Djurgårdens IF - Modo, 16/10 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Fan, släpper vi 3-0 blir jag riktigt sur....

Kommentatorn på SR är nybörjare va? Sämre har jag nog aldrig hört...
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Haha 4-2 till slut. Vilken rolig regel! :D

Det kändes som att hon i P4 hejade på MODO. GRR!
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Fan va underbart!!!

4-2 var ju solklart. Bra regel!
Användarvisningsbild
Maxz
Inlägg: 110
Blev medlem: 2005-08-14
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av Maxz »

DIFference skrev:Fan va underbart!!!

4-2 var ju solklart. Bra regel!

Visste ni inte om den regeln? :shock:


Jag var själv på matchen och den var väl hyffsad, bara att domaren hade tappat bort pipan under andra perioden.
Men klacken var riktigt usel idag...

Den var ungefär uppdelad i 3 st delar.
De som var längst ner, de högst upp och de på sidorna.
De längst ner sjöng väldigt fort pga allt klappande, de högst upp höll ett bättre tempo men fick inte med sig speciellt många som stod längre ner.
De på sidorna hade samma tempo som de längst ner.

Allt folk bör flytta in i mitten och "klackrävarna" som står högst upp måste nästan flytta ner lite för att få folk som står längre ner att hålla ett lugnare tempo.
Jag anser att en riktig klackledare behövs.

Thomas, kom till klacken!
marcus nilsson
Inlägg: 40
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av marcus nilsson »

citat aftonbladet "Nu vinner Djurgården igen"

haha..jovisst vi får väl hoppas iaf =)

härligt me seger!!
Hace
Inlägg: 19
Blev medlem: 2005-06-15
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av Hace »

Modo saknade tre av sina bästa spelare; Hans Jonsson, Per Svartvadet och Andreas Salomonsson och det märktes.
Fredrik ”Linkan” Bremberg hade två assist i Dif och gick upp i delad ledning i poängligan. Det enda som saknades från Brembergs klubba var ett mål. Djurgårdens målvakt Teemu Lassila var bra – liksom Modos målvakt Karol Krizan. Morten Green, Rastislav Pavlikovsky och Jan Pardavy bästa kedja i ett rätt så blekt Modo.

Ja vad säger man om Aftonbladet, 3 spelare borta i Modo gjorde det fast det var 3 spelare som gjorde en bra match i Modo.

Tur vi har Lassila och Linkan.... dom var ju värda att nämnas.. :?
Highroller
Inlägg: 23
Blev medlem: 2005-09-23

Härligt

Inlägg av Highroller »

Fyfan det kändes skönt, 3 poäng och 3½ mål idag:)
Nu har vi två viktiga matcher då vi ligger på 7 poäng och ska möta Luleå borta som ligger på 12 poäng och 7 plats. Där kan vi ta första bortapoängen samt ta ett steg i den långa vandringen mot slutspelet, även om de kan låta underligt just nu så håller faktist lagen på slutspelsplats på att rycka redan. Efter den matchen kommer ju Mora hemma i globen där vi måste vinna, Mora har precis som oss 7 poäng.

Ni som såg matchen idag, fanns det stora kontraster mellan Första femman och de andra eller höll de en jämn nivå ikväll? Jag följde matchen via radion så den faktan fick jag inte riktigt höra.
Användarvisningsbild
DIForever
Inlägg: 174
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stenhamra

Re: Härligt

Inlägg av DIForever »

Highroller skrev:Ni som såg matchen idag, fanns det stora kontraster mellan Första femman och de andra eller höll de en jämn nivå ikväll? Jag följde matchen via radion så den faktan fick jag inte riktigt höra.
Det var väl lite jämnare idag än vad det varit i tidigare matcher, men det var fortfarande femman med "Thore" och "Linkan" som skapade mest tryck i MoDo-zonen. Kul att Eklund fick göra mål, nu kanske det lossnar för honom offensivt. Men jag tycker att det är mycket märkligt att Nordfeldt inte lyckats göra en enda poäng än så länge, han var nära en assist idag... hoppas poängen kommer snart.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
Sir Martin
Inlägg: 104
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Härligt

Inlägg av Sir Martin »

DIForever skrev:
Highroller skrev:Ni som såg matchen idag, fanns det stora kontraster mellan Första femman och de andra eller höll de en jämn nivå ikväll? Jag följde matchen via radion så den faktan fick jag inte riktigt höra.
Det var väl lite jämnare idag än vad det varit i tidigare matcher, men det var fortfarande femman med "Thore" och "Linkan" som skapade mest tryck i MoDo-zonen. Kul att Eklund fick göra mål, nu kanske det lossnar för honom offensivt. Men jag tycker att det är mycket märkligt att Nordfeldt inte lyckats göra en enda poäng än så länge, han var nära en assist idag... hoppas poängen kommer snart.
Visst har inte Nordfeldt varit något vidare så här långt. Personligen tycker jag dock att han gjorde sin absolut bästa insats för säsongen mot Modo. Han kämpade på bra och hade lite oflyt i vissa lägen.
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Blir gutt när Ottosson börjar spela igen!
Användarvisningsbild
tofe
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-09-16

Inlägg av tofe »

Underbart med denna seger!
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

De var rätt bra tryck i globen i går men tyvär satt jag inte i klacken....men jag skrek ändå och fick dom där jag satt att börja klappa händerna och det....

Men jag var inte så nöjd me dommaren i matchen
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Bedrövlig domare. Hakningar hela tiden, från båda lag.
Skönt med seger, men det kändes inte alls långt borta att Modo skulle komma ikapp. Lite mer effektivitet så hade matchen kunnat dödats rätt tidigt. Nu blev det istället riktigt ängsligt.
Användarvisningsbild
DIForever
Inlägg: 174
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stenhamra

Inlägg av DIForever »

mforce skrev:Bedrövlig domare. Hakningar hela tiden, från båda lag.
Skönt med seger, men det kändes inte alls långt borta att Modo skulle komma ikapp. Lite mer effektivitet så hade matchen kunnat dödats rätt tidigt. Nu blev det istället riktigt ängsligt.
Inte bara hakningar som Vinnerborg friade, flera andra solklara lägen som han totalt ignorerade. Han var helt värdelös.

Tack vare Kristofferssons misstag vid defensiva blå kunde MoDo göra mål och komma in i matchen, om det inte hade blivit mål där så skulle det nog ha blivit en större seger.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
Strömberg=power
Inlägg: 364
Blev medlem: 2005-09-24
Ort: Lidköping

Inlägg av Strömberg=power »

Gött med tre nya pinnar!!! Det behövdes för självförtroendet!! Och årets mål av Rudslätt!!!! Tur att domaren kände till den regeln,så att han inte dömde straff istället...
Skriv svar