Golf är tusen ggr mer Hockey än vad fotboll är

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Golf är tusen ggr mer Hockey än vad fotboll är

Inlägg av minalman »

Jag har faktiskt spelat min bästa golfrunda någonsin på det som då var DIF golfs hemmabana, norr om Enköping ("Orresta?"). Tänkte att kanske någon Djurgårdare med golfsinne ser fjärde rundan på US Masters i kväll och kan ge den här tråden lite liv?
Får vi vår första svenska Majorvinnare i kväll? I så fall blir han den störste svenske idrottsmannen någonsin over there sedan Ingo!
Senast redigerad av minalman den 2012-04-10 17:42:41, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: US Masters

Inlägg av Sjöwall »

Jag spelade faktiskt 18 hål idag på Halmstad Norra. Är en extremt duktig golfare.

Sent from my Galaxy S2 using Taptalk.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

US Masters

Inlägg av minalman »

Jag var rädd Peter Hansson skulle göra en luftsving på första utslaget. Fy fan vilken press!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

US Masters

Inlägg av minalman »

En Albatross (2 i på par 5) i direktsändning med hundra miljoner TV-tittare. Det är något som är mindre sannolikt än att DIF vinner hockey-SM nästa år. Men det hände!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: US Masters

Inlägg av Struten »

minalman skrev:En Albatross (2 i på par 5) i direktsändning med hundra miljoner TV-tittare. Det är något som är mindre sannolikt än att DIF vinner hockey-SM nästa år. Men det hände!
Följer spelet också och blev otroligt överraskad när man efter en halvtimme går ifrån och fem sekunder efteråt skriker brorsan och så har man missat en sådan grej :)

Kände också att det skulle vara typiskt svenskt om Hanson hade slagit ut bollen bland träden vid första utslaget men det gick ändå.

PS. Nu sitter t.o.m. farsan och följer tävlingen. Mannen som inte kan se en film i fyra minuter utan action och spotta ur sig: "Fan, det händer ju inget. Kolla om det é nåt annat."
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

US Masters

Inlägg av minalman »

Och nu spelar Phil Mickelson, en av de bästa genom tiderna, rena nybörjargolfen, långt ute i skogen. Det här blir en golftävling som går till historien.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: US Masters

Inlägg av Don66-2 »

Helt seriöst...det diskuteras GOLF i ett hockeyforum...? Giv mig kraft...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

US Masters

Inlägg av minalman »

Don66-2 skrev:Helt seriöst...det diskuteras GOLF i ett hockeyforum...? Giv mig kraft...
Lägg av! Rubriken för trådarna är "Övrig Sport" och jag gav i första inlägget en slags koppling till Djurgården. Det finns gott om andra sporter representerade i näraliggande trådar och många som är aktiva inom hockey, speciellt så här års tänker mycket på golf. Så dra någon annanstans om det inte passar.
Edit: "Kliv ned från hästarna killen..."
Senast redigerad av minalman den 2012-04-08 21:50:14, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: US Masters

Inlägg av Don66-2 »

minalman skrev:
Don66-2 skrev:Helt seriöst...det diskuteras GOLF i ett hockeyforum...? Giv mig kraft...
Lägg av! Rubriken för trådarna är "Övrig Sport" och jag gav i första inlägget en slags koppling till Djurgården. Det finns gott om andra sporter representerade i näraliggande trådar och många som är aktiva inom hockey, speciellt så här års tänker mycket på golf. Så dra någon annanstans om det inte passar.
Okej...ska kolla om vi är aktiva i curling eller nån annan upphetsande "sport" och starta en tråd om det...
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: US Masters

Inlägg av Kagen »

minalman skrev:Får vi vår första svenska Majorvinnare i kväll? I så fall blir han den störste svenske idrottsmannen någonsin over there sedan Ingo!
Så den här Hansson som ingen hört talats om tidigare skulle då vara större än Indy 500 vinnaren Kenny Bräck, Tennismannen Björn Borg, Hockeysnubbar som Salming, Lidström, Forsberg och basketstudsaren Jonas Jerebko? Ja, förutsatt han han hade vunnit en (1) sådan där tävling som de väl spelar fyra stycken per år?

Jag gick in på wikipedia och plockade fram de senaste segrarna för de senaste åren:
2012 Bubba Watson
2011 Charl Schwartzel
2010 Phil Mickelson
Martin Kaymer
2009 Lucas Glover
Rory McIlroy
Graeme McDowell
Trevor Immelman
Ángel Cabrera
Louis Oosthuizen
Keegan Bradley
Yang Yong-eun
Pádraig Harrington
Tiger Woods
Geoff Ogilvy

Personer jag känner väl och kan koppla ett ansikte till: Tiger Woods
Namn som låter bekanta och som jag kopplar till golf men som jag inte vet hur de ser ut, hur gamla de är osv: Phil Mickelson, Rory McIlroy, Pádraig Harrington
Namn som jag aldrig hört talas om tidigare: Övriga.

