Slutspelet 11/12

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17521
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av SirDIFalot »

Bjurre skrev:Jävlar vad jag saknar Widing. Exakt en sån som han hade behövts i år.
Gillade Widing som fan. Men håller inte med om att han var spelartypen som saknades i år.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av Bjurre »

SirDIFalot skrev:
Bjurre skrev:Jävlar vad jag saknar Widing. Exakt en sån som han hade behövts i år.
Gillade Widing som fan. Men håller inte med om att han var spelartypen som saknades i år.
Nu menade jag att han står upp för sitt lag och aldrig ger sig. Kämpar och inte ger upp med ett mål i baken.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av Metal Machine »

Skönt att ha rätt angående Brynäs. Från ES-tråden:
Metal Machine skrev:Jag tror att många av er underskattar Brynäs. Dackell har om man tänker efter gjort väldigt stor nytta för dem ända sen han återvände från NHL. Därtill tycks Lauritzen och Nordqvist ha utvecklats till två kapabla offensiva spelare. Samtidigt har man värvat in en revanschsugen Daniel Widing, som vi alla vet har en ruggigt hög högstanivå, och får behålla Silfverberg som säkert kan ta klivet till att bli en av ES bästa spelare nästa säsong. Utöver det har man intressanta spelare i Järnkrok, Ollas, Larsson, Gunderson, etc. Dessutom visade Svedberg upp ett väldigt stabilt spel under stora delar av förra säsongen och kan nog komma att ta ytterligare ett kliv. Värvningen av Honken ställer jag mig däremot tveksam till. Det känns som fullständigt bortkastade pengar.

Man ställer tveklöst upp med ett betydligt starkare lag än under de två föregående åren. Trots svaga laguppställningar har man dock varit i två raka slutspel. Med bättre målvaktsspel hade man nog kunnat ge Färjestad en ordentlig match i våras.

Med detta vill jag höja ett varningens finger för Brynäs, som jag tror kommer att kunna utmana om en semifinalplats.
Försiktig tippning, men annars så. Jag är inte förvånad att de överträffade mina förväntningar.

Fail dock att jag såg SAIK som ett lag för platserna 5-8 och tippade LHC som seriesegrare.

Avd: Något ska man ju få rätt också...
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 11/12

Inlägg av android »

Vem tror att det hade blivit svarta rubriker och skandalscener om den där supportern som slog och hängde över plexit hållit på DIF eller Gnaget istället för Brunäs och det hade hänt på hovet?
Född till sportchef.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av Metal Machine »

android skrev:Vem tror att det hade blivit svarta rubriker och skandalscener om den där supportern som slog och hängde över plexit hållit på DIF eller Gnaget istället för Brunäs och det hade hänt på hovet?
Metal Machine upp med en hand!
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av PNY »

Såg att flera Brynässupportrar har t-shirts med texten "Häv de felaktiga avstängningarna nu". Någon som vet vad det gäller?
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2330
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av Buford »

Sitter och tittar på finalen och det slog mig att det är två lag utan som helst supporterkultur som spelar. Det som dessa lags supportrar visar upp är endast pinsamt och hockeysverige hade mått mycket bättre om DIF hade spelat i finalen :)
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av Kentta »

PNY skrev:Såg att flera Brynässupportrar har t-shirts med texten "Häv de felaktiga avstängningarna nu". Någon som vet vad det gäller?
Antar att det gäller avstängningarna på vissa inom Kamratkompaniet (deras tifogrupp). Verkar som att dom har blivit avstängda genom att bara vara en tifogrupp..
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av PNY »

Kentta skrev:
PNY skrev:Såg att flera Brynässupportrar har t-shirts med texten "Häv de felaktiga avstängningarna nu". Någon som vet vad det gäller?
Antar att det gäller avstängningarna på vissa inom Kamratkompaniet (deras tifogrupp). Verkar som att dom har blivit avstängda genom att bara vara en tifogrupp..
Är det någon gemensamt från Hockeyligan att man ska slänga ut tifogrupperna och ersätta deras arbete med klappers?
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av Kentta »

Skäms över att det är en sådan låg nivå på spelet i en SM FINAL, känns ju fan som att det är försäsongsmatcher. Men jag har väl blivit bortskämd sen jag började kolla på SC slutspelet.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Slutspelet 11/12

Inlägg av Magnutz »

Svedberg skämmer ut sig och sporten hockey. Vilken jävla sopa han är som filmar så förjävligt.... Anmäl honom... Stäng av. Fyfan.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av Nummer19 »

Svedberg kör en favorit i repris. Var fan identisk med Fimpen-Svedberg incidenten tidigare i år...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av Metal Machine »

SAIK:s supportrar är inte så illa. Brynäs dito har jag aldrig sett röken av dock. Har de ens en tifo-grupp? Håller med om Svedberg, men hoppas fortfarande på Brynäs!
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av lajjnus »

Såg ni killen med DIF-skal på mobilen i Skellefteå"klacken" senaste matchen? Dafuq? :lol:

OnT: De två roligaste lagen, rent spelmässigt, är i final. Synd att de agerar som ett gäng pissdåliga miffon på läktarna. Så lite tryck att skämskudden måste tas fram ibland. Blä.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av Daniel942 »

Tar emot att säga det, men fan vad jag är avundsjuk. Jag vill ha Elitserien. Jag vill ha ett nervöst slutspel. Jag vill ha ett SM-Guld.
DIF!
Skriv svar