Kvalserien 11/12

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Kvalserien 11/12

Inlägg av isolerad »

Hur ska det här gå?

Vi viker ju ner oss när det gäller som mest...
i
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av SirDIFalot »

Eftersom denna tråd inte kommer kunna upprätthålla någon som helst nivå under den här kvällen så väntar vi gärna till imorgon med att öppna en sådan.

Använd dagens mathctråd som frustrationstråd om det behövs.

Omgång 1
Klockan 19.00 Torsdagen den 15 mars

Omgång 2
Klockan 16.00 Lördagen den 17 mars

Omgång 3
Klockan 19.00 Tisdagen den 20 mars

Omgång 4
Klockan 19.00 Torsdagen den 22 mars

Omgång 5
Klockan 16.00 Lördagen den 24 mars

Omgång 6
Klockan 19.00 Tisdagen den 27 mars

Omgång 7
Klockan 19.00 Torsdagen den 29 mars

Omgång 8
Klockan 16.00 Lördagen den 31 mars

Omgång 9
Klockan 19.00 Tisdagen den 3 april

Omgång 10
Klockan 16.00 Fredagen den 6 april
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av SirDIFalot »

Jag testar att öppna den här nu. Men kom ihåg att det handlar om att diskutera kvalserien på ett seriöst sätt. Rena frustrationsinlägg går bort.


Nå vad vet vi om vårt motstånd?
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Jim Morrison »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4482241.ab

Öppnar för Challe Berglund i båset i kvalserien.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4482241.ab

Öppnar för Challe Berglund i båset i kvalserien.
Måste säga att jag har svårt att förstå vad det skulle ge just nu... Förutom att pissa lite på Zabel som inte gjort något fel.
Expert.
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Bjurre »

Vet att Linus Persson är ett hot i Karlskoga och att vi är från samma stad.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av -daniel- »

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvalserien ... _2011/2012

Kollar man gamla Kvalseriespel så har det krävts ca 20 pinnar (eller strax under) för att knipa en ES-plats. Det betyder ett snitt på två poäng per match. Minst 12 poäng på hemmamatcherna och 8 på fem bortamatcher.

Tufft så innihelvete.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4482241.ab

Öppnar för Challe Berglund i båset i kvalserien.
Måste säga att jag har svårt att förstå vad det skulle ge just nu... Förutom att pissa lite på Zabel som inte gjort något fel.
Förstår inte riktigt heller vad det skall ge i det här läget...då skulle Challe kommit in tidigare.
Bild
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:Jag testar att öppna den här nu. Men kom ihåg att det handlar om att diskutera kvalserien på ett seriöst sätt. Rena frustrationsinlägg går bort.


Nå vad vet vi om vårt motstånd?
Inte så mycket om jag ska vara ärlig. Hoppas däremot att vi inte får med oss Rögle till kvalserien. Säga vad man vill, men de har ett jävla bra tryck i den hallen när de gäller.

Av det jag sett på Tv är det inget som direkt skrämmer. Utan att underskatta de lag jag sett (Malmö, Örebro, Leksand) så är vi ett klart bättre lag än de från Allsvenskan.

Vi har nog bara två saker som kan fälla oss. Det är om våra spelare visar sig ha svårt med den mentala pressen. Ingen vet hur Otto, Mackan eller Ölve reagerar på ett kval.
Det andra är, Gud förbjuder, att Wesslau blir sjuk eller skadad.

Men jag ser ändå klart optimistiskt på detta.
4 segrar kvar
Harold Camping
Inlägg: 387
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Harold Camping »

Personligen så tror jag att snacket om att " lagen skiter på sig när de kommer till ett fullsatt Hovet " är rent skitprat.

Dessa 5 lag förutom oss kommer vara fruktansvärt laddade och vill så jävla gärna slå oss.

Kommer bli grymt tufft och avgöras i det absolut sista omgångarna, men vi klarar det.

Det är jag övertygad om.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av SkönaDjurgårn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SirDIFalot skrev:Jag testar att öppna den här nu. Men kom ihåg att det handlar om att diskutera kvalserien på ett seriöst sätt. Rena frustrationsinlägg går bort.


Nå vad vet vi om vårt motstånd?
Inte så mycket om jag ska vara ärlig. Hoppas däremot att vi inte får med oss Rögle till kvalserien. Säga vad man vill, men de har ett jävla bra tryck i den hallen när de gäller.

Av det jag sett på Tv är det inget som direkt skrämmer. Utan att underskatta de lag jag sett (Malmö, Örebro, Leksand) så är vi ett klart bättre lag än de från Allsvenskan.

Vi har nog bara två saker som kan fälla oss. Det är om våra spelare visar sig ha svårt med den mentala pressen. Ingen vet hur Otto, Mackan eller Ölve reagerar på ett kval.
Det andra är, Gud förbjuder, att Wesslau blir sjuk eller skadad.

Men jag ser ändå klart optimistiskt på detta.
Känner samma sak. Är bara orolig över en enda sak och det är att vi inte kan göra mål!!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av -daniel- »

Men ärligt nu grabbar, dessa nerver som spelarna stundtals visat i viktiga lägen (framförallt genom att inte prestera när det som mest behövs) kommer ju bli sju resor värre i en kvalserie...
Bild
Robban120
Inlägg: 83
Blev medlem: 2011-04-24

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Robban120 »

Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Caveman »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4482241.ab

Öppnar för Challe Berglund i båset i kvalserien.
Måste säga att jag har svårt att förstå vad det skulle ge just nu... Förutom att pissa lite på Zabel som inte gjort något fel.
Klart som fan att Challe ska in i båset, han har varit i kvalserien tidigare, han har en ruggig koll på motståndet, han är en mycket bättre matchcoach än Zabel (som verkar tror att det bara gäller att ta så mycket timeouter som möjligt, oftas helt resultatlösa). Challe är DIFs coach, klart som fan att han ska in.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Kvalserien 11/12

Inlägg av Metal Machine »

Modo tycks ha varit enormt uddlösa under förra kvalserien också, men klarade sig ändå. Det var faktiskt bara SSK som riktigt hotade om andraplatsen i tabellen. Växjö vann dock ganska överlägset till slut. Som Daniel påpekar är det dock värre än vad jag minns det, då jag trodde att det skulle räcka med 15-16 poäng.

Själv hoppas jag på att IKO tar sista platsen. Då bör vi defenitivt kunna slå dem, Bofors och Timrå. Leksand och Örebro blir dock äckligt tuffa. Och skulle Malmö ta sig vidare... usch, jag vill inte ens tänka på det...

Jag vet inte vad som gynnar oss mest. Att få svårast möjliga motstånd från början eller att inleda mot de sämre lagen. Dock hoppas jag att vi får avsluta på hemmaplan.
Skriv svar