Han där Hansson skulle rimligen vara lika bekant som Louis Oosthuizen eller någon annan vi aldrig hört talats om. Men det är klart säg Ingo Johansson till en svensk gymnasieelev och de tror väl att det är någon politiker.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

US Masters

Inlägg av minalman »

Kagen skrev:
minalman skrev:Får vi vår första svenska Majorvinnare i kväll? I så fall blir han den störste svenske idrottsmannen någonsin over there sedan Ingo!
Så den här Hansson som ingen hört talats om tidigare skulle då vara större än Indy 500 vinnaren Kenny Bräck, Tennismannen Björn Borg, Hockeysnubbar som Salming, Lidström, Forsberg och basketstudsaren Jonas Jerebko? Ja, förutsatt han han hade vunnit en (1) sådan där tävling som de väl spelar fyra stycken per år?

Jag gick in på wikipedia och plockade fram de senaste segrarna för de senaste åren:
2012 Bubba Watson
2011 Charl Schwartzel
2010 Phil Mickelson
Martin Kaymer
2009 Lucas Glover
Rory McIlroy
Graeme McDowell
Trevor Immelman
Ángel Cabrera
Louis Oosthuizen
Keegan Bradley
Yang Yong-eun
Pádraig Harrington
Tiger Woods
Geoff Ogilvy

Personer jag känner väl och kan koppla ett ansikte till: Tiger Woods
Namn som låter bekanta och som jag kopplar till golf men som jag inte vet hur de ser ut, hur gamla de är osv: Phil Mickelson, Rory McIlroy, Pádraig Harrington
Namn som jag aldrig hört talas om tidigare: Övriga.

Han där Hansson skulle rimligen vara lika bekant som Louis Oosthuizen eller någon annan vi aldrig hört talats om. Men det är klart säg Ingo Johansson till en svensk gymnasieelev och de tror väl att det är någon politiker.
Jag menade over there när jag skrev over there, inte over here. Borg vann aldrig US Open, vilket gjort honom mindre än vad han förtjänar, over there. Men ingen annan svensk, sedan Ingo, har blivit lika känd, bland amerikanare, som Hanson, om han vunnit. Hockey är mycket mindre än golf. Men nu gick det ju inte vägen, så han blir snart glömd, den där Hanson. Endast vinnare räknas over there.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: US Masters

Inlägg av Kagen »

Jodå, jag läste och förstod. Många tror ju att den kändaste svensken i USA är Per Gessle, någon av ABBiAnerna, Robyn, Salmin, Foppa, Kenny Bräck.

Men topp tre utgörs nog av:

1. The Swedish Chef in Muppetshow.
2. !?
3. !?

Sedan kommer väl Anika Sorenstam och Ejlin Woods ahead of de dar andra.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

US Masters

Inlägg av minalman »

Kagen skrev:Jodå, jag läste och förstod. Många tror ju att den kändaste svensken i USA är Per Gessle, någon av ABBiAnerna, Robyn, Salmin, Foppa, Kenny Bräck.

Men topp tre utgörs nog av:

1. The Swedish Chef in Muppetshow.
2. !?
3. !?

Sedan kommer väl Anika Sorenstam och Ejlin Woods ahead of de dar andra.
isn't Federer from Sweden? :-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

US Masters

Inlägg av minalman »

Men, innan tråden blir låst, måste jag få sammanfatta att detta blev en slutrunda på US Masters som går ännu mer till historien än de flesta andra. Albatrossen på andra hålet, Mickelsons trippelbogey på fyran, långt ute i Georgias täta djungel och Bubbas otroliga slag i särspelet på tian (från skogen helt utan siktkontakt med green, värsta högerskruven till två meter från flaggan och två puttar för segern). Samt en svensk på tredje plats.
Ni som bara bryr er om hockey, all respekt, men ni missar massor!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: US Masters

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Men, innan tråden blir låst, måste jag få sammanfatta att detta blev en slutrunda på US Masters som går ännu mer till historien än de flesta andra. Albatrossen på andra hålet, Mickelsons trippelbogey på fyran, långt ute i Georgias täta djungel och Bubbas otroliga slag i särspelet på tian (från skogen helt utan siktkontakt med green, värsta högerskruven till två meter från flaggan och två puttar för segern). Samt en svensk på tredje plats.
Ni som bara bryr er om hockey, all respekt, men ni missar massor!
Äh, det är kul med golf. Nu när man lagt av med hockeyn har man mer tid att svinga på lite.

Har ett stort problem bara. Började på allvar för 3 år sedan. Har alltid känt att jag borde svinga från vänster, som Bubba, men då jag kom över ett billigt högerset blev det så att jag började med det. Ska testa att byta nu till sommaren.
4 segrar kvar
Skriv svar