Slutspelet 11/12

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av Metal Machine »

Jag tycker att personerna som jobbar med hockeyn gör det bra. Lasse och Wikegård är riktigt tunga, Jihde är dock horribel. Resten är en grå massa i mina ögon. Reklamen förstör dock hela skiten. Ni kan ju fundera på hur det kommer sig att reklamen har börjat ta alltmer plats i TV4:s produktioner... Hint: TV4 fick nya ägare för ett tag sen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av -daniel- »

Grattis Brynäs! Tyckte finalserien var rolig till skillnad mot många andra... synd bara att det inte blev en 7:e avgörande.

Produktionen var värdelös, samspelet mellan Jihde och Wikegård var under all jävla kritik (dagisnivå) och jag tycker ärligt talat hela produktionen var rätt kass.

Men jag bryr mig föga, dock är jag rätt bitter i dag när den svenska hockeysäsongen är helt finito.. känns som det verkligt jobbiga börjar nu; att på allvar bearbeta att vi åkt ur och spelar i en gärdsgårdsserie nästa säsong. Fortfarande ofattbart och jäkligt tungt.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev:Grattis Brynäs! Tyckte finalserien var rolig till skillnad mot många andra... synd bara att det inte blev en 7:e avgörande.

Produktionen var värdelös, samspelet mellan Jihde och Wikegård var under all jävla kritik (dagisnivå) och jag tycker ärligt talat hela produktionen var rätt kass.

Men jag bryr mig föga, dock är jag rätt bitter i dag när den svenska hockeysäsongen är helt finito.. känns som det verkligt jobbiga börjar nu; att på allvar bearbeta att vi åkt ur och spelar i en gärdsgårdsserie nästa säsong. Fortfarande ofattbart och jäkligt tungt.
Var glad för Zibezabesibejad istället! Han får ju lira NHL nu! Och Kempe får träffa Peter Forsberg!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17523
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av SirDIFalot »

Oj, vad Brynäs kommer få det svårt att ersätta Larsson, Ekholm, Wännström, Silfverberg över en sommar. Kanske också Järnkrok och Svedberg..
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:Oj, vad Brynäs kommer få det svårt att ersätta Larsson, Ekholm, Wännström, Silfverberg över en sommar. Kanske också Järnkrok och Svedberg..
Mjo men det var ju nu eller aldrig på förhand. Vet inte vart jag läste det eller vem som sade det men jag tycker det stämmer. Dom har ju faktiskt fått behålla de bästa juniorerna ett år extra ett tag nu, tänker även på Bäckström som tog ett år extra. Jobbar dom vidare på detta sätt och ger speltid och ansvar till framtida juniorer så tar det nog inte mer än 2-3 år innan dom är på topp igen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Slutspelet 11/12

Inlägg av minalman »

seppuko skrev:
SirDIFalot skrev:Oj, vad Brynäs kommer få det svårt att ersätta Larsson, Ekholm, Wännström, Silfverberg över en sommar. Kanske också Järnkrok och Svedberg..
Mjo men det var ju nu eller aldrig på förhand. Vet inte vart jag läste det eller vem som sade det men jag tycker det stämmer. Dom har ju faktiskt fått behålla de bästa juniorerna ett år extra ett tag nu, tänker även på Bäckström som tog ett år extra. Jobbar dom vidare på detta sätt och ger speltid och ansvar till framtida juniorer så tar det nog inte mer än 2-3 år innan dom är på topp igen.
dom blir av med Läkerol och Bilar nu, så djävle sjunker i havet!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Läser i dagens Expressen om hur Saik laddar för guld nästa år.
Redan 11 kontrakterade forwards och 7 backar.
6 miljoner plus förra året och en ännu större vinst att räkna in i år.

Relativt billig grundstomme (mycket eget) kryddat med riktigt bra spets, de flesta i helt rätt ålder. Alla spelare hyllar klubben och vill tillbaka efter KHL/NHL-äventyr.

Fan vad man bli avundsjuk på skickliga ledare och vad de kan göra med ett lag.
Norrlänningarna är på väg att bli den nya stormakten i ishockey. Luleå, Brynäs och Saik bygger för framtida framgångar.

Jämför med oss detta år.
Dyra medelmåttor som ej kan leverera. Inget kvar till spetsvärvningar.
Dyra stomspelare som passerat bäst före datum.

Dagens DIF: Allsvenskan med 4 kontrakterade spelare. Giriga äldre spelare som väntar in så mycket stålar det bara går.

Ja, jag är bitter.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Slutspelet 11/12

Inlägg av minalman »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Läser i dagens Expressen om hur Saik laddar för guld nästa år.
Redan 11 kontrakterade forwards och 7 backar.
6 miljoner plus förra året och en ännu större vinst att räkna in i år.

Relativt billig grundstomme (mycket eget) kryddat med riktigt bra spets, de flesta i helt rätt ålder. Alla spelare hyllar klubben och vill tillbaka efter KHL/NHL-äventyr.

Fan vad man bli avundsjuk på skickliga ledare och vad de kan göra med ett lag.
Norrlänningarna är på väg att bli den nya stormakten i ishockey. Luleå, Brynäs och Saik bygger för framtida framgångar.

Jämför med oss detta år.
Dyra medelmåttor som ej kan leverera. Inget kvar till spetsvärvningar.
Dyra stomspelare som passerat bäst före datum.

Dagens DIF: Allsvenskan med 4 kontrakterade spelare. Giriga äldre spelare som väntar in så mycket stålar det bara går.

Ja, jag är bitter.
och allt kan förklaras med Robin Hood-skatt och att gnaget konkurrerar om sponsorer, fans och talanger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Slutspelet 11/12

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Läser i dagens Expressen om hur Saik laddar för guld nästa år.
Redan 11 kontrakterade forwards och 7 backar.
6 miljoner plus förra året och en ännu större vinst att räkna in i år.

Relativt billig grundstomme (mycket eget) kryddat med riktigt bra spets, de flesta i helt rätt ålder. Alla spelare hyllar klubben och vill tillbaka efter KHL/NHL-äventyr.

Fan vad man bli avundsjuk på skickliga ledare och vad de kan göra med ett lag.
Norrlänningarna är på väg att bli den nya stormakten i ishockey. Luleå, Brynäs och Saik bygger för framtida framgångar.

Jämför med oss detta år.
Dyra medelmåttor som ej kan leverera. Inget kvar till spetsvärvningar.
Dyra stomspelare som passerat bäst före datum.

Dagens DIF: Allsvenskan med 4 kontrakterade spelare. Giriga äldre spelare som väntar in så mycket stålar det bara går.

Ja, jag är bitter.
och allt kan förklaras med Robin Hood-skatt och att gnaget konkurrerar om sponsorer, fans och talanger.
Håller inte med. Vi kan fortsätta med det argumentet till dess att vi lirar i ettan. Vi kan tycka synd om oss hur länge vi vill, det leder ingenstans.
Ingen av oss gnällde på 80 och 90-talet då vi var ledande i hockeysverige tack vare överlägsen tillgång till sponsorer (innan egna arenor-eran trädde i kraft).
Nu har landsortslagen hittat ett sätt att konkurera mot oss. Ska vi nu börja gnälla över att vår utveckling stått stilla?

Ja, det kan vi, men inget blir bättre av det.
Vi kan annars hitta nya lösningar, utveckla klubben och än en gång ta över den ledande positionen i svensk ishockey.
Ingen annan kommer att hjälpa oss ur detta bara för att vi tycker synd om oss.

Några kloka DIF-människor måste det väl finnas som kan vända på detta?
Eller är bonnlagens ledande människor övelägsna våra?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar