägg av lajjnus »

Golf är fan ingen idrott. Världseliten består av ett gäng småfeta snubbar med chipstuttar. Fan, Honken borde testa.
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Golf är tusen ggr mer Hockey än vad fotboll är

Inlägg av Bjurre »

Ej OS gren = Ingen sport.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Golf är tusen ggr mer Hockey än vad fotboll är

Inlägg av minalman »

Bjurre skrev:Ej OS gren = Ingen sport.
Golf är med i OS from 2016 i Rio
http://www.golf.se/Tavla/Swedish-Golf-Team1/Golf-i-OS/
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Golf är tusen ggr mer Hockey än vad fotboll är

Inlägg av Millwall »

Den håll-i-gång-sysselsättning som kallas golf är att jämställa med dart, bowling, biljard eller annan precisions "sport".

Någon idrott är i vart fall inte golf. Det är nått idrottsmän kopplar av med efter avslutad karriär eller under uppehåll mellan säsonger.

Bild
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Golf är tusen ggr mer Hockey än vad fotboll är

Inlägg av minalman »

Millwall skrev:Den håll-i-gång-sysselsättning som kallas golf är att jämställa med dart, bowling, biljard eller annan precisions "sport".

Någon idrott är i vart fall inte golf. Det är nått idrottsmän kopplar av med efter avslutad karriär eller under uppehåll mellan säsonger.

Bild
Jag väljer att inte kommentera ditt inlägg eftersom du har fel. ;-)

Edit: Måste ändå kommentera bilden: Vilken idrott sysslar han med då, när han inte kopplar av med golf? :-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Millwall
Inlägg: 415
Blev medlem: 2010-04-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Golf är tusen ggr mer Hockey än vad fotboll är

Inlägg av Millwall »

Sport - lek och allmän aktivitet.
Idrott - fysisk ansträngning.

Golf är sport, inte någon idrott. Tjockisen på bilden är en golfare som sysselsätter sig med att idka golf.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Golf är tusen ggr mer Hockey än vad fotboll är

Inlägg av minalman »

Millwall skrev:Sport - lek och allmän aktivitet.
Idrott - fysisk ansträngning.

Golf är sport, inte någon idrott. Tjockisen på bilden är en golfare som sysselsätter sig med att idka golf.
skulle tro att för honom är golf en fysisk ansträngning! :-) :-) :-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